Traktorer och processorer

TRAKTORPROCESSOR

7 inlägg 10188 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

TRAKTORPROCESSOR

bulten1  
#164979 Provar igen. Har ändrat rubrik så kanske det är fler som går in och läser och kan tipsa. Söker på detta sätt någon som är ägare av en NOKKA 400 processor. Någon som vet av en processor eller har sålt eller på annat sätt varit i kontakt med dessa vidunderliga maskiner. Allt av intresse. Som ni märker börjar jag bli desperat. Tack på förhand. :-o



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: TRAKTORPROCESSOR

norrskata  
#165094 Har en Nokka 350...

Avatar Fallback

Re: TRAKTORPROCESSOR

bulten1  
#165120 Kolla om du fått ett PM från mej.

   TS
Avatar Fallback

Re: TRAKTORPROCESSOR

norrskata  
#165235 Nu är det så att jag bor i Finland, men fråga på om det är nåt du undrar över. Har byggt om styrningen till Siemens LOGO!(7 kanppar på hydralspaken) eller vad den nu kallas. Nackdelen är att man måste fälla träden tvärs med "vägen" och att ändan av propsen blir liggandes på vägen. Orginalramen rätt klen så det har blivit att dra på lite extra med svetsen.

Avatar Fallback

Re: TRAKTORPROCESSOR

bulten1  
#165284 Den jag köpt är med originalstyrning och det mesta ser ut att fungera. En första fundering är hydrauliken. Jag har en cylinder som verkat vara eftermonterad, funktionen är att tillta bordet (processorn). Slangarna till den cylindern är dragna för att montera på traktorns uttag. Borde gå att koppla in på processorns hydraulsystem. Sen är jag lite fundersam över två pluggade slangar som är ihop kopplade med var sin slang till svängning av bordet. Original verkar dessa två ska gå till en ventil som sitter lite på sidan om (kanske på processorns högra sida). Dessa två verkar original ha var sin hane (snabbkoppling).

   TS
Avatar Fallback

Re: TRAKTORPROCESSOR

corvette87  
#165445 vet inte om det är någon hjälp men hittade lite bilder på nätet

Avatar Fallback

Re: TRAKTORPROCESSOR

bulten1  
#165467 Tackar men tyvärr så har jag googlat igenom allt. Man kan se på en av bilderna här att det sitter en ram på trepunktsfästet men jag har monterat min direkt på processorns trepunkts fäste och det funkar nog fast den kommer väldigt nära traktorn, men å andra sidan plir det ju mindre överhäng.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).