Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998658 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#621106 En man kommer in på en bar och är fly förbannad.
- Hit med en whisky för fan! ryter mannen.
Han sveper whiskyn, slår glaset i bordet och säger:
- Det var en jävel till att parkera, hit med en whisky till.
Han sveper denne lika fort och säger,
- Det var en jävel till att parkera!
Bartendern blir då fundersam och frågar mannen varför denna uppståndelse.
- Jo, det var så här att jag hade precis parkerat utanför baren då det kommer en lastbil. Chauffören säger att där kan du inte parkera.
- Varför inte? frågar jag.
- Där ska jag stå, säger chauffören.
- Du får inte plats här med lastbilen, säger jag.
- Jojomensan, det får jag visst det, säger chauffören.
Då säger jag:
- Du, lyckas du parkera här ska jag fan i mig suga av dig. Och det var en jävel till att parkera!

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#621108 En man blir stoppad av en trafikpolis.
Polismannen går fram till bilen.
Mannen vevar ner rutan.

-jaha och hur var det här då? Nykter?
Säger polisen.
-javisst säger föraren.

- jaså! Men hur kan du då köra runt med punktering på bakhjulet? Frågar polisen.

Mannen funderar och sedan slår han till i ratten så att polisen hoppar bakåt och håller sig för tjänstevapnet.

-jävlar, karljäveln måste haft en flaska i rock fickan. Säger föraren...
:mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

vajnis  
#621180 Per fick för sig att besöka sina farföräldrar en dag och när han kom till deras hus
satt hans farfar på förstukvisten helt naken från midjan och neråt.
"Men farfar, vad håller du på med?" frågade Per.
Farfar satt bara och stirrade frånvarande på ingenting.
"Farfar!" upprepade Per, "Varför sitter du här halvnaken?"
"Jo," svarade farfar, "Förra veckan satt jag här med bar överkropp och blev stel i nacken."
"Det här är farmors idé."

Avatar Fallback

Re: bästa historien

vajnis  
#621191 2 unga killar togs på bar gärning när dom rökte en pipa hasch. Polisen som tog dom sa,
"Ni verkar vara två skötsamma killar så jag tänker ge er en chans. Ni får helgen på er
att få så många personer som möjligt att sluta med droger. Kom ner till stationen på
måndag och rapportera till mig." På måndagsmorgonen klev killarna in på stationen
och polisen frågade den ena killen, "Hur har det gått för dig?"
"Jo, jag lyckades övertyga 13 personer att helt sluta med droger."
"13 stycken! Det var inte illa." sa polisen, "Hur bar du dig åt då?"
"Jag gick runt med papper och penna och ritade upp 2 cirklar. 1 stor och 1 liten.
Sen förklarade jag att den stora cirkeln var en hjärna som inte tagit droger och
den lilla cirkeln var en droganvändares hjärna. Det räckte!"
"Fantastiskt!" sa polisen, och frågade den andra killen, "Hur har det gått för dig då?"
"Jag lyckades få 65 personer att helt sluta med droger."
"65 stycken! Nä, men dra åt helvete! Hur bar du dig åt då?"
"Jag ritade också 2 cirklar. 1 stor och 1 liten.
Fast jag sa att den lilla cirkeln var deras rövhål innan dom hamnade i fängelse..."

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#621683 Äntligen har jag hittat rätt sätt att banta på :mrgreen:

Som vi alla känner till är 1 kalori måttet på den energi det går åt att värma 1 gram vatten till 1 grad celsius. Översatt till verkligheten betyder detta att om du äter en väldigt kall efterrätt (vilka ofta mestadels består av vatten), kommer denna naturliga process - som höjer den konsumerade efterrätten - att formligen suga kalorierna ur den enda existerande källan: ditt eget kroppsfett!

Ett exempel: En efterrätt serverad och uppäten vid cirka 0 grader kommer efter en kort stund att ha värmts till 37 grader, vilket är normal kroppstemperatur. Varje gram av efterrätten har då alltså förbrukat cirka 37 kalorier. Om efterrätten väger 170 gram, vilket får anses vara ganska normalt, kommer man - enligt termodynamiken - att förbruka 6290 kalorier (1 kalori/gram/grader x 37 grader x 170 gram) från kroppsfettet för att den uppätna efterrätten ska få samma temperatur som kroppen.

Om efterrätten innehåller 1300 latenta kalorier, är alltså den totala kaloriförlusten ca 5000 kalorier. Ju kallare efterrätten du äter är, desto snabbare kommer du att gå ner i vikt, om det är ditt mål.

Denna process fungerar utmärkt även vid intagande av väldigt kall öl i frostat glas. 1 centiliter öl innehåller cirka 0,6 latenta kalorier, men förbrukar 27 kalorier vid uppvärmningen (om serveringstemperaturen är 10 grader). Det ger en kaloriförlust på ca 38,5 kalorier per cl. Man behöver inte vara matematikprofessor för att räkna ut att varje 33 cl flaska öl förbrukar cirka 1270 kalorier (33 cl x 38,5 kalorier per cl).

Frysta efterrätter, till exempel glass, är ännu effektivare eftersom de kräver 83 kalorier per gram för att smälta (med andra ord höjas till 0 grader) och ytterligare 37 kalorier per gram för att nå kroppstemperatur. Här kan vi börja prata om verkligen intressanta resultat.

Dessvärre, för de som äter pizza som en ursäkt att dricka öl, ger pizzan (laddad med latenta kalorier och dessutom serverad varm) motsatt effekt. Men, tack och lov - som den uppmärksamme läsaren redan förstått - kan detta lösas genom att dricka massor med öl till pizzan och sedan avsluta måltiden med mängder av glass.

Vi skulle alla bli smala om vi helhjärtat gick in på en diet bestående av pizza, öl och glass!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

TimmberJack  
#621751 Det är därför jag är så smal 😀

Avatar Fallback

Re: bästa historien

axwell  
#621754 Märkligt att jag är så smal som formligen vräker i mig varma drycker. :mrgreen: :???:

Första frukost är vätskan varmt vatten, sen mest svart kaffe plus då och varmt te.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Piraboin  
#621851 bra historia jag tog från facebook

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#622978 Lite av Ulfs sätt att tänka. :smile:

Kjell och Bengt sitter på den lokala pizzerian en eftermiddag. Kjell säger rätt som det är; -"Jag är trött på att slava i fabriken, jag skall skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!". Bengt tyckte det lät som en bra idé.

Dagen därpå går Kjell till Komvux och får träffa en studievägledare, som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik. -"Logik?" säger Kjell. -"Vad är det?"
Studievägledaren säger: -"Jag skall förklara.
- Äger du en gräsklippare?" - "Japp!"
- Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en trädgård." - "Det stämmer, jag har en trädgård."
- "Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus." - "Ja, jag har ett hus."
- "Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj." - "Jag har en familj."
- ”Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru." "Ja, jag har en fru."
- "Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell."
- "Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt, du lyckades att få reda på allt det bara för att jag äger en gräsklippare!"
Kjell tackade och skakade studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengt och berätta för honom om hans nyvunna studieintresse.
Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra kurserna, Matematik, engelska, historia och logik.
-"Logik?" Säger Bengt, "Vad är det?"
Kjell säger, "Jag skall förklara..
- Äger du en gräsklippare?" - "Nej."

- "Jaså Bengt, du är bög du?!?"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#622983 =))

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#623058 VARNING!!!!!!!!
Kaffe kan göra en fruktansvärt aggressiv.
Igår var jag med goda vänner och drack 7 öl på puben och min fru drack tre koppar kaffe hemma. Ni kan inte föreställa er vad aggressiv hon blev när jag kom hem!

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#623066
jannee skrev:VARNING!!!!!!!!
Kaffe kan göra en fruktansvärt aggressiv.
Igår var jag med goda vänner och drack 7 öl på puben och min fru drack tre koppar kaffe hemma. Ni kan inte föreställa er vad aggressiv hon blev när jag kom hem!

Vad fanns det för något i det kaffet? :lol:
/Niklas

Avatar Fallback

Re: bästa historien

vajnis  
#623301
Niking skrev:
jannee skrev:VARNING!!!!!!!!
Kaffe kan göra en fruktansvärt aggressiv.
Igår var jag med goda vänner och drack 7 öl på puben och min fru drack tre koppar kaffe hemma. Ni kan inte föreställa er vad aggressiv hon blev när jag kom hem!

Vad fanns det för något i det kaffet? :lol:
/Niklas


Garanterat ingen alkohol i alla fall.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#625484 Johan som hade en benprotes hade hamnat i säng med en tjej. Han lyckades ta av sig den i smyg innan han kröp ner under täcket.
- Det är en sak jag måste tala om för dig innan vi börjar, säger Johan. Så tar han hennes hand och lägger på benstumpen.
- Äsch, säger tjejen, spött på den då ska det nog gå att få in den.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#625973 Den unga blondinen Vera 22 år bestämmer sig för att gifta sig med Gustav, 67 år. Dom tar in på en stadshotell i en mellansvensk stad för att fira bröllopsnatten.
På morgonen ser frukostvärdinnan, Gustav sitta ensam och inta sin frukost, prydligt klädd. Efter en stund kommer Vera inramlandes och ser förfärlig ut. Trasiga kläder, ovårdat hår och spår av gråt från mascaran.
- Men kära hjärtanes vad har hänt dig? frågar frukostvärdinnan.
- Ser du gubbjäveln där borta, svarar Vera och pekar surt på Gustav.
- Ja, svarar frukostvärdinnan.
- Han gifte jag mig med i går. Fanskapet sa att han hade sparat i 30 år.
Det inte va pengar han hade sparat.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).