fre 31 jan 2014, 08:15#261840
Jag fick en wonderbaum doftis i nått brev vid jul. Jag bestämde mig nu för att sätta den i traktorn Det blev väldigt mysigt å trevligt att känna doften när man satte sig i traktorn ! Nån mer som har doftgran i traktorn ? Traktorn stank inte gödsel elle nått innan men det var trevligt ändå.
fre 31 jan 2014, 08:32#261843
Det känns fel att ha konstgjord trädlukt i skogen, det är ju bara gå ut och såga upp en gran eller tall så doftar det underbart. "It smells like... victory!"
mikael_s- Västra Kronoberg- fre 31 jan 2014, 12:46
fre 31 jan 2014, 12:46#261871
Jag fick också en sån från Valtra i julas och hängde den på skoj i traktorn. Fy tusan vad det stank, den for ut med en fart. Hellre doften från granbarr och en varm motorsåg i kupén.
fre 31 jan 2014, 18:24#261931
Har en i traktorn o en i skördarn. Doftar gott som fan när man öppnar dörrn på morgon o värmaren har gått nån timme Relaxgranen funkar fint ihop me den övriga skogsdoften
Don't ask the question if you don't like the answer! Kvalitet framför allt!
Slurfi- Masugnsbyn Lappland- fre 31 jan 2014, 18:59
fre 31 jan 2014, 18:59#261941
Håller nog med litegran, Wunderbaumen ska bara fräscha upp, den får inte ta över.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
fre 31 jan 2014, 21:56#262002
Det som doftar bäst är om man kört ett ozon-aggregat och därefter vädrat i det utrymme som fått sina odörer. Kan göra underverk för många stink-dofter.
Wunderbaum är lite som "svett-mer-deodorant-svett-mer..."
lör 01 feb 2014, 11:43#262110
Jag vill då inte ha nån konstgjord skogsdoft i traktorn, blir jag sugen på tallbarrsdoft så öppnar jag dörren. Nä, en Wonderbaum med jordgubb eller äpple är det som gäller i maskinen och bilar.
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Att skapa ett konto på Skogsforum innebär bara fördelar för dig. Det enda som behövs är en epostadress och registreringen går fort. Väl inloggad på skogsforum får du utökade rättigheter och kan starta egna trådar, prenumerera på innehåll och se bilder, bilagor och broschyrer. Givetvis är allt kostnadsfritt!
Du har hittat till Sveriges största skogssajt - skogsforum.se. Vi diskuterar allt om skog, skogsbruk och skogsmaskiner och är en sk användargenererad sajt. Det betyder att det är du själv och likasinnade som till stora delar bidrar med innehållet genom att ställa frågor, svara, diskutera i forumet. Vi startade 2005 och drivs idag från Säffle i Värmland, Sverige. Vi sätter stor vikt vid att så många som möjligt ska trivas på sajten och att det som skrivs håller hög kvalitet. Alla får vara med och Svenska, Norska och Engelska är de främsta språken som används.