Hadde vore trevligt med lite bilder på ekvipasjen, både traktor och vagn.
gnisten83 skrev:Då måste jag ställa en motfråga, har du kört en traktor med möjlighet att köra bakvändt?
För egen del sitter jag baklänges nästan hela tiden om inte terrängen är för brutal.
Hade nog inte trott att de var så användbart innan jag köpte en.
Janne Deutz skrev:Sen till Skillnad från Valmet som många verkar lovorda så har både Lamborghini och Deutz Riktig fyrhjulsdrift när det behövs. där är Valmet / valtra för det mesta tre hjulsdrivna
JohannesG skrev:Janne Deutz skrev:Sen till Skillnad från Valmet som många verkar lovorda så har både Lamborghini och Deutz Riktig fyrhjulsdrift när det behövs. där är Valmet / valtra för det mesta tre hjulsdrivna
Stämmer detta verkligen? Är det så illa? Trodde bara det bara var så i fyrhjulsdriftens barndom.
gnisten83 skrev:Diffbroms o framaxeln där med.
Efter montering kräver rivning av diffklumpen eller byte av den, sen gäller de att hantera den med viss försiktighet vid sväng för bägge hjulen ska gå lika fort när den är spärrad....
Hema skrev:gnisten83 skrev:Diffbroms o framaxeln där med.
Efter montering kräver rivning av diffklumpen eller byte av den, sen gäller de att hantera den med viss försiktighet vid sväng för bägge hjulen ska gå lika fort när den är spärrad....
I lumpen var det endast i mjuk terräng som diffspärren fick användas.
gnisten83 skrev:Då måste jag ställa en motfråga, har du kört en traktor med möjlighet att köra bakvändt?
För egen del sitter jag baklänges nästan hela tiden om inte terrängen är för brutal.
Hade nog inte trott att de var så användbart innan jag köpte en.
stegmaster skrev:Oj va detta var viktig.