Traktorer och processorer

Kapsåg Niab

8 inlägg 3738 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kapsåg Niab

hpet  
#386373 Har idag tagit hem en begagnad Niab 5-15, där kapsågen inte går tillbaka till parkeringsläge efter kapning.
Kör jag med 2400 varv på motorn så funkar det, men det är ju inte så det ska vara.
Undrar om någon har tips.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Kapsåg Niab

Åke Nilsson  
#386546 Är det en enkelverkande cylinder ?
Verkar gå tungt i ledningarna,, ingen slang klämd eller rör ?

Gripsågar på 90 talet hade luft i kapcylindern som retur och ibland läckte hydrauloljan in och den gick dåligt tillbaks.
Man tömde då luftsidan på olja och fyllde på lyft igen.

Användarvisningsbild

Re: Kapsåg Niab

Svenf  
#571532 Jag har samma problem med min NIAB 5-15 som jag köpte beg. Hittade denna tråd när jag sökte detta broblem. Hur har dett gått, har du hittat felet. Vid normalvarv (ca 380) varv på tappen startar sågen och går ca en dm för att sedan stanna och gå tillbaka, ökar jag till lite övervarv (ca 430) går sågen hela vägen men stannar nere tills jag kör en annan funktion. Ökar jag till ytterligare övervarv funkar sågen men då blir andra rörelser ryckiga.

Avatar Fallback

Re: Kapsåg Niab

valtran  
#571897 Hej jag köpte också en begangnad niab 5-15b nu i år och den har samma problem

Användarvisningsbild

Re: Kapsåg Niab

Camaro1969  
#571900 jag har inte köpt nån, och tror inte ja ska gö det heller =)

Avatar Fallback

Re: Kapsåg Niab

Robertberg  
#571966 Har ni ringt till återförsäljare av Farma och hört om de har tips på felsökning?

Användarvisningsbild

Re: Kapsåg Niab

Svenf  
#572086 Fick en funktionsbeskrivning och felsökning från Farma igår. Har inte felsökt något ännu. Har du Valtran kollat så att kranen till att sänka sågen manuellt med är stängd.

Avatar Fallback

Re: Kapsåg Niab

valtran  
#572088 Nej skall kontrollera
Men när jag såga med min så då ryker det till men den går inte ned till botten värkar som nåntig tjärvar

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar