Är det någon somm har haft samma problem.
Traktorer och processorer
David Brown 990
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in tis 05 mar 2013, 20:51#215593Har en David Brown 990 1963 där jag har problem med att lyftarmarna vill åka upp om jag släpper spaken jag måste sitta och hålla i spaken hela tiden.
TS

ons 06 mar 2013, 09:25#215642Är det inte en friktionsplatta som håller spaken i det läge man lämnar den?
Isf kanske det räcker med att ta isär, rengöra och dra åt?
Isf kanske det räcker med att ta isär, rengöra och dra åt?
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
ons 06 mar 2013, 20:20#215735Jag tror inte att det sitter någon friktionsplatta,
Men det sitter en spak så man kan låsa armarna i att vist läge (tror jag)
Men det sitter en spak så man kan låsa armarna i att vist läge (tror jag)
TS
ons 06 mar 2013, 21:38#215753Jajust, det är nån sorts hake som går att förskjuta och dra fast med skruv i själva plåten
längs spakens rörelse.
Den ska du justera så det blir rätt.
längs spakens rörelse.
Den ska du justera så det blir rätt.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar