Traktorer och processorer
Anpassa Valmet 705 för skog och snö
Re: Anpassa Valmet 705 för skog och snö
mån 19 okt 2015, 20:57#347046det är nog nått som spökar i bilduppladdningen för när jag förhandsgranskade så låg bilderna rätt,i texten är ordningsföljden i av bilderna rätt men inte när jag har tryckt på skicka....
TS

tis 20 okt 2015, 06:42#347084Vad tycker du om kursen Molnia? Jag har själv varit sugen att gå den men inte riktigt kommit till skott.
Deutz 7807c, Valmet 705, Patruuna 3200, Hakki Pilke 2x30, Hva 242, Hva 242 xp, Hva 254, 34 ha skog
tis 20 okt 2015, 20:59#347176jo jag tycker att det har varit väldigt givande, även om de första kursämnena inte var de jag kände mig mest intresserad av att läsa, finns en del 2 till våren som jag funderar på. Handlar mer om skogsvård7gallring och så .
Men det blev lite tuffare än jag trodde att läsa på 50% fart. finnas i 25% fart också, överväger att läsa 2;An i 25%.
har skrivit lite reflektioner i tråden om kursen här;
Hållbart familjeskogsbruk vid Växjö universitet
Men det blev lite tuffare än jag trodde att läsa på 50% fart. finnas i 25% fart också, överväger att läsa 2;An i 25%.
har skrivit lite reflektioner i tråden om kursen här;
Hållbart familjeskogsbruk vid Växjö universitet
TS
fre 23 okt 2015, 22:26#347611jag har fler projekt igång samtidigt än jag förmodligen mår bra av, men här är ytterligare en gammal ide som närmar sig verklighet.
Någon som kan gissa vad jag håller på med för konstigheter?
..äntligen har gjort mig ett pussel i lagom svårighetsgrad för mig....
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
sön 25 okt 2015, 22:17#347929Hjälpte far i helgen att fälla 2 almar hos en bygranne.
De stod nära ett boningshus, vi tog hjälp av winschen och ett brytblock för att få bättre riktning på wiren.
Skapa konto
De stod nära ett boningshus, vi tog hjälp av winschen och ett brytblock för att få bättre riktning på wiren.
Skapa konto
TS
mån 26 okt 2015, 11:01#347986
Tätning mellan nedre bakruta i hytten och ventilpaketet?
MVH
Alias
molnia skrev:jag har fler projekt igång samtidigt än jag förmodligen mår bra av, men här är ytterligare en gammal ide som närmar sig verklighet.
Tätning mellan nedre bakruta i hytten och ventilpaketet?
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
mån 26 okt 2015, 18:16#348029ja det var inte dum gissning, för jag förstår att man inte får någon storleksuppfattning av bilden att döma.
Men de 2 skivor som är ihopkopplade är tillsammans 228cm lång och 168cm hög. så det är tyvärr inte rätt.
I brist på annat håller jag er så sträckbänken men ger en bild till på den mindre pusselbiten, i 21mm plywood.
Skapa konto
Men de 2 skivor som är ihopkopplade är tillsammans 228cm lång och 168cm hög. så det är tyvärr inte rätt.
I brist på annat håller jag er så sträckbänken men ger en bild till på den mindre pusselbiten, i 21mm plywood.
Skapa konto
TS
mån 26 okt 2015, 18:51#348038En hundratums tjock-TV
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
tis 27 okt 2015, 18:47#348183
jaha är det, DET jag gör..
det hoppas jag inte..
hänger ni fortfarande inte med så får ni gå till början av tråden...
Skapa konto
det hoppas jag inte..
hänger ni fortfarande inte med så får ni gå till början av tråden...
Skapa konto
TS
tis 27 okt 2015, 20:59#348223Hmm...en takbåge?
ons 28 okt 2015, 19:37#348340
Jo du hade rätt.
Skapa konto
Jo du hade rätt.Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).