Traktorer och processorer

Frontvikter

21 inlägg 10579 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Frontvikter

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#702858
1614376362_20190311_150643.jpg
Japp. Lastare av, frontvikter och snökedjor på.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Frontvikter

kungsis  
#703068 Jag valde att montera en kraftig bärgarvinsch i stället för att montera flera vikter. Dyrare, men betydligt mera användbart.

Mvh
Kungsis

Användarvisningsbild

Re: Frontvikter

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703074
kungsis skrev:Jag valde att montera en kraftig bärgarvinsch i stället för att montera flera vikter. Dyrare, men betydligt mera användbart.

Mvh
Kungsis


Det är ju en bra idé! Jag gillar vinschar.

Avatar Fallback

Re: Frontvikter

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703080 Vinschar är bra grejer! 👍

Användarvisningsbild

Re: Frontvikter

Vardon  
#703113
kungsis skrev:Jag valde att montera en kraftig bärgarvinsch i stället för att montera flera vikter. Dyrare, men betydligt mera användbart.

Mvh
Kungsis


Har du lastare? Min vinsch fick inte plats med lastaren. Eller ja inte om jag kör ner lastaren max kan jag hålla mig 1 m upp funkar det, men att jag ska komma ihåg det... så nu väntar vinschen bara på sitt uppdrag...

Avatar Fallback

Re: Frontvikter

kungsis  
#703300
Vardon skrev:
kungsis skrev:Jag valde att montera en kraftig bärgarvinsch i stället för att montera flera vikter. Dyrare, men betydligt mera användbart.

Mvh
Kungsis


Har du lastare? Min vinsch fick inte plats med lastaren. Eller ja inte om jag kör ner lastaren max kan jag hålla mig 1 m upp funkar det, men att jag ska komma ihåg det... så nu väntar vinschen bara på sitt uppdrag...


Nej, ingen lastare. Det innebär ju lite problem. Vinschen jag monterade är en gammal Sepson (som jag monterat hydraulmotor på) = tungt gjutjärn 😀

Mvh
Kungsis

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).