Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 997673 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#673250 Ett par tog emot en 18-årig flicka som inneboende. Hon frågade om hon kunde bada men kvinnan i huset sa till henne att de inte hade något badrum men att hon kunde använda ett tennbadkar framför brasan i vardagsrummet.

”Måndag är den bästa kvällen när min man går ut och är med sina vänner på puben”, sa hon. Flickan gick med på att vänta med att bada till följande måndagskväll.

Efter att hennes man hade åkt till puben för att umgås med sina vänner och spela dart fyllde kvinnan badkaret och såg hur flickan klädde av sig. Hon blev förvånad över att se att hon inte hade något könshår och berättade det för sin man när han kom hem. Han trodde inte på henne, så hon sa: ”Nästa vecka lämnar jag en glipa i gardinerna så att du kan se själv.”

Följande måndag, medan flickan klädde av sig igen, frågade frun: ”Rakar du dig?”
”Nej,” svarade flickan. ”Jag har bara aldrig fått hårstrån där nere. Har du hårstrån?”
”Åh, ja,” svarade frun och hon visade upp sin håriga muff.
När flickan gått till sängs kom mannen hem och frun frågade: ”Såg du det?”
”Ja”, svarade han, ”men varför i helvete var du tvungen att visa henne din.”
”Varför inte?” sa hon. ”Du har sett allt tidigare.”

”Jag vet”, svarade han, ”men det hade inte grabbarna på puben!!”

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#673908 Ett äldre par firade sitt 60-års bröllopsdag. Paret, som älskade varandra sedan barndomen hade flyttat tillbaka till sin gamla stadsdel efter att de hade gått i pension. Hållande varandras händer promenerade de tillbaka till sin gamla skola. Skolan var inte låst, så de gick in och hittade det gamla skrivbordet som de hade delat, där Carl-Gustaf hade ristat in "Jag älskar dig Ann-Marie ❤"

På vägen hem föll en väska med pengar ur en Securitas bil, som landade precis vid deras fötter. Ann-Marie plockade snabbt upp väskan och hon visste inte säkert vad de skulle göra med den, så de tog den med sig hem. Väl hemma så räknade hon pengarna. En halvmiljon kronor!

Carl-Gustaf sa: "Vi måste lämna in det till polisen".
Ann-Marie sa: "Den som hittar, den får behålla."
Hon lade tillbaka pengarna i väskan och gömde den på vinden.

Nästa dag var två poliser i grannskapet och letade efter pengarna och de knackade på makarnas dörr. "Förlåt att vi tränger oss på, men hittade någon av er en väska som föll ut ur en Securitas bil igår?

Ann-Marie sa: "Nej, vi har inte hittat någon väska."
Carl-Gustaf sa: "Hon ljuger. Hon har gömt den på vinden."
Anne-Marie sa: "Tro inte på honom. Han är senil".
Poliserna vände sig till Carl-Gustaf och började ifrågasätta honom.
En av poliserna sa: "Berätta historian från början."
Carl-Gustaf började: "Tja, när Anne-Marie och jag gick hem från skolan igår ...."
Den första polisen vände sig till sin partner och sa: "Öh, vi drar nu!"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#674267 Det var en gång tre myror som var bjudna på barndop. Tidigt på morgonen steg de upp, tvättade sig och kammade antennerna och fyllde på färsk myrsyra i tankarna. Så gav de sig iväg. Men fast de gick hela dagen, hann de inte fram innan det blev mörkt. De vek av från stigen för att leta reda på något lämpligt ställe att övernatta. - Under en tät gran låg en hovdam och sov. Det här var på den tiden som damerna inte hade några underbyxor, så den första myran hittade lätt ett litet hål att krypa in i. Den andra myran kröp lite högre upp, där hittade han ett lämpligt avlångt hål att övernatta i. Den tredje myran klättrade ännu lite högre upp och hittade ett litet, litet hål, där han kröp in och lade sig att sova. - På morgonen kom de tre myrorna ut ur sina hålor och tittade på varandra. Den första myran hade blivit alldeles svart, den andra hade blivit röd och den tredje var helt gul. - När de berättade för varandra hur natten hade varit sade den röda myran: -Där jag skulle sova var det fullt av röd fruktsaft. Men det värsta var att mitt i natten kom där in en flintskallig herreman och började jaga runt väggarna i huset. När han inte fick tag i mig blev han så arg att han spottade på mig. - Den svarta myran berättade: -Där jag sov var det mörkt och svart och luktade skit. Men nån herreman såg jag inte till. Däremot stod det en tiggare och dunkade med en säck mot min dörr halva natten. - Då sa den gula myran: -Där jag låg var det väldigt trångt, men jag sov gott hela natten utan besök. Fast på morgonen förstod jag att jag hade lagt mig i duschen för då spolades jag ut fortare än kvickt! - Sedan den dagen finns det rödmyror, svartmyror och pissmyror.

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Kippen  
#674471 Garagelexikon

Avbitare
En kraftig nagelsax som alltid klipper av elkabeln istället för att skala den. Kan orsaka tryckmärken i hårda metallföremål men detta är en ganska ovanlig händelse.

Borr
Finns endast i fyra varianter. För stora, för små, avbrutna eller slitna. De för små är oftast de som är avbrutna. De slitna är vanligtvis de som
har rätt diameter.

Borrmaskin
Elektrisk hand- Används Normalt för att rotera popnitar i sina hål, men kan också användas för att borra fästhål till störtbågar i golv (speciellt ovanför bromsrör och bränsletankar).

Bågfil
En i en familj av skärande verktyg som arbetar enligt slumpprincipen. Den konverterar hårt arbete till slumpmässiga och okontrollerade rörelser.

Domkraft
Hydraulisk garage- Används för att höja/sänka fordon, finns i två utföranden, en för låg och en för hög.

Elektrolyttestare
Ett användbart verktyg för att överföra batterisyra från bilbatterier till verktygslådan. Speciellt när batteriet var stendött som man redan misstänkte.

El-tejp
Vanligtvis en svart plastremsa, ca 15 mm bred, som ska vara klistrig på en sida. Ursprungligen avsett att isolera elkablar med. Används oftast till att fästa slangar, kabelstammar, batteri, stolar o.dyl. med, samt tillsammans med en bit oljigt torkpapper som plåster, sk "knegarplåster".

Furuplank
2"x4": Används för att justera lyfthöjden på ovan nämnda domkraft.

Fälgkors
Ursprungligen anordning för att lossa hjulmuttrar. Används mest till att runda av nämnda muttrar så att man inte kan demontera hjulet.

Gas-svets
Anv. normalt för att tända gamla cigaretter som har legat längst ner i verktygslådan ihop med tumhylsorna. Dessa cigaretter har ofta en svag smak av batterisyra från elektrolyttestaren.

Hammare
Vapen, numera använt som trollstav för att finna de dyraste bildelarna i närheten av det man försöker träffa.

Handlampa
Mekanikerns enda kända källa till D-vitaminer, dessa återfinns normalt inte under bilar mitt i natten. I övrigt används den till att förbruka 40W-lampor i samma takt som haubitsgranater inför Desert Storm. Namnet missvisande eftersom den oftare är mer svart än lysande.

Högtryckstvätt
Anordning för tvätt av smutsiga detaljer med hjälp av vatten under högt tryck. Dock träffar strålen allt annat än den ska. Vanligtvis byxbenen, ansiktet och all känslig elektronik i bilen samt hela tändsystemet, så att bilen aldrig mer går att starta.
Ång-: Hetvatten-: En tvätt försedd med en liten oljepanna som värmer upp vattnet. Gör att det blir trevligare att bli träffad av tidigare nämnda vattenstråle. Även effektiv att tvätta bort underredsmassa och billack med.

Kaffebryggare
Viktigaste näringskällan näst efter den kalla pizzan. Ofta enda värmekällan i kallgarage på vintern. I värsta fall doppas händerna i det varma kaffet för att tina fingrarna så att skiftnyckeln kan lossna.

Liggbräda
Kort och obekväm plattform utrustad med 4 hjul. Tänkt att användas liggandes på under ett fordon. Men då denna tingest sällan går att styra dit man vill pga. verktyg eller sten på golvet, brukar det oftast sluta med ett hysteriskt utbrott. Enda gången detta redskap rullar lätt är när man trampar på den. Kan även fungera till korta tupplurar. Kallas även garagehora eller bara hora.

Mig-svets
Elektrisk anordning för att tända eld på underredsmassa, bensinledningar och liknande samt sprätta vitglödande järnkulor innanför tröjor, kalsonger, byxor, skor och dylikt...

Morakniv
Ursprungligen för att tälja dalahästar med, används numera till att:
1. Öppna kartonger med suffletter eller andra klädselöverdrag.
2. Skrapa rost från bildelar.

Motorlyft
Hydraulisk 2 ton: Verktyg för att testa draghållfastheten i jordflätor och växelspaks-länkage.

Pelarborrmaskin
En hög upprättstående maskin som sliter metallstycken ur dina händer och kastar den mot din bröstkorg eller dyrbara elektriska mätinstrument.

Pincett
Används för att ta ut trästickor i fingrar från tidigare nämnda furuplank, 2"x4"

Rörtång
Används för att runda av bult/mutterskallar. Även till att dra av dylika.

Silvertejp
Universallagningsmedel för att täta tak, luftslangar som läcker, täta avgassystem, laga rosthål, baklampor, den trasiga stolsklädseln samt för dekoration.

Skiftnyckel
Ytterligare ett verktyg i kategorin "muttersvarvar", som används för att svarva av bultar o. muttrar. Samt eventuellt som hammare, flasköppnare, skjutmått m.m

Skrapa, packnings-:
Kan användas för att breda ut mjukost på limpmackor men oftast för att skrapa bort hundbajs från dina mekarskor

Skruvmejsel vanlig, 300 mm Bahco
Stort bryt- och skrapverktyg som av någon anledning har ett fint bearbetad spets i motsatt ände som handtaget (i bästa fall).

Skruvmejsel Phillips
Används normalt till att öppna färgburkar så att färgen skvätter på t-shirten, men kan även användas (som namnet antyder) för att runda av skallen på Phillipskruvar, för att styra upp växellådan mot motorn eller som dorn.

Skruvutdragare
Verktyg som går av i skruvhål och som har en hårdhet som överstiger en HSS-borr med en faktor 10.

Slagskruvmejsel
Snillrik anordning för att överföra ett slag till en vridande rörelse på en skruv som sitter fast. Även ytterligare en anledning till att slå sig själv på handen med en hammare när man missar nämnda verktyg.

Stålborste roterande
Används för att slipa bort rost från gamla skruvar och fingeravtryck från fingrar.

Svetstång (se även Tång)
Används normalt till att överföra svetsvärme till handflator.

Telefon
Används för att ringa efter polaren som har en annan garagedomkraft i rätt höjd. Alternativt beställa föda från den lokala korv- eller pizzamånglaren.

Tryckluftkompressor
En maskin som omvandlar elektrisk, energi skapad i ett kärnkraftverk ett 50-tal mil bort, till komprimerad luft, som via en slang, driver en mutterdragare, som rundar av skallar på rostiga skruvar som senast drogs åt av någon i Japan för 15 år sedan. Nämnda tryckluft kan även användas för att blåsa grus och järnspån upp i ögonen, eller göra lustiga ljud med hjälp av ett blåsmunstycke.

Tumhylsor
Tidigare använda på gamla engelska eller amerikanska fordon, numera för att gömma gamla paket med gula Blend. Kan även användas för att lossa tidigare runddragna skruvskallar, hylsan monteras då enklast med hjälp av en hammare.

Motortång
Tortyrredskap för att klämma av skinnet i handflatan när tången slinter på det man försöker hålla.


Tändinställningslampa
En stroboskopisk lampa som anv. för att betrakta gravt nersmutsade remskivor eller nedoljade svänghjul (eller leka Star Wars).

Vinkelslip
En, vanligtvis, elektrisk anordning för att kapa av elkabelstammar, fingrar samt bränslerör (och antända bensinen i röret). Även användbar till att antända overaller, det oljiga papperet på golvet, samt fylla samtliga glasrutor med små metallprickar.

Mvh Kippen

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#676092 En polisman fick till uppgift att utbilda tre blondiner att bli detektiver.
För att testa deras färdigheter i igenkännande av en misstänkt, visar han en bild i 5 sekunder.
-Detta är är er misstänkte, hur skulle ni känna igen honom?
Den förste blondinen svarar :
-Det är enkelt, vi skulle fånga honom snabbt, eftersom han har bara ett öga!
Polismannen:
-Ja.. ehh... bilden visar personens profil..
Något frustrerad av detta löjliga svar ställer han samma fråga till den andra blondinen. Den blonda fnittrar, kastar med håret och säger :
-Ha! Han skulle vara mycket lätt att fånga eftersom han bara har ett öra!
Polismannen ilsknar till och säger:
-Vad är det med er två?? Naturligtvis har han bara ett öga och ett öra, eftersom bilden visar hans profil! Är detta det bästa svar ni kan komma med??

Väldigt frustrerad av detta, visar han bilden igen, för den tredje blondinen, och mycket irriterad frågar han:
-Det här är din misstänkte, hur skulle du känna igen honom?
Han tillägger snabbt:
-Tänk till, innan du ger mig ett dumt svar.

Den blonda tittar på bilden mycket noggrant en lång stund och säger:
-Hmm... Den misstänkte bär kontaktlinser.

