Traktorer och processorer

väderhytt MF35

8 inlägg 7300 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

väderhytt MF35

urbanibjurs  
#329990 Söker en väderhytt till MF 35, en sån med dörrar och rutor.
Svar till : smulanshusse@hotmail.com
Mvh Urban.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: väderhytt MF35

bjed0001  
#330205 Jag blir lite nyfiken. Hur kommer det sig att du vill ha tag i en väderhytt? Har sett dom som lite otäcka, ger som inget skydd alls vid vältning men ser effektivt till att du inte kan komma undan. Inte för att man har så stor chans till det utan hytt heller men ändå...

Avatar Fallback

Re: väderhytt MF35

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#330214 Vad är en väderhytt egentligen?

Användarvisningsbild

Re: väderhytt MF35

urbanibjurs  
#330236
bjed0001 skrev:Jag blir lite nyfiken. Hur kommer det sig att du vill ha tag i en väderhytt? Har sett dom som lite otäcka, ger som inget skydd alls vid vältning men ser effektivt till att du inte kan komma undan. Inte för att man har så stor chans till det utan hytt heller men ändå...

Har idag en skyddsbåge men dom finns ju även dörrar. Väderhytt kallas dom eftersom dom inte är isolerade så man slipper blåst och regn.

   TS
Avatar Fallback

Re: väderhytt MF35

bjed0001  
#330267 Ok, då har vi lite olika definition. Vad jag kallar väderhytt är en hytt som till skilnad mot säkerhetshytten inte tål vältning. Alltså enda syftet är att skydda föraren mot väder och vind. Med andra ord så som dom såg ut innan störtbågen kom på tal. Sen finns ju alla varianter mellan enkel störtbåge och säkerhetshytt.

Bild


Stomme till en vad jag kallar "väderhytt"

Användarvisningsbild

Re: väderhytt MF35

Vardon  
#330278 blocket?

http://www.blocket.se/alvsborg/Hytt_til ... ?ca=15&w=3

Avatar Fallback

Re: väderhytt MF35

zekis  
#330364 Vilken typ av skyddsbåge har du. Orginal monterades Klippanbåge år 59 o 60 Ilsbo 61 Den vanligaste
Bergsjö 62 till64 ,även Ferguson135 hade samma båge 65 till67 Börjar bli gammalt,men hör med
traktorskrotar tex TK,s i Linköping

Användarvisningsbild

Re: väderhytt MF35

urbanibjurs  
#330372 Traktorn såldes ny 1960 med båge med framruta och tak i typ pressenning. "hytten" är mycket vanlig på äldre MF.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).