Traktorer och processorer

Processor Vimek g30

234 inlägg 91999 visningar 45 följer Svara, dela mm...  
Lantmännen Maskin

Re: Processor Vimek g30

grålle-68  

Belarus 820

Lantmännen Maskin

AKKAMAAN  
#907854Finjustering av kaplängd?

Användarvisningsbild

Bax  
#907865G30 är ju en massavedsmaskin så det är inte så noga med längden, det är inte ens säkert det finns längdmätning på dem.
Men man kan backa/köra fram och hamna ganska rätt på måttet.

grålle-68  
#907870Om man kör 3meters massaved
Mäter jag den första och siktar efter den. bränved och fallande massaved är ju bara att köra på
Den matar sakta bakåt och då är det lättare att justera längden

Användarvisningsbild

Farma7  
#908104Jag har kopplat och provkört den, det mesta verkar fungera, ska bara dra lite el så jag kan styra traktorns varvtal via en vippbrytare på g30:n, sen blir det ut i skogen och testa!

Användarvisningsbild

Bax  
#908105Då väntar vi andra på bilder.. 🙂

MF förare  
#908111Beroende på traktor så pröva innan du lägger tid på å styra varvtalet farma7.
Kör med 540E å ca 900 varv på motorn, typ förhöjd tomgång å det räcker gott! Har du inte ekonomi karaftuttag så kanske de är värt å lägga tid på de!

Användarvisningsbild

Farma7  
#908140Ska försöka ordna bilder då jag börjar bli.lite mer färdig, är en fordson major från 1956 så finns inte så mycket finesser kring kraftuttaget, såg i instruktionsboken till g30 att dom rekommenderar ca 340 varv på ingående axel, känns lite lågt varvtal det? Men ska jag upp i 540 varv på axeln måste jag varva ca 1600 med traktorn, men bara testa å se hur det fungerar!

MF förare  
#908146Mellan 300 å 350 kan nog stämma utan å läst instruktions boken på nått år...
De går tillräckligt fort å mata iaf tycker ja!!
De som kan gå sekt är väl isf sågen, är väl inte så stor pump på en major!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).