Traktorer och processorer
Tvågrepps aggregat på skogsvagn?
tis 19 jan 2016, 09:47#366912Bruun mini processor var väl den minsta tvågrepparen.http://www.solhem9.se/broschyrbank_skog ... cessor.pdf

tis 19 jan 2016, 10:58#366923Jag minns en artikel i skogsland för många år sedan.
Det var en gubbe som hängt ett vad jag minns valmet 945 i en rotator i en bom monterat i trepunkten.
Föreställ er något som påminner om en storsäckslyft med en rotator i toppen.
Matade gjorde man med takmonterad kran på traktorn.
En sådan konstuktion med tank och lastkännande pump mellan hydraularmarna går att plocka på och av i en enhet.
Naturligtvis så är det ett förskräckligt massa arbete att bygga något sådant men ett gammalt valmet aggregat med maxidator
är ju inte jättedyrt.
Det var en gubbe som hängt ett vad jag minns valmet 945 i en rotator i en bom monterat i trepunkten.
En sådan konstuktion med tank och lastkännande pump mellan hydraularmarna går att plocka på och av i en enhet.
Naturligtvis så är det ett förskräckligt massa arbete att bygga något sådant men ett gammalt valmet aggregat med maxidator
är ju inte jättedyrt.
Inpediment är till för att övervinnas.
tis 19 jan 2016, 12:34#366943
Visst var denna byggd på en Valmet 705 av nyare modell va (vill minnas en artikel i Skogsland med en bild med den svarta hytten som väl kom i slutet av 80-talet)?
MVH
Alias
loppan skrev:Jag minns en artikel i skogsland för många år sedan.
är ju inte jättedyrt.
Visst var denna byggd på en Valmet 705 av nyare modell va (vill minnas en artikel i Skogsland med en bild med den svarta hytten som väl kom i slutet av 80-talet)?
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
tis 19 jan 2016, 15:41#366984
Ja han verkar sitta precis i skottlinjen.Sågdelen verkar vara flyttad för att slippa att svärdet kläms fast.
roten skrev:Är väl ett vanligt aggregat som är upp å ner? Modigt sitta utan ruta om kedjan ger upp
Ja han verkar sitta precis i skottlinjen.Sågdelen verkar vara flyttad för att slippa att svärdet kläms fast.
ons 20 jan 2016, 17:14#367186Den på mini Brunetten, måste ju vara väldans smidig, det är ju liksom färdigt paket. Men är nog omöjliga att få tag på.
TS
tor 21 jan 2016, 17:30#367500Jag har redan separat hydrual system till vagnen. Med pump på kraftöverföringen.
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).