Traktorer och processorer

Vad förbannad man kan bli på sig själv!!

4 inlägg 4082 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad förbannad man kan bli på sig själv!!

moraggarn  
#132809 Skulle köra ut några mindre vedlass med min gamla Ford 3600 idag. Kom till skogen och allt gick perfekt. När tredje lasset var på väg ut så vet jag inte riktigt hur fan jag bar mig åt, men lyckas med att bli hängandes med traktorn på en stubbe. Kommer varken fram eller bak. Till slut så kanar jag lite åt sidan och känner att det greppar lite,så en liten gnista av hopp tänds för att detta kan gå vägen. Men icke....då fastnar "kopplingen" i stubben och där blir jag. Man kan bli förbannad på mindre, men man blir glad igen när man märker att man har hjälpsamma grannar. Så under kvällen nu så ska väl förhoppningsvis fanskapet vara loss från stubben och veden hemma.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vad förbannad man kan bli på sig själv!!

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#132811 Gjorde samma sak när jag körde med min 2wd MF i skogen. Gick över en stubbe och det var blött på bägge sidor, ridå. Kostade en kedja till sågen innan man var loss.

Avatar Fallback

Re: Vad förbannad man kan bli på sig själv!!

bema  
#132812 Ha Ha. Gjorde något liknande i vintras när det var som mest snö. Var ute för att hugga frötallar och hängde traktorn på en stubbe som inte syntes i all snö. Kunde köra ner stödbenen på kärran så traktorn lätta från stubben och såga av den. När jag äntligen kom därifrån märkte jag att det inte fanns någon broms. Hade lyckats knyckla till fäste för bromspedalen så det funka inte. Men det stannar rätt så bra när man har snökedjor på. Nej, jag gjorde inte mer den dagen.

Avatar Fallback

Re: Vad förbannad man kan bli på sig själv!!

nordtravare  
#135109 det flottaste man kan göra då är att sätta dit sågen och med ett skär kapa stubben så sitter sågen där också.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).