Traktorer och processorer
Anpassa Valmet 705 för skog och snö

fre 14 nov 2014, 23:13#298769Min enda vältning jag har lyckats med.
Den som lyckats gissa rätt om vad som gick sönder vid vältning vinner en kaka
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Den som lyckats gissa rätt om vad som gick sönder vid vältning vinner en kaka
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Valmet 901/945 Husqvarna550xpg Röjsåg 535fbx 545fxt 535rxt
Re: Anpassa Valmet 705 för skog och snö
fre 14 nov 2014, 23:57#298772värst vad ni ligger ner och vilar er.
min far har motvilligt erkänt att han har lagt patu-vagnen minst 2 ggr när jag inte har varit med, jag har "dansat" på ett stödben som var uppdraget i topp några gånger. men jag har klarat mig.
Du, Rikard e borde ju känna igen hur vinglig vagnen är tom, du har ju en likadan...
Men en bild med den nya ekipaget på sidan ska ni inte få!
jag vet ännu inte när leverans sker, jag förväntar mig inte att den kommer nästa vecka.
Ned, du har inte någon bild på ditt "äventyr" utanför pizzerian?
hoppas det är preskriberat vid det hära laget?
min far har motvilligt erkänt att han har lagt patu-vagnen minst 2 ggr när jag inte har varit med, jag har "dansat" på ett stödben som var uppdraget i topp några gånger. men jag har klarat mig.
Du, Rikard e borde ju känna igen hur vinglig vagnen är tom, du har ju en likadan...
Men en bild med den nya ekipaget på sidan ska ni inte få!
jag vet ännu inte när leverans sker, jag förväntar mig inte att den kommer nästa vecka.
Ned, du har inte någon bild på ditt "äventyr" utanför pizzerian?
TS
lör 15 nov 2014, 00:28#298773
Ditt självförtroandet??
rikard_e skrev:Den som lyckats gissa rätt om vad som gick sönder vid vältning vinner en kaka![]()
Ditt självförtroandet??
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc
lör 15 nov 2014, 00:35#298774Jooo, att drömma om att köra utan stödben när vagnen är tom är ju sånt man kan drömma om.
när man fått på 1.5 m3 så börjar den bli bättre.
Dock har jag skjutit fram boggien så den är bättre nu. Tänker aldrig skjuta tillbaka den igen...
när man fått på 1.5 m3 så börjar den bli bättre.
Dock har jag skjutit fram boggien så den är bättre nu. Tänker aldrig skjuta tillbaka den igen...
lör 15 nov 2014, 00:36#298775
åh nej, något mycket mindre
stegmaster skrev:rikard_e skrev:Den som lyckats gissa rätt om vad som gick sönder vid vältning vinner en kaka![]()
Ditt självförtroandet??
lör 15 nov 2014, 08:53#298796Ned, du har inte någon bild på ditt "äventyr" utanför pizzerian?
[/quote]
Det måste vara preskriberat vid det här laget
Det måste vara preskriberat vid det här laget
Valtra 6300 Moheda M40 120wd
Valtra N103 Hypro 450XL
Mf 4435 Tajfun RCA 400 JOY
Valtra N103 Hypro 450XL
Mf 4435 Tajfun RCA 400 JOY
lör 15 nov 2014, 11:34#298815
Fjärrkontrollen till vinchen?
rikard_e skrev:stegmaster skrev:rikard_e skrev:Den som lyckats gissa rätt om vad som gick sönder vid vältning vinner en kaka![]()
Ditt självförtroandet??
Fjärrkontrollen till vinchen?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
lör 15 nov 2014, 14:16#298834
Tänkte först på din mobil, fast att döma av bilden så finns den och dimslöjan kvar
Nej; en av förlängarna i stakarna
rikard_e skrev:Den som lyckats gissa rätt om vad som gick sönder vid vältning vinner en kaka![]()
Tänkte först på din mobil, fast att döma av bilden så finns den och dimslöjan kvar
Nej; en av förlängarna i stakarna
fre 21 nov 2014, 18:22#299898
Jag har kollat upp den möjligheten, och det skulle säkert funka bra om jag är beredd att bredda vagnen från nuvarande 225 cm till 245cm eftersom jag inte har någon möjlighet att ta ut breddningen inåt. Får nog fortsättningsvis bli som tidigare dvs 400/60*15,5.
Jag tycker att 245 cm är för brett för den körning jag utför, och prioriterar bättre följsamhet med smalare vagn, framför bättre bärighet med bredare hjul/vagn.
Uppskattar att jag kortade vagnen, som jag beskrivit tidigare. Det har medfört att jag mestadels kör utan stödben vid lastning i skogen och endast använder stödbenen vid avlägg. Underlättar betydligt!
axwell skrev:Varför inte byta 400/60-15.5" till 500/50-17", finns fälgar med samma bultcirkel.
Diametern skiljer +58 mm, om du kan hitta samma mönster(?).
Jag har kollat upp den möjligheten, och det skulle säkert funka bra om jag är beredd att bredda vagnen från nuvarande 225 cm till 245cm eftersom jag inte har någon möjlighet att ta ut breddningen inåt. Får nog fortsättningsvis bli som tidigare dvs 400/60*15,5.
Jag tycker att 245 cm är för brett för den körning jag utför, och prioriterar bättre följsamhet med smalare vagn, framför bättre bärighet med bredare hjul/vagn.
Uppskattar att jag kortade vagnen, som jag beskrivit tidigare. Det har medfört att jag mestadels kör utan stödben vid lastning i skogen och endast använder stödbenen vid avlägg. Underlättar betydligt!
fre 21 nov 2014, 19:11#299910
Ett buntband!
molnia skrev:rikard_e skrev:Min enda vältning jag har lyckats med.
Den som lyckats gissa rätt om vad som gick sönder vid vältning vinner en kaka![]()
en granplanta?
Ett buntband!
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).