mån 29 jun 2026, 20:40#912864Skruva loss en nippel av varje och ta med den nya ventilen till en hydraulikbutik så går det nog enklast att reda ut. Nipplarna är ju billigare än att pressa ny slang ifall dom gamla duger.
Slangen med o-ring kanske är metrisk.
Har du mätt banjon så den har metrisk gänga och inte bsp-gänga? Förmodligen metrisk om dom andra är det i blocket. Då får du köpa en övergång 3/8 till rätt storlek. Alternativt pressa ny slang med 3/8-banjo mot ventilen.
Traktorer och processorer
Frontlastar tråden

ons 22 jul 2026, 16:20#913758Hej jag skulle vilja ha hjälp med att identifiera vilken frontlastar anfästning som sitter på min traktor.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 22 jul 2026, 18:47#913762
Jag försökte göra det tydligare.
Min gissning är att det är en äldre Ålö Ryck-O-Slit lastare, möjligen en så kallad Rörlastare.
Vet ej mer än så, men på traktorskrotar/traktorhandlare så vet de eller kan åtm ta bilder på liknande
så du kan få det bekräftat.
Skapa konto
Jag försökte göra det tydligare.
Min gissning är att det är en äldre Ålö Ryck-O-Slit lastare, möjligen en så kallad Rörlastare.
Vet ej mer än så, men på traktorskrotar/traktorhandlare så vet de eller kan åtm ta bilder på liknande
så du kan få det bekräftat.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
TS
ons 22 jul 2026, 18:51#913763Tack så mycket för informationen

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).