Traktorer och processorer

Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

983 inlägg 330957 visningar 52 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

Seb macahan  
#595280 Om jag förstått tanken med lådan, ska anslutningar till sticka gå ut diagonalt neråt?
Blir det inte lite konstigt för slangen när du arbetar med stickan helt uträtad. Du brukar ha tänkt till men, först tyckte jag din idé såg bra ut och sedan började detta dilemma ovan gnaga mig. Eller har jag förstått fel?
Du upplever inte att snabb kopplingar stryper? Jag har skruvkoppling, men det är ett himla slabb med olja varje gång.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#595283 Nä du har förstått rätt, lite snett utåt blir de.
Hade så innan med fast utan att fixera dom.
Funderade på om de skulle varit 90gr istället för mesta tiden är inte kranen utsträckt...

Detta är 3/4” Tema med låsning som har mindre strypning än lantbruksserien, hypro använder 1” varianten till 755 när den är delbar.
Med de lilla flödet en stegmatare tar så är de inget problem.
Förstår att de blir ett himla oljesöl kopplingarna ska delas utan snabbkopplingar, blir en skvätt även med när huset på en 3/4” är rätt stort

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597306 De var väl konstigt att de ja borde skaffa fram tidigt är de som blev sist, att få hem ny elkabel :d
Blir långa slangar med dubbelteleskop o anslutningen bakom vikleden.
Skönt med canbus så de bara blir 7 ledare ut istället för 25....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

HannuRöj  
#597453 Det är sant, Gnisten. I början av säsongen jag blev nästan galen med min 25 ledare. Fem ändar i en kabel så gör det tillsammans 125 kopplingar att söka felet. :lol:
Du har hittat en bra lösnig med snabbkopplingarna. Nu är det inte för jobbigt att byta gripen. Min kabeln går vid rotatorslangarna, P och T till stegmatare var där med, men det var inte så bra med slangarna i olika diameter. Jag skulle bygga det som du har gjort det. Men vad är den tredje slangen. Är det en skydd för elkabeln?

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597494 Tredje slangen är till Skydd för elkabeln

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#597666 Så här var de tänkt, 3st 3/4” slangar, tryck o retur o elkabeln i en rätt stabil låda

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

Agrostar  
#598667 Har brukt nokon dagar på å lese igjennom alt her. Imponerande arbeid som er blitt gjort! Først oppbygging og så totalt ombygging! Nokon er mindre redd for arbeid enn andre 😀

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598698 Jag har kanske för lite att göra sen jag grejar så mycket 😉

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598855 Lite pågående viktökning med drygt 400kg i framänden, undrar om jag får sota för den vikten :???: #:-s

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

valtra mega  
#598864 Har vätska i alla däck och inte skulle jag vilja vara utan så blir nog bra

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#598865 Ja kanske skulle jag fyllat endel bak med o fimpat vikterna...
Fram passade de bra när de redan var slang i dom, de har jag Inte bak men vi får se hur mycket vikt de fattas bak i sidled

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599225 Så då har de äntligen varit debut för Arbron med i gallring o de fungerade bättre än jag trodde.
Var nämligen lite smyg för balansen, de kändes lätt i nosen även efter att fyllat framdäcken här hemma på gårdsplan.
Hade nog behövt 200kg till fram.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

ss0803  
#599228 Det är onekligen rejäl räckvidd på kranen.

Ser bra ut!

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#599236 Kändes lång med när jag skickade in den mellan stammarna, drygt 2m längre än den förra o bakåt blir de nästan 3m.
Men jag vänjer mej nog rätt snart o försöker mej på träd som jag inte når 😉
Typiskt nog ska man aldrig få va glad utan stolsskenan låste sig när jag kom hem så då fick jag inte runt stolen, efter en stunds bökande fick loss skruvarna för att konstatera att de låg nåt skit ivägen för spaken 😈

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

ananders  
#599240 Traktorn ser liten ut. :d

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).