Traktorer och processorer

Frontvinch Sepson (?) till Boxer 350

3 inlägg 4255 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Frontvinch Sepson (?) till Boxer 350

Kasebon  
#295181 Hej tanter och gubbar
Har en gammal frontvinch (militär ?) med drivning från motoraxeln, osäker på fabrikat, finns ingen skylt vad jag kan se.
Alltnog, jag har funderat på att montera den i nosen på min Boxer 350 och undrar var man kan få tag på delarna som behövs för att koppla den från motoraxeln/främre remskiva!?!?!



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Frontvinch Sepson (?) till Boxer 350

Högstubbe  
#296288 Tror nog att drivaxeln mellan remskivan och hydraulpumpen på Volvo LM218 ska kunna passa.
Har själv använt Sepsonwinchens axel till just LM218, så det borde väl troligen passa även omvänt.

Har du fästjärnen till Winchen som passar BM350 / BM600?

Avatar Fallback

Re: Frontvinch Sepson (?) till Boxer 350

Kasebon  
#296317
Högstubbe skrev:Tror nog att drivaxeln mellan remskivan och hydraulpumpen på Volvo LM218 ska kunna passa.
Har själv använt Sepsonwinchens axel till just LM218, så det borde väl troligen passa även omvänt.

Har du fästjärnen till Winchen som passar BM350 / BM600?


Nej, jag har inte fästjärnen, men har tänkt att göra egna av plattjärn. Vinchen jag har är f.n. ombygd och sitter som ett timmerspel att ha i 3-punkten. Har funderingar på att montera en splinesaxel på remskivan och att använda en vanlig kraftöverföringsaxel. Detta för att lätt kunna ta av och på vinchen vid behov, men har inte kollat så noga om det låter sig göras!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).