Den förvånade polismannen blir helt mållös, eftersom han egentligen inte vet själv om den misstänkte bär kontaktlinser eller inte.
-Tja, det var ett intressant svar.. Vänta här några minuter, medan jag kollar upp detta! Jag kommer tillbaka så snabbt jag kan.

Han lämnar rummet och går för att kontrollera den misstänktes fil i datorn och kommer tillbaks med ett stort leende i ansiktet.
-WOOW!! Jag kan knappt tro det.. det ÄR sant! Bra jobbat! Hur kunde du göra en så skarpsinnig iakttagelse??
-Det var enkelt, svarade den tredje blondinen. Han kan inte bära vanliga glasögon, eftersom han bara har ett öga och ett öra......

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#676991 Gamla gumman fick plats på et hem för äldre och såg fram emot det, efter
ensamma år, dårlig till bens och med barnen långt undan.
Första dan där fick hon hjälp ur sängen, hjälp med kläder och
hjälp med frukosten, innan hon blev hjulpen in i vardagsrummet
där de gamla satt och tittade på TV. Efter en tid började hon luta
allt mera mot höger där hon satt, så en sköterska var snabbt
borta och hjälpte henn upp. Det här skedde genom hela dan, med
någon halvtimma i mellan, men utenom det , verkade hon
pigg och vaken.
Då kvällen kom och hon fick hjälp in på rummet, frågade hjälparen
hur den gamla mådde där på hemmet.
"Mycket bra, mycket bra," sade den gamla, "Det enda jag ogillar
är att det verkar vara olaglit att löfta på skinkan och släppa en fjärt!"

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#677288 Den här är ju lite aktuel om dan :wink:
Donald Trump blev båda rörd och förvånad när han fick en handsriven
hälsning frå Kim Jung Un, men vad som stod där förstod han inte.
370HSSV 0773H
Han skickade till FBI men dom kunde inte hjälpa. Så gick den til CIA, som gav
upp och därför tog kontakt med Kinesiska ambassaden, som känner Kim
Jung Un bättre än de flesta.
Det tog tio sekunder innan svar anlände;
"Berätta för presidenten att han håller hälsningen upp ner"

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

fendt311  
#677299 😂😂😂

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#677303 Verkar som om USA behöver en ny enigma maskin... 🤣 🤣

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#677423 En björn satt och sket.
En harre kom förbi.
Björnen frågade om haren hade problem med skit i pälsen.
Absolut inte, svarade haren.
Fint, sa Björnen och torkade sig med haren i röven...

🤣 🤣 🤣

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#678552 Ett äldre par, Arne och Elsa, är på semester i mellersta USA.
En dag är Arne ute och promenerar själv på gatorna i en småstad. Arne, som alltid har drömt om att äga ett par äkta cowboyboots, blir alldeles till sig när han får syn på ett par i ett skyltfönster. Dessutom är de nedsatta till halva priset. Han går in och köper dem, sedan promenerar han tillbaka mot hotellet med stolta steg för att visa frugan sitt inköp.
- Ser du något som är annorlunda, Elsa? frågar han och ställer sig mitt i rummet.
Elsa slänger en blick på honom och svarar:
- Nix.
Arne blir frustrerad och stormar in i badrummet där han tar av sig alla kläder tills han står spritt språngande naken, iklädd endast sina nya, blänkande boots. Han går ut i rummet igen och ställer samma fråga:-
- Nå Elsa, ser du något ANNORLUNDA?
Elsa tittar upp och säger:
- Vad skulle det vara? Den pekar neråt i dag, den pekade neråt i går och den kommer att peka neråt i morgon.
Arne blir ännu mer frustrerad och skriker:
- OCH VET DU VARFÖR DEN PEKAR NERÅT, ELSA? DEN PEKAR NERÅT FÖR ATT DEN TITTAR PÅ MINA NYA BOOTS!
Elsa skakar på huvudet och suckar:
- Du skulle ha köpt en hatt, Arne, du skulle ha köpt en hatt...

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

fendt311  
#678554 😂😂

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Kippen  
#679082 Vad kallar man fäder som städar, diskar, och lagar mat i hemmet?

Hushållspapper!

Mvh Kippen

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#679279 Varför är inte kantorn här?

Han ligger hemma i psalmonella!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#679310 En man fick se sin granne försöka välta djur..
Han gick ut för att fråga vad han höll på med.
Grannen svarade.
- äsch det var läkaren som sa detta..
- vad då för något? Frågade mannen.
- Att volta-ren skulle hjälpa emot ryggvärken..

🤣 🤣

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).