Traktorer och processorer

Nytänk på gammal ide till traktorprocessor, åsikter tack

48 inlägg 19679 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nytänk på gammal ide till traktorprocessor, åsikter tack

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#418680
Magnus M skrev:Lägger in en länk till denna igen,tycker den verkar fungera skapligt o är enkel.https://youtu.be/lS8ZpqTpTeo

Magnus M

En fundering kring denna. Om man krokar vajern nära toppen på trädet som ska vinchas, sen lägger en sling runt roten o vajern så att det styr rotändan,
När sen trädet är uppe i kvistkniven så rycker man slingen o kör!!
Skulle det gå tro?

Magnus M

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Nytänk på gammal ide till traktorprocessor, åsikter tack

Hema  
#418686 Väl värt att testa iaf.

Avatar Fallback

Re: Nytänk på gammal ide till traktorprocessor, åsikter tack

kungsis  
#419212 Jaha det var ju jag som drog i gång tråden och då passar det väl att jag kommit fram till ett beslut. Jag lägger funderingar och konstruerande åt sidan ett tag, Beslutet har tagits efter att jag gallrat under några veckor och samtidigt noggrant kollat vad som behöver bort närmaste åren. Och det är mycket löv. Och då vi alla vet hur bra det funkar med maskinell kvistning på grova, kanske t.o.m flerstammiga, lövträd med grova grenar, så kör jag på med motorsågen framöver. Iaf fram tills att jag får mera tid. Men det innebär ju iof inte att tankarna fortsätter att snurra i huvudet och jag läser gärna vad ni andra hittar på.

Med vänlig hälsning
Kungsis

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).