2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)
Traktorer och processorer
New Holland T5030 Slurfi Edition
sön 04 jun 2017, 21:32#457929Kan nog påstå att du ser nåt alldeles fruktansvärt nöjd ut där du står! Med all rätt efter ett riktigt fint jobb med först installation och sen första körningen.

sön 04 jun 2017, 22:09#457939Tack alla, jo jag är faktiskt onödigt nöjd. Känns nästan lite slösigt att vara såhär nöjd, man borde kanske hushålla med nöjdheten.
Nå jag fick iaf en påminnelse om min egen mänsklighet ikväll, jag var och stängde garageporten då såg jag att kedjeoljekranen
stod öppen och det hade droppat en fläck på gårdsgruset. Borde väl komma ihåg det bättre nu då.
Nå jag fick iaf en påminnelse om min egen mänsklighet ikväll, jag var och stängde garageporten då såg jag att kedjeoljekranen
stod öppen och det hade droppat en fläck på gårdsgruset. Borde väl komma ihåg det bättre nu då.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
TS
mån 05 jun 2017, 22:02#458084
Kommer man bara ihåg att snedställa traktorn lite och köra ut vagnsstyrningen så ser
man allt rakt framför sig, inga problem med sikten när man gör rätt.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Kommer man bara ihåg att snedställa traktorn lite och köra ut vagnsstyrningen så ser
man allt rakt framför sig, inga problem med sikten när man gör rätt.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
TS
tis 06 jun 2017, 18:46#458188Ser fantastiskt roligt ut ! Fint ekipage !
En halvbra plan beslutsamt genomförd idag är bättre än en perfekt imorgon.
tis 06 jun 2017, 19:15#458190Det se väldigt bra . Kommer att funka fint med en lite mindre vagn jag hade en 13 tons Moheda och upplevde att det var för stor vagn . Nu är man sugen att skaffa en kesla igen skulle nog funka fint på min Moheda 101 som jag har nu. Får se vad det finns för nogåt roligt på Elmia åker dit på fredag.
tis 06 jun 2017, 20:29#458217
Jag har kapat så låga stubbar som det gått, men tydligen var en för vass för framdäcket ändå.
Detta är det däck jag lappat och satt slang i sen tidigare, så kanske det var nåt med det som släppte.
Nåja, som tur var så hade jag på frontlastaren och bergskopan på så det var lätt att trycka upp
och ta lös hjulet, sen gick det förvånansvärt enkelt att bogsera ner det 100m till släpet
och föra till gummiverkstaden, det var ju helg och kväll så han skulle kolla det imon och rapportera.
Blir det att köpa nytt så tar jag nog båda framdäcken nya och mer skogsanpassade.
Skapa konto
Jag har kapat så låga stubbar som det gått, men tydligen var en för vass för framdäcket ändå.
Detta är det däck jag lappat och satt slang i sen tidigare, så kanske det var nåt med det som släppte.
Nåja, som tur var så hade jag på frontlastaren och bergskopan på så det var lätt att trycka upp
och ta lös hjulet, sen gick det förvånansvärt enkelt att bogsera ner det 100m till släpet
och föra till gummiverkstaden, det var ju helg och kväll så han skulle kolla det imon och rapportera.
Blir det att köpa nytt så tar jag nog båda framdäcken nya och mer skogsanpassade.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
TS
tis 06 jun 2017, 20:37#458220
Det straffar sig snabbt!!!
Slurfi skrev:Tack alla, jo jag är faktiskt onödigt nöjd. Känns nästan lite slösigt att vara såhär nöjd, man borde kanske hushålla med nöjdheten.
Re: New Holland T5030 Slurfi Edition
tis 06 jun 2017, 20:59#458223
Jag skickade mina radialer till framdäck för ett par år sen efter 4punkteringar under en sesång...
Slurfi skrev:
Jag skickade mina radialer till framdäck för ett par år sen efter 4punkteringar under en sesång...
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
tis 06 jun 2017, 21:25#458228
Men det var iaf kul en stund.
Brorsan skrev:Slurfi skrev:Tack alla, jo jag är faktiskt onödigt nöjd. Känns nästan lite slösigt att vara såhär nöjd, man borde kanske hushålla med nöjdheten.
Men det var iaf kul en stund.
TS
tis 06 jun 2017, 21:26#458229
Jo det kan jag förstå, får höra imon vad som gäller.
gnisten83 skrev:Jag skickade mina radialer till framdäck för ett par år sen efter 4punkteringar under en sesång...
Jo det kan jag förstå, får höra imon vad som gäller.
TS
mån 12 jun 2017, 22:46#459461
En film som visar hur jag flyttar traktor och vagn i skogen några meter.
Nästan så man inte behöver ratt och pedaler i omvänt läge.
En film som visar hur jag flyttar traktor och vagn i skogen några meter.
Nästan så man inte behöver ratt och pedaler i omvänt läge.
TS
tis 13 jun 2017, 16:20#459563
Jomenvisst, däckfirman slängde i en ny slang bara.
De hittade inget fel på däcket och hade ingen förklaring, så det kan ju ha varit slangen som pajade helt enkelt.
@häsmyra skrev:Ser ut att vara ett lagom antal luftfyllda framhjul på traktorn nu.
De hittade inget fel på däcket och hade ingen förklaring, så det kan ju ha varit slangen som pajade helt enkelt.
TS
Re: New Holland T5030 Slurfi Edition
ons 14 jun 2017, 19:54#459810
Var de slang i däcket innan?
De brukar vara slanglöst
Slurfi skrev:@häsmyra skrev:Ser ut att vara ett lagom antal luftfyllda framhjul på traktorn nu.
Var de slang i däcket innan?
De brukar vara slanglöst
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).