Traktorer och processorer

Service och reparationer, manual youtube

4 inlägg 3615 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Service och reparationer, manual youtube

rokon  
#249025 Hej har hittat några youtube-clip som fått mig att starta den här tråden.
Det första visar på; Del 2, Inkörning av ny traktor och service (Foton 250-254)


Det andra är ett längre avsnitt av verkstadsbokskaraktär som gäller justering av koppling mm, särtagna delar, det som imponerar mig här, är att det rör sig tydligen om ett fabriksproducerat material.
Man ser utförandet åskådligt, med toleranser infogad med text, samt en klar engelsk röst som vägledning. Del 3


Med all säkerhet har andra tillverkare också liknande material, men är det tillgängligt för gemene man? Har du exempel på sådana clip/filmer så fyll gärna på med dem i den här tråden.

Diskussioner som hänför sig till bara kinatillverkade saker och dess brister resp fördelar, lägg det i en annan tråd.


Senast redigerad av rokon mån 09 dec 2013, 17:16, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Service och reparationer, manual youtube

Kse  
#249027 Wow, tänk om alla maskintillverkare la upp såna instruktionsfilmer.
Bra initiativ. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Service och reparationer, manual youtube

rokon  
#249056 Ja nog vore det lovvärt då ju det typiska för traktorers underhåll är att det ofta sköts av ägarna själva eller ibland knappast alls då avstånden till serviceverkstäder gör att mycket tid går åt till transport och även pga att kunskap hos ägarna saknas.
I alla fall hittade jag just första avsnittet i handhavandet av traktor vilket ju även kan tjäna som viss handledning för rena nybörjare av andra märken också, allt ska ju ha sin början för alla någon gång. Del 1

   TS
Användarvisningsbild

Foton FT404 (TB404-X161Y1C-QP)

traktorz  
#249183 Mycket intressant, visserligen har vi själva en större traktor, en Foton 40hk, men mycket är ändå likadant med den här mindre 25 hk modellen.

Med vår traktors leverans följde visserligen både en kombinerad service- och instruktionsbok, samt en reservdelskatalog, även en specifik sådan för själva motorn C490BT.

Inslagen i de här videoklippen, är tydligen hämtad från en utgiven DVD, och innehållet är direkt plockat från service- och instruktionsboken, vilket jag tycker är levererande av ett konsistent och bra budskap.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).