Traktorer och processorer

Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

965 inlägg 309537 visningar 49 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

JohannesG  
#786716 En mycket god idé! Har tänkt många gånger att det vore fint att ha så även om jag ser draget bra.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

molnia  
alias skrev:
AKKAMAAN skrev:
molnia skrev:Jag körde en gång en minibrunnet där man elektroniskt gav vridhus och rotator flytläge.

Ombyggd då för i original var det bara flytläge på svängen
1671056694_screenshot_20221214-142217.png

Den 678 som jag har kört en hel del hade flytläge både på vridhus och rotator om man använde strömbrytaren på väggpanelen i hytten och endast flytläge på vridhuset om man använde tryckknappen vid den vänstra kranspaken.

Det satt även dubbla knappar till parkeringsbromsen (sidopanel och vid vänstra kranspaken).

MVH
Alias

Ja jag var inte mer än i tonåren så jag kan minnas fel, men det var inte på spakarna utan i hytten. Spakarna vill jag minnas var så kallade apskallar.

alias  
gnisten83 skrev:Jakefästet skymmer vagnen ordentligt så jag ser inte när den är rak eller styrd 1dm åt nån sida 🤔
Ska testa lite med en induktiv givare så en lampa tänds i hytten när de är rakt.
Kanske kan va nåt 🤓

Du får väl svetsa på hylsan som ditt gulmålade järnspett ska stå i på själva dragbommen, så blir ju spettet en visare av ramstyrningens utslag som borde synas väl ovan Jake-fästet.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#786995 De första som syns rakt bakåt är kranpelaren…
Så där bakom hade spettet står väl gömd

TS

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#789989 Fick lite feeling o snodde ihop ett verktygsfack ala byrålåda o skyffla ner lite verktyg mm som legat på hyttgolvet innan för jag inte orkat lägga de i verktygslådan som står på högersidan

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).