Traktorer och processorer

Pelarstol

24 inlägg 6562 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Pelarstol

Sture Andersson  
#687291 Nej s¨å är det men min tanke var att ta bort hela fjädringen och sätta den i röret

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Pelarstol

Sture Andersson  
#687292 Men kommer prova med att ha kvar fjädringen ,får vi se hur det blir .

   TS
Avatar Fallback

Re: Pelarstol

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#687299 Misstänker stor skillnad med rör. Är den där pallen som är i vägen med kängskodda 46or.

Avatar Fallback

Re: Pelarstol

Sture Andersson  
#687678 Ja nu är pelaren färdig och monterad ,gjorde pelaren 280 mm + plåtarna så det blev nog nästan 300 mm .Provade först med att bara nästa och provade ,tyckte det var ok och svetsa ihop .När jag blev färdig och provkörde kan jag tycka att det blev lite för högt .Men kör nog så här ett tag får vi se ,om jag tycker det ok ,var ju inte roligt släpa stolen ut och in i traktorn .
Men den skulle nog varit 20-30 mm kortare.
Är det nån som vet om det går köpa ny sittdyna till en Valmet 605 ,den är helt trasig vore ju trevligt med en ny.

   TS
Avatar Fallback

Re: Pelarstol

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#687701 Är det en grammerstol ? Kolla där

Användarvisningsbild

Re: Pelarstol

halvproffs  
#687714 Jag köpte en ny på som var ett plagiat av originalet. Är väldigt nöjd. Halva priset.

Avatar Fallback

Re: Pelarstol

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#687865
halvproffs skrev:Jag köpte en ny på som var ett plagiat av originalet. Är väldigt nöjd. Halva priset.

Ny vad, och var ?

Användarvisningsbild

Re: Pelarstol

halvproffs  
#687872 Ny stol. Köpte den i Tierp, är väl typ Lantmanna affär. Kommer inte ihåg vad affären heter.
Är supernöjd med stolen. Runt 3500kr för stolen har jag för mig.

Avatar Fallback

Re: Pelarstol

Blondin 750  
#687901 Kolla hos Hyttkomfort, där finns reservdelar och dynor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).