Traktorer och processorer

Gunde edition.

36 inlägg 15460 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#444543 Gunde har inte varit dålig på de utmaningar han haft på tv, bla när körde enduro.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

tallen100  
#444548 Jo nog är han en riktig hårding, hoppas dom får med honom i mästarnas mästare någon gång.

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

axwell  
#444565
tallen100 skrev:Jo nog är han en riktig hårding, hoppas dom får med honom i mästarnas mästare någon gång.

Ja det ser jag fram emot, Gunde är ju fortfarande ung jämfört med "Posa" Serenius som har fyllt 69 år. :surp:

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#448007 Jag råkade se "Sveriges bästa bonde" på nån playkanal, där var Gunde programledare och ett avsnitt handlade om trädfällning och huggarvagnskörning. Tror det var en Valtra N (4?) och Moheda 101. Programmet var lite intressant, stödben som repade upp marken och el-funktioner som ej fungerade när lyset inte var på kändes bekant. :-bd
Tänkte isf att "nu produktplacerade Gunde lite Lantmännenmaskiner, undrar vad det var värt? :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Gunde edition.

Aqualize  
#448054 Det programmet är väl gammalt (eller ny säsong?). Minns ett avsnitt och de skulle köra runt banan och plocka ut virke. Eftersom det är gammalt så torde det inte kunnat vara en N4 utan jag är rätt säker på att det var N3.
En dräng gjorde ju bort sig rejält i ett avsnitt med Valtra A3 där de skulle köra rundbal och han får ner spjutet i backen och bänder det utan att förstå vad som hänt.

Avatar Fallback

Re: Gunde edition.

axwell  
#448131
D Brown skrev:Jag råkade se "Sveriges bästa bonde" på nån playkanal, där var Gunde programledare och ett avsnitt handlade om trädfällning och huggarvagnskörning

Trädfällningen resulterade i ett antiklimax.
Den som även fuskade som sågkörkortsinstruktör var bland dom sämre, kvinnan i gänget som sågade bort halva brytmånen vann (kom närmast). :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).