Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 990641 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
totte  
#38286 Tuff tant minsann! :lol: :lol:

Kommer och tänka på den gamle författaren P. G. Woodhouse. Hörde en intervju med honom i radio när han var nånstans mellan 90 o 100:

"Well, man har ju börjat inse att det här inte kommer att hålla på i evighet, det har jag på nåt sätt alltid trott innan, och jag inte alls säker på att jag gillar det här nya arangemanget."

Elmia
Användarvisningsbild
masterchief  
#38319 Att tänka på i finanskrisens tider:
Om man köpte Ericsson aktier för 100.000 Kronor för cirka 3 år sedan så är de värda kring 4.600 Kronor idag. Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för 100.000 kronor så har man idag kvar 791 Kronor. Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starköl för 100.000 Kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6.741 Kronor. Det är därför grabbarna på torget i centrum kallas för A-laget

Användarvisningsbild
totte  
#38384 Äntligen! En finansrådgivare som begripit något! :lol: :lol: :lol: Sicken jäkla tur att jag gick till just den banken idag och investerade i ett par kassar Mariestad. Framtiden är räddad :D 8) :!:

Avatar Fallback
matz  
#38395 Om man kör ca 3000 mil o året med bilen ger ca 18000 kr i skatt bara på bränslet, tillkommer ytterligare ca 3000 kr i fordonsskatt + momsen vid inköpet av bilen, de vi nu har, har betingat 73000 i momsintäkter de senaste 5 åren.

En 5års kalkyl på vår bil med hänsyn taget till moms, fordons och bensinskatt har därmed gett staten ca 178 000 kr.

För att få in de pengarna har jag tvingats betala ca 71200 kr i inkomstskatt, och min arbetsgivare ca 79744 kr i arbetsgivaravgifter.

Allt detta för att vi har kört 15000 mil. Totalt ca 329000 kr för att ta sig fram med bil i 5 år, bara i skatt !!

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38400 Hehe, och dessutom nyttotrafik som samhället har fördel av.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38561
matz skrev:Om man kör ca 3000 mil o året med bilen ger ca 18000 kr i skatt bara på bränslet, tillkommer ytterligare ca 3000 kr i fordonsskatt + momsen vid inköpet av bilen, de vi nu har, har betingat 73000 i momsintäkter de senaste 5 åren.

En 5års kalkyl på vår bil med hänsyn taget till moms, fordons och bensinskatt har därmed gett staten ca 178 000 kr.

För att få in de pengarna har jag tvingats betala ca 71200 kr i inkomstskatt, och min arbetsgivare ca 79744 kr i arbetsgivaravgifter.

Allt detta för att vi har kört 15000 mil. Totalt ca 329000 kr för att ta sig fram med bil i 5 år, bara i skatt !!


och jag som gjort mitt bästa för att förtränga detta kapitalflöde , när man "svajar och studsar fram" på dessa j-vla undermåliga vägar ... det bara smäller och knakar i grejerna .. :lol: :lol: :lol: .. så tack för påminnelsen :wink:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38562 En kvinna låg på stranden och solade , plötsligt flög det upp en humla mellan benen på henne . hon fick panik och sprang (så gott hon kunde ) till en doktor. Hon berättade vad som hänt och doktorn svarade : - Gå hem till din man och be honom smörja in snoppen i honung , låt honom försiktigt föra in den och locka ut humlan .
- men doktorn , jag är tyvärr singel !
- jaha ... då kanske jag kan jag kan hjälpa dig . så han hämtade honung .. smorde in sitt vapen och började sedan sakta föra in den . det gick en stund men så började han öka takten alltmer ...
- men vad gör du ? skrek kvinnan , du skulle ju ta det försiktigt !
- jag har ändrat mig ! jag skjuter den jäveln istället !

Användarvisningsbild
masterchief  
#38936 Det var ett par som hade varit gifta i över 20 år. Varje gång de skulle
älska så insisterade mannen på att de skulle ha lampan släckt. Nåväl,
efter
20 år kände kvinnan att det där var ju löjligt. Hon funderade på hur hon
skulle få honom att sluta med denna tokiga vana. Så en natt när de var
mitt uppe i vild älskog, tände hon ljuset. Hon tittade ner och såg att
hennes man höll i en batteridriven låtsaspenis med vibrator -mjuk,
underbar
och större än en riktig. Hon gick i taket:
- Din impotenta idiot, skrek hon åt sin man. Hur har du kunnat ljuga för
mig
i alla dessa år? Förklara dig!
Mannen tittade henne rakt i ögonen och svarade lugnt:
- Jag förklarar leksaken om du förklarar barnen.

Användarvisningsbild
masterchief  
#38937 Johan gick bort till sin kvinnliga kollega på jobbet och sade:
- Åh vad ditt hår luktar gott idag, alldeles nytvättat.
Kvinnan blev rasande och gick raka vägen in till chefen och talade om att
hon hade blivit sextrakasserad på jobbet.
- Vad är det som har hänt, frågade chefen
- Benny sa att mitt hår luktade nytvättat.
- Men, vad är det för farligt med det, frågade chefen.

Vad som är farligt med det fräser kvinnan. Benny är ju för fan dvärg!

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38947 Fick den här av syrran:

Först skapade Gud åsnan.
Gud sa till åsnan:
- 'Du är en åsna. Du skall slita och släpa dagen lång och bli kallad dum i huvudet. Du kommer att leva i 20 år.
Åsnan svarade:
- 'Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara skall bli 5 år gammal?'

Gud accepterade åsnans förslag.
---------------------

Sen skapade Gud hunden.
Gud sa:
- 'Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från middagsbordet och vakta huset. Du skall leva i 35 år.'
Hunden sa:
- 'Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år istället?'

Gud accepterade hundens förslag.
-------------------
Därefter skapade Gud papegojan

Gud sa:
- 'Du kallas papegoja. Du kommer att sitta i ett hörn och upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal.
Papegojan undrade:
- 'Det låter väldigt enformigt... Kan vi inte säga bara 50 år?'

Gud accepterade papegojans förslag.
-----------------------
Till slut skapade Gud mannen.

Gud sa:
- 'Du är en människa, en man! Du skall ha ett bra liv. Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma här i världen. Du skall bli 20 år.'
Mannen svarade:
- 'Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite längre?'
(Nu visar mannen för första gången ett prov på sin intelligens..)
- 'Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha, de 20 som hunden tackade nej till, samt de 25 som blev över från papegojan också?'

Gud accepterade mannens förslag.
--------------------------------------

Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter han sig, för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet.
Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens behov, leva på rester från bordet och vakta huset i 20 år. De sista 25 åren av sitt liv sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger, till stor irritation för alla i sin omgivning...

Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39032 Följande handlar om världens äldsta yrke,...NÄÄ INTE DET YRKET :D

3 gubbar satt på ljugarbänken och funderade vem av dom som hade det äldsta yrket.Det var en stensättare,en snickare och en elektriker.
Stensättaren sa:
-Mitt yrke är äldst,för det var mina kompisar som byggde pyramiderna i Egypten!
Då sa snickaren:
-Äh mitt är mycket äldre,Noak var snickare och han byggde arken!
Då sa elektrikern:
-Ni har fel bägge 2 gubbar,mitt är äldst!När vår herre sade "Varde ljus" så var alla ledningar färdigt dragna :!:

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39058
masterchief skrev:Johan gick bort till sin kvinnliga kollega på jobbet och sade:
- Åh vad ditt hår luktar gott idag, alldeles nytvättat.
Kvinnan blev rasande och gick raka vägen in till chefen och talade om att
hon hade blivit sextrakasserad på jobbet.
- Vad är det som har hänt, frågade chefen
- Benny sa att mitt hår luktade nytvättat.
- Men, vad är det för farligt med det, frågade chefen.

Vad som är farligt med det fräser kvinnan. Benny är ju för fan dvärg!


Det här var med i tidningen MOORE är det där ifrån du fått inspiration :lol:

Användarvisningsbild
masterchief  
#39078 :lol: :lol:
Fick den via mailen 8)
Inte politiskt korrekt nu när frugan är i vecka 35 o läsa sådana magasin :oops:

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39082
masterchief skrev::lol: :lol:
Fick den via mailen 8)
Inte politiskt korrekt nu när frugan är i vecka 35 o läsa sådana magasin :oops:


finns det egentligen överhuvudtaget nåt som är korrekt :shock: när man är i den veckan :lol: :lol: ...skogsforum är bra :wink:

Användarvisningsbild
masterchief  
#39091 En liten pojke kommer in på stadens bordell släpandes på en död groda i ett koppel. Bordellmamman frågade snällt. -vad kan en sådan ung man vilja?
Pojken tog fram sin portmonä, och tömmer alla sina pengar på bordet och säger. -Jag vill ha det luder som bär på den värsta könssjukdomen som finns!
Bordelmamman undrar -varför vill du det min pojk?
pojken svarar, om jag får knulla med ett luder som bär en hemsk könssjukdom, så får jag den med!
På fredag ska mamma och pappa ut och äta, då kommer barnflickan hem till oss. Hon brukar vara pilsk och sätta på mig! Då får hon oxå sjukdomen. Och pappa brukar köra hem henne och samtidigt ge henne ett nyp i bilen! När han kommer hem så hoppar han i säng med mamma. På måndag när han går till jobbet så kommer brevbäraren och sätter på mamma. Då blir han oxå sjuk! OCH DET ÄR DEN JÄVELN SOM JAG VILL ÅT, FÖR DET ÄR HAN SOM KÖRDE

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).