Traktorer och processorer

Valtra N4 serien - vibrationer/missljud i ratten

5 inlägg 1960 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Valtra N4 serien - vibrationer/missljud i ratten

Henrik.b  
#880199Har en valtra N104 där det blir ett skorrande ljud och vibrationer i ratten när man kör/svänger och ligger runt 1200 varv. Traktorn har gått 1500h. Någon med liknande erfarenhet samt tips på åtgärd. Lantmännen löser inte problemet uppenbarligen. Grannen har en N124 med samma problem. Kanske en sjuka på dem?

TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra N4 serien - vibrationer/missljud i ratten

Bert1  
#880213Grannen har nåt liknande på sin N104 18 och enligt vad jag fattade när jag pratade med en mek så kunde det gå och fixa till men minns inte hur
Vart i landet håller du till?

Användarvisningsbild

Henrik.b  
#880214Ulricehamn.

TS
Användarvisningsbild

Bert1  
#880219Ok vi håller till i Blekinge
Nu vet inte jag om det skiljer med utrustning årsmodell el annat men grannens är en 18 ht5 och som jag fattade så var där någon ventil el nåt sitter där bak man kunde byta
Men det har väl inte blivit gjort tror jag på grannens för dom har inte varit ute för och göra något annat

Användarvisningsbild

Henrik.b  
#880248Okej. Våran är en -19 med ht5 + turbinkoppling. Jag ska höra med Lantmännen och se vad de säger om de

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Nordfarm slirskydd
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).