Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998530 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#559559 Va heter artisten som kör de tyngsta lassen?







Tommy Kör,,,berg

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#560715 Tunnelbanan i Stockholm

Efter en MYCKET tröttsam dag sätter sig en kvinnlig pendlare tyst sig ned på sätet, blundar och försöker sig på att få en tupplur.
När tåget rullar ut från stationen, tar killen som sitter bredvid upp sin mobil och börjar tala med hög röst.
- Hej älskling, Erik här. jag är på tåget - Ja, ja vet att klockan är halv 7 och inte halv 5, men jag hade ett långt möte....
Nej, inte med den blonda från finansministeriet, det var chefen - Nej älskling du är den enda i mitt liv, ja älskling, självklart jag svär du är den enda i mitt liv
Femton minuter senare, sitter han fortfarande och pratar högljutt samtidigt som han bedyrar sin kärlek.
Nu har den kvinnlige pendlaren fått nog, hon lutar sig fram mot honom och säger nära telefonen.
- Eric ! lägg på nu och kom tillbaka till sängen, det är kallt här.

Eric använder inte sin mobiltelefon offentligt längre.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#561038 Två män var ute på en trevlig golfrunda. De hade en härlig jargong och njöt av varandras sällskap.
När den ena killen ska slå in bollen mot flaggan från ett tiotal meter passerar plötsligt ett begravningståg golfbanan.
Han stannar då upp mitt i swingen, tar av sig kepsen, lägger ner klubban, sluter ögonen och börjar be.
– Wow, det var något av det mest omtänksamma och känslomässiga jag sett.
Du är verkligen en god människa, sa den andre mannen.
Hans kompis tar då upp klubban och ställer sig för att slå igen innan han svarar:

– Ja, men vi var ändå gifta i närmare 30 år

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#562763 När jag kom hem från jobbet idag så satt min fru på soffan med min gravida flickvän.
Jag sa, "vad händer?"
"Ja berätta det för mig" svarade min fru.
Jag sa, "jag vet inte, du sitter på soffan med en främling."
"En främling?" skrek min flickvän, "jag är ingen främling, vi har haft sex i åtta månader!"
Jag tittade på min fru och sa, "är det sant?"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#562945 Så sant som det är skrivet :grin:
Det var så att en gammal gumma hade mist sin man.
Varje gång hon gick till kyrkan hade hon hans kalsonger under armen!
De andra i församlingen tyckte det var genant så de bad pastorn att prata med gumman.
Så blev det och efter nästa gudstjänst så sa han:
- Hur vore det om tant tog Bibeln under armen istället?
- Jo, sa gumman så kan det väl va. Men det kan jag säga goa pastorn, det som står i Bibeln det glömmer jag snart, men det som stod i dessa det glömmer jag aldrig!!!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#564206 En gift man från Mjölby gick till prästen för att bikta sig.
– Förlåt mig fader, ty jag har syndat. Jag var nästan otrogen mot min fru med en 18-årig kvinna.
– Vad menar du med nästan? frågade prästen?
– Jo, svarade mannen. Vi klädde av oss alla kläderna och gnuggade oss mot varandra, men sedan slutade jag.
– Att gnugga sig mot varandra är detsamma som att stoppa in den. Du ska inte träffa den här kvinnan igen. Som bot får du be fem Ave Maria och lägga 500 kronor i kollektlådan.
Mannen lämnade biktbåset, sade sina böner och gick sedan fram till kollektlådan.
Där stannade han till en stund och vände sig sedan om för att gå.
Prästen, som hade betraktat mannen, sprang snabbt fram och sa:
– Jag såg nog det där! Du stoppade inga pengar i kollektlådan!
Mannen ryckte på axlarna och svarade lugnt:
– Nej, men jag gnuggade femhundralappen mot lådan – och enligt dig är det ju samma sak som att stoppa in den…

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#564412 Birgitta och Joakim hade äntligen bestämt sig: Nu skulle de gifta sig. Nu ville ödet annorlunda och de körde av vägen när de var på väg hemåt en dag. Det bar sig inte bättre än att de hamnade utanför Pärleporten och stod inför Sankte Per. De förklarade situationen för honom och att de skulle gifta sig.
- Finns det någon möjlighet att gifta sig i himlen? undrade de.
- Jaha ni, sa Sankte Per, det vet jag faktiskt inte. Det har aldrig varit aktuellt förr, men jag ska kolla upp saken.
Och sen han sagt åt dem att vänta, öppnade han porten och gick in. Det blev kväll. Det blev natt och morgon, men ingen Sankte Per. Men Birgitta och Joakim hade ju inte bråttom. När de väntat i två veckor sa Birgitta:
- Joakim... Jag har tänkt på en sak: Vad händer om inte det här funkar?
- Hmmm. Vi får fråga Sankte Per om det när han kommer tillbaka. Efter ytterligare en vecka öppnