Traktorer och processorer

hydraularmar MF 35

5 inlägg 5135 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

hydraularmar MF 35

jf-jf  
#331807 Hej. Vi har skaffat en mf 35 till nu för att kunna dra loss den andra mm när den kämpar runt i skogen. Det är ju inget höjdar skick på traktorn men allt fungerar. Det enda jag har märkt är att lyftarmarna går inte hela vägen upp. Det jag tänkte var ju att det läcker i systemet. Men armarna går inte ens upp hela vägen om de är helt obelastade och jag varvar motor friskt. Sen testa jag lyfta en skopa sand med den och den är ju så pass stark i armarna att den lyfter framhjulen om man lastar tungt. Så min känsla är att mitt maxläge på spaken helt enkelt inte speglar maxläget för ventilen i hydralsystemet. Finns det någon justering för detta? Eller vad har ni för tankar? (Oljan är rätt i nivå)



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: hydraularmar MF 35

Göt  
#331895 Jag har för mej att det är 2 lyftspakar på mf 35, om du kör upp den yttersta spaken så att traktorn lyfter så högt det går s borde det gå att höja den med den inre spaken. på Mf 135 så går den bakvänt mot den andra spaken så att man höjer när man för en framåt till en viss gräns jag har försöt att hiita någon bra bild på detta men har inte hittat någon än

Avatar Fallback

Re: hydraularmar MF 35

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#331907 Du, det är ju två spakar. Vilken av dem är det du använder för att lyfta/sänka? Med den inre kan du ställ in rätt höjd,och den yttre ställer du in kraft uppåt ((tror jag det är).

Kolla här: https://www.maskinisten.net/downloads.p ... &df_id=416

(Kräver registrering hos maskinisten)

Avatar Fallback

Re: hydraularmar MF 35

tallen100  
#331916 Den yttre ställer du höjden med, alltså ska du ha båda högst upp.

Avatar Fallback

Re: hydraularmar MF 35

jf-jf  
#331945 Ok har aldrig tänkt på den yttre spaken. Men den var nästan långt ner. Ska dra upp den då.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).