Traktorer och processorer

Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

169 inlägg 66275 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Erre  
#378899 Var själv kört både 6350 och 6850. Har fått göra som Robertberg i båda.
Orginal stol i båda.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

stegmaster  
#378900
Erre skrev:Vore kul med fler filmer.
Ifrån en New Holland exempelvis.
@Seb macahan :wink:
För bättre måste finnas.

Självklart finns det bättre ombyggda traktorer(var man skurit i paneler och hyttveggar), men er ju inte det vi disskuterar nu.
Nåt annat skulle vel vore konstig. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Erre  
#378903
stegmaster skrev:
Erre skrev:Vore kul med fler filmer.
Ifrån en New Holland exempelvis.
@Seb macahan :wink:
För bättre måste finnas.

Självklart finns det bättre ombyggda traktorer(var man skurit i paneler och hyttveggar), men er ju inte det vi disskuterar nu.
Nåt annat skulle vel vore konstig. :wink:

Nej det är inte det vi diskuterar.
Just ja, Seb har byggt om sin. Jag nöjer mig med en standardhytt. Vad hette valmet äldre hytt?
Gltx?? Osäker där.
Den var väl betydligt bättre vad gäller snurr plats.

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

stegmaster  
#378917
Erre skrev:[. Vad hette valmet äldre hytt?

Den var väl betydligt bättre vad gäller snurr plats.

Precis, det er den bästa som kommit från fabrik tycker jag (even om jag inte har nån själv, så har jag testat hos en kompis)
505-905 och 55 er dom som har denna hytten.
Snurrar motsols, och ingen justering behovs(åtminstone inte för mig som er 177cm).
Sen blir ju frågan om det den vinnar på snurringen av sitsen uppväger alla andra fördeler som finns på 6000 serien. :???:

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Erre  
#378919 Haha. Nej snurren gör inte hela traktorn.
Mest att jag tycker dom byggde bort sig lite med 6xxx serien.
Många gillar ju valmet i skogen.
Då kunde dom väl åtminstone byggt en stol som går att svänga åt 2 håll, eller mer fotplats under stolen från fabrik.

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Robertberg  
#378922 I första filmen hittade jag ett läge där jag kunde snurra fram och tillbaka utan att skjuta stolen, det har aldrig hänt innan..
Ja man får första skjuta bak och sedan fram stolen igen, syns nästa i andra filmen.

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

alias  
#378950
Robertberg skrev:I första filmen hittade jag ett läge där jag kunde snurra fram och tillbaka utan att skjuta stolen, det har aldrig hänt innan..
Ja man får första skjuta bak och sedan fram stolen igen, syns nästa i andra filmen.


På 6200:an går det att snurra runt stolen utan att "jucka" den fram och tillbaka, men det funkar i ett eller två lägen i längdled. Nu råkar det passa mig rätt bra inställningsmässigt. Är 1,82 lång med kort torso och långa ben, så någorlunda av medellängd.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

valtra a 72  
#379032 Har tagit bilder på min Valmet 755 och min Valtra 6250 i bakvänt läge.Har twintrac på båda med bra plats för fötterna.Man måste skjuta stolen fram och tillbaka på båda för att det ska vara bekvämt att vända sig.Har mätt invändigt mellanväggarna på båda och 755 var 81cm och 6250 var 79cm.Har stolpelare på 755 så det ger mer plats för fötter när man vänder.Skulle vara kul med bilder från något annat märke också.Provade en Lamborgini som var skogsutrustad på nolia för en par år sen och upplevde den väldigt rymlig i omvänt läge.Ser på bilderna på Valmeten att den skulle behöva en städning invändigt.

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

stegmaster  
#379036
Erre skrev:Mest att jag tycker dom byggde bort sig lite med 6xxx serien.

Då kunde dom väl åtminstone byggt en stol som går att svänga åt 2 håll, eller mer fotplats under stolen från fabrik.

Ja när det gjelder just sitsen så byggde dom bort sig lite, för alt annat anser jag er mycket bättre på 6000 serien.
Sen er det konstiga att man har behållt plant golv och sits som går att snurra i 6000serien, men dom har snålet på det lilla som kunne gjordt den lika bra som en 05 hytt.
5-10 cm bredare mellan höger panel och vänster skärm med snurr motsols och handbromsen på höger sida, så hadde det vore nära perfekt, er min åsikt.

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Erre  
#379038
stegmaster skrev:
Erre skrev:Mest att jag tycker dom byggde bort sig lite med 6xxx serien.

Då kunde dom väl åtminstone byggt en stol som går att svänga åt 2 håll, eller mer fotplats under stolen från fabrik.

Ja när det gjelder just sitsen så byggde dom bort sig lite, för alt annat anser jag er mycket bättre på 6000 serien.
Sen er det konstiga att man har behållt plant golv och sits som går att snurra i 6000serien, men dom har snålet på det lilla som kunne gjordt den lika bra som en 05 hytt.
5-10 cm bredare mellan höger panel och vänster skärm med snurr motsols och handbromsen på höger sida, så hadde det vore nära perfekt, er min åsikt.


Håller med dig stegmaster!! :-BD

Kul att du tog dig tid att mäta valtra a 72.
Med stolpelare har man ju lite mer plats för fötterna. Enkel å bra grej som kan göra underverk.

Användarvisningsbild

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Seb macahan  
#379041 Det är det där juckandet med stolen som jag upplevt med valtra. Jag ska försöka lägga upp film när jag snurrar runt. Sen är min hytt ombyggd. Men det är inte kapat i sidorna tvärtom tillkommer luftpaketet på sidan. Men ombyggd som ombyggd.

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379082 Ska ni kapa så kolla in Ja-Bonds ombyggnad av sidopanelen på maskinisten
Han satte knapparna o vredet till lyften i armstödet :shock:

Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379084 Har du möjligen något sökord eller länk till ja-bond77 på Maskinisten där han bygger om sidopanelen? :-BD

Avatar Fallback

Re: Sv: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

Pe_Er_79  
#379095
Seb macahan skrev:Det är det där juckandet med stolen som jag upplevt med valtra. Jag ska försöka lägga upp film när jag snurrar runt. Sen är min hytt ombyggd. Men det är inte kapat i sidorna tvärtom tillkommer luftpaketet på sidan. Men ombyggd som ombyggd.


Vad är det för maskin du har?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rymligaste hytten på en traktor under 100hk?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#379118
DanK skrev:Har du möjligen något sökord eller länk till ja-bond77 på Maskinisten där han bygger om sidopanelen? :-BD

Oh tyvärr länge sen jag läste de o karln skriver mycket i olika delar av maskinisten
Tror de var inbäddat i en skogstråd men jag vet inte

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).