Traktorer och processorer

fastsättning av hydralbord

6 inlägg 2919 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

fastsättning av hydralbord

mattesandberg  
#296957 jag har just köpt en ny patruuna och ska nu dra hydralbordet in i hytten på en valtra n91.

är det någon som har gjort det här. visa gärna bilder så jag får lite ideer. min målsättning är ju att fönstret skall vara fast.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: fastsättning av hydralbord

Sture Andersson  
#296983 Har en Valmet 605 Patu 202t Har satt ventilpaketet i tryckstångsfästet,och har helt fräckt sågat av nedre delen som fönstret slår mot ,så jag fott en öppning där när jag öppnat fönstret ,så kan jag vika in paketet och sätta dit en bult till i tryckstångsfästet så det sitter fast ,och sen stänga fönstret.Har funkat suveränt .Vet inte om man får såga av den balken men jag har svårt att tro att hytten trycker ihop sig om man välter ändå.Och jag har inte tänkt köra uppoch ner.

Avatar Fallback

Re: fastsättning av hydralbord

axwell  
#296989
Sture Andersson skrev:Och jag har inte tänkt köra uppoch ner.

Tror att du har tagit rätt beslut, får själv fundera på saken, lutar i 45 grader åt att låta bli köra upp/ned. :wink: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: fastsättning av hydralbord

Bax  
#297010 Jag har samma lösning som Sture på min Valmet 465, men då är det bakrutekilen som är kapad.

Avatar Fallback

Re: fastsättning av hydralbord

olli  
#297013 Och jag har lika som Bax på min A72
och 365.

Användarvisningsbild

Re: fastsättning av hydralbord

Krister_81  
#297024 Hej
på vår patruuna hade vi gjort en aluminiumlåda som täckte in hela ventilbordet framtill och på sidorna. Sen krokar bultade baktill på hytten. Det var då endast att lyfta lådan upp på krokarna och svinga in ventilbordet.
All olja som eventuellt droppade från bordet hamnade då utanför hytten.
Samt att snöslansk lämnade på utsidan av hytten och ljudnivån hölls nere vid vägkörning.
Dock beror det även på hur stor öppning du har ifall denna lösning e möjlig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).