sön 27 dec 2015, 18:14#360435Hej!
Är det någon som kan dela med sig av verkstadshandboken map ford 5000?
Vore tacksam då jag o min far håller att renovera en sådan.
Traktorer och processorer
Ford 5000

tor 31 dec 2015, 20:43#361614Nu är boken på väg och både jag och alla andra vill ha bilder mm om denna renovering
tis 05 jan 2016, 17:56#363012Tack för boken!
Här kommer lite bilder. Motor ihop och provstartad!
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Här kommer lite bilder. Motor ihop och provstartad!
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tis 05 jan 2016, 19:22#363040Snigelposten funkar fortfarande :-D Trevligt att se det är samma hytt som den jag har haft tyckte det var för lite växlar på den 4 H/L och 2back
Kom bara i håg att smörja centrumbulten för styrstagen stora bulten mitt i klumpen som fördelar ut till däcken och har du lastare så rör på traktorn innan du rör styrningen för då kan infästning för V-staget spricka
Gjorde det två ggr för mej svetsade och det höll ihop två år sen fick jag köpa en ny klump kostar ca 3500:- +moms
tillverkas nya i England faktiskt
Kom bara i håg att smörja centrumbulten för styrstagen stora bulten mitt i klumpen som fördelar ut till däcken och har du lastare så rör på traktorn innan du rör styrningen för då kan infästning för V-staget spricka
Gjorde det två ggr för mej svetsade och det höll ihop två år sen fick jag köpa en ny klump kostar ca 3500:- +moms
tillverkas nya i England faktiskt tis 05 jan 2016, 22:11#363116Filma på och lägg på Youtube, länka hit sen.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
tis 05 jan 2016, 22:44#363138Alltid lika nervöst vid först försöket och alltid lika skönt att det funkar!
Nu återstår lack, lampor och sista. Sen ska den få plasta ensilage i sommar!
Mer bilder dröjer då det blev vinter och då vi inte har spolhall. Lägger upp fler !ed ny lack.
Nu återstår lack, lampor och sista. Sen ska den få plasta ensilage i sommar!
Mer bilder dröjer då det blev vinter och då vi inte har spolhall. Lägger upp fler !ed ny lack.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar