Traktorer och processorer
Köpråd: Valmet 655 -89
#504464Vad står 55 för då?

#504924Blev nog affär
fick ner priset och gratis hemleverans. Skicket på traktorn var mycket bra, sparsamt använd. Så den ska nog passa bra i våra skogar!
fick ner priset och gratis hemleverans. Skicket på traktorn var mycket bra, sparsamt använd. Så den ska nog passa bra i våra skogar! TS
Sparsamt använd?
Masset skrev:Läste på konedata.fi att turbin var tillval.
Här kommer lite bilder på traktorn. Det är en -89 GLTX med autocontroll. Den har gått 10000 timmar och priset är 20000€ ink moms. Vilket jag tycker är i överkant så det blir nog att försöka förhandla ner priset så mycket som möjligt.
Sparsamt använd?
#505594Mycket nöjd än så länge. Blir att haka på skogsvagnen och testa den i skogen
Bakdäcken är slut, så det blir att byta mot nya.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Bakdäcken är slut, så det blir att byta mot nya.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
#506592Den har ju autocontrol. Då är väl elektroniken i princip lika mycket som en tidig 6000-serie?
Rent allmänt om traktorer:
90-talsmaskinerna har mindre elektronik än 00-tals maskiner, därför ska de vara bättre enligt vissa. Sen har 80-talarna mindre än 90-talarna. Och 70-talarna mindre än 80-talarna. Och så fortsätter det...
De här första autocontrol var väl utvecklat med Bosch och vad jag förstått det så fick de väl till det? Så datorkretsarna hållit rätt bra över tiden.
Rent allmänt om traktorer:
90-talsmaskinerna har mindre elektronik än 00-tals maskiner, därför ska de vara bättre enligt vissa. Sen har 80-talarna mindre än 90-talarna. Och 70-talarna mindre än 80-talarna. Och så fortsätter det...
De här första autocontrol var väl utvecklat med Bosch och vad jag förstått det så fick de väl till det? Så datorkretsarna hållit rätt bra över tiden.
Vit Valmet 6300 2wd från 1991. Röd BM Victor från 1961.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).