Traktorer och processorer

Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

983 inlägg 331138 visningar 52 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

Seb macahan  
#588446 @gnisten83
Hur går det för dig, har du fullt upp bland nipplar och slangar?

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#588447 De har varit en veckas uppehåll för en semestertripp till London så de har inte hänt mkt mer än att bytt plats på sliden i en fördelningventil.
Egentligen hade jag nog velat lyfta på kranen i helgen men de är nog lite optimistiskt tidsmässigt...

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#588660 Märkte att kranen ska vagnsmonteras egentligen när kranfoten vreds rätt, blev till lossa o flytta hydralrören till andra sidan så dom kommer mot hytten istället

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#588860 Roat mej lite med att vika ut kranen och montera adaptern o satt ditt skopan så den änden av kranen står stabilt sen vid lyftet :d
Trots att jag haft denna ventil i många år nu så blev allt avigt nu när den hamnade på sidan men efter endel pyssel där med ska de nog fungera

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589598 Lite på vippen med lyfthöjd igen med förlång stropp :d

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

beas  
#589624 Se där det närmar sig.
Det sitter väl en smörjnippel för nedre lagret på kranfoten som blir mot hytten , den förlängde jag till framsidan istället tog en överbliven fettspruteslang!.

Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

källshult  
#589625 Det är ju fredagsmys i verkstaden :d

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589639 Hm smörjnippeln tänkte jag inte på.
Tja de finns olika varianter på fredagsmys :mrgreen: men har jag börjat lyfta så finns ingen återvändo utan den måste bultas fast och sen vikas ihop så hela traktorn gick in i verkstan.
Verkstan kändes ännu mindre nu när huvudbommen både sitter längre bak och är längre.

De var skönt att bultarna passade fint med pga att Jake fästet levererades felborrat, finnarna hade fått för sig att de skulle vara M20 bult ist för M24 de alltid? är med den hålbilden med 350mm i fyrkant.
Detta upptäcktes på semestern när jag började förbereda montage, flera månader efter leveransen #:-s
Bara att hiva upp skrället i pelarborren och fixa det, men tankarna fanns där att något hål hade dragit sig lite ända tills jag kunde prova mot kranfoten

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

ss0803  
#589643 Härligt med kranen på plats på Jake-fästet.

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#589757 Såg att de 2 smörjnipplar på mitt vridhus, en på var sida, så de är inget problem.
Idag kom det dit ett tryckfilter till :d för kran och Arbro

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

Amatörhuggare 62  
#589837 Blir mycket bra gnisten :-bd
Mycket intressant att följa detta projekt.
Mvh Amatörhuggare 62

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

Blivande snickare  
#589871
gnisten83 skrev:Hm smörjnippeln tänkte jag inte på.
Tja de finns olika varianter på fredagsmys :mrgreen: men har jag börjat lyfta så finns ingen återvändo utan den måste bultas fast och sen vikas ihop så hela traktorn gick in i verkstan.
Verkstan kändes ännu mindre nu när huvudbommen både sitter längre bak och är längre.

De var skönt att bultarna passade fint med pga att Jake fästet levererades felborrat, finnarna hade fått för sig att de skulle vara M20 bult ist för M24 de alltid? är med den hålbilden med 350mm i fyrkant.
Detta upptäcktes på semestern när jag började förbereda montage, flera månader efter leveransen #:-s
Bara att hiva upp skrället i pelarborren och fixa det, men tankarna fanns där att något hål hade dragit sig lite ända tills jag kunde prova mot kranfoten

Jävla finnar, går aldrig att lita på oss :mrgreen: :lol:

Skönt att det passade så bra till slut ändå!

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590567 Han med kort uppstart för läckagekontroll sent på eftermiddagen.
En slang hade jag glömt att dra och returen från ventilen läcker i en koppling trots den är åtdragen 😡
Slang från lagret, så den var väl lagerskadad :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

hemhuggare  
#590584 Behöver du slangar får du höra av dig även kvällar och helger så fixar vi det

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590622 Tackar för erbjudandet!
Ska kasta dit en slang med skruvkopplingar i morrn o se om de funkar då

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).