Traktorer och processorer

Hydrauluttagsfråga BM 430

41 inlägg 17495 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

Sörmlandsskog  
#676444 Närbild.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

Sörmlandsskog  
#676449 Om det flödesmässigt är optimalt att vända snabbkopplingen vet jag inte, men har fungerat bra för mig iaf.

Användarvisningsbild

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

Peter N  
#676566 Jag undrar vilken gänga det är på banjobulten skulle bli tacksam för den informationen
Sörmlandsskog skrev:Töm tanken. Ta loss banjobulten och åk till Hydroscand/Swedol etc. Ta några bilder på hur det ser ut och visa banjobulten. Förklara att du vill ha en dubbelbanjo för fri retur med en snabbkoppling i änden. Jag valde att sätta hanen på traktorn för att inte kunna koppla fel. Får du prata med någon som håller på med hydraulik borde det inte vara några problem för dem att hjälpa dig. Funkade för mig iaf...

Ska se om jag hittar en bild på hur det ser ut på vår traktor.

Avatar Fallback

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

BM-röd  
#676985 Rör 1/2"

Användarvisningsbild

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

Peter N  
#676988 Tack för svaret men det jag undrar är vad det är för gänga på banjobulten skallen på den är betydligt större än skallen på en 1/2 tum banjobult. Någon som vet?

Avatar Fallback

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

massa-ved  
#677004
Peter N skrev:Tack för svaret men det jag undrar är vad det är för gänga på banjobulten skallen på den är betydligt större än skallen på en 1/2 tum banjobult. Någon som vet?


1/2 BSP utv. gänga 20,95 skalle 25 - 27 mm om det är samma gänga som i snabbkopplingen.

Användarvisningsbild

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

Peter N  
#677011 Tack för infon men skallen på banjobolten är 35mm mätt med måttband. Gissar på 3/4 tum eller mm gänga. Någon som vet vilken bult det ska vara?

Avatar Fallback

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

wigge  
#677012 Banjokvitto

Användarvisningsbild

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

Fredi  
#677143 4918-08 är banjon. Vanlig 1/2" dubbel. https://www.hydraspecma.com/store/se/en ... em/4918-08

Användarvisningsbild

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

Peter N  
#677155 Tack för hjälpen.

Användarvisningsbild

Re: Hydrauluttagsfråga BM 430

Peter N  
#679464 Nu har jag kopplat en fri retur via banjobulten.
Orginalbulten på traktorn är 1/2 tum men skallen på bulten är 32mm vilket det brukar vara på 3/4 tum Normaöt har 1/2 tum 27 mm. Detta gör att det behövs en bricka som tätar mot o-ringen på orginalbanjo lådan mot den nya banjoanslutningen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).