Traktorer och processorer

Extra pump Valtra 6550 med takmonterad tank

983 inlägg 330702 visningar 52 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#295859 Tackar, omgivningen lär nog märka av lite grävande lite här o där som övning ;)
Ja grundkonstruktionen blir rätt baktungt å en traktorgrävare, men jag har ingen crosshoj som motvikt ;)

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

Erre  
#295860 Då får du skaffa en cross! :grin:
Lycka till med nya köpet.

Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

jonathanA  
#296076 Grattis till nya leksaken :)

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#296118 Tackar, har fått ut jeepskrället från lekstugan så nu är de nya tag där ute med ett ryck med bukplåten.
Sen kan nog grävarn behöva lite handpåläggning med att fixa dubbelkommando o allmän service

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#296287 En uppryckning så nu har fästen måttats in på bukplåten så nu kan de sista svetsas o slipas till så jag kan lägga lite färg på den så får sidoskydden vänta lite kanske :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#305683 Ja nu får jag ta mej i kragen o fixa nya däck efter ytterligare en framhjulspunktering efter en påkörd kantsten när jag sladdade ut grusningen på skogsvägen innan i veckan :roll:
Någon som har erfarenhet av Alliance 360 forestry, finns i många storlekar i 65 profil i motsats till nokia o trelleborg?
Hade Alliance på 805an innan fast då i normalstorleken 18,4/34-12lag och dom var både bra och inte särskild hala heller.

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

Robertberg  
#305710 När jag frågade lantmännen om pris på skogsdäck i november var Trelleborg billigare än alliance.. :)

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#305722 Haken är få storlekar att välja på

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

80-90  
#305725 Har alliance bak på min valmet å dom e bra !!

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#306398 De lutar nog åt Alliance iaf då de stämmer bäst med dimensionerna.
Nu har jag kommit tillbaka till ruta 1 o gallrat björk igen som jag började med för 2 år sen när jag fick igång maskinen efter påbyggnade.
Alltid spännande med löv som kan spricka tvärt i krokar och sen hugga längs friledningen till grannen där förutom att hålla träden ifrån blanktråd från 1900kallt även har låg höjd så de gäller att hålla koll på kranen med #:-s :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

jonathanA  
#306444 Trevligt :) har huggit Björk idag oxå, fast med jonsered och muskler ;)

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

skogsterri  
#306507 Ser riktigt trevligt ut 8)

Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#309960 Så nu ska framhjulspunkteringarna vara ett minne blott med 14 lagrat.
Satt igårkväll o räknade på fördrivningen och höll på en hjärtinfarkt innan jag såg att jag tittade på ett 24' däck ist 28...puh
Dessvärre hittade jag inte någon uppgift på rullningsomkretsen på mina gamla Michelin xm108 bak, nån som vet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310153 Rev av täckplåten på vagnen för se om de gick att fixa några mm till på lyftet av drivrullar, såg då att matarslangarna blitt ordentligt misshandlade när de låst sig så att inte fördelningsblocket kunde röra sig som de ska :-/

Konstigt med att mina gamla Michelin som hette 480/65-28 inte var mer än 1cm bredare i mönstret än mina nya 420/70-28 från alliance.
Mätte även mina 600 bakdäck o de håller Max 530 i mönsterbredd, falskskyltning, dom är smalare än 600 Trelleborg twin jag hade på den gamle

   TS
Avatar Fallback

Re: Extra pump Valtra 6550 med takmontage

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#310168 Vad fick du ge för däcken?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).