Traktorer och processorer

problem med koppling på valmet

18 inlägg 16408 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: problem med koppling på valmet

Fredi  
#684025 Nu när jag tänkte efter lite mer så är väl 555:an inte samma series traktor som 505-905 utan en modell mindre. Den har vad jag kommer ihåg ingen lucka i golvet men borde gå att skruva bort hela hyttgolvet? Är det inte den modellen det går att byta koppling på genom golvet utan att dela traktorn. Men liknande holk på axeln har den också som kan bli slät.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: problem med koppling på valmet

Axl  
#684058 Jag försökt komma ner under golvet tidigare och det är inte enkelt och inte mycket har jag lyckats se där.

   TS
Avatar Fallback

Re: problem med koppling på valmet

Blondin 750  
#684135 Jag bytte kopplingen på min 900 -01 i våras genom att demontera golvplåten och därigenom komma åt koppling och dela på drivaxeln. Om nu konstruktionen är lika på 555:an (vilket jag tror)så tar det inte lång tid att demontera främre matta, pedaler och golvplåt
Tyvärr har jag raderat mina bilder men på maskinisten finns det några bilder på bytet har jag för mig.
Sök på: Valtra-Valmet kopplingsbyte

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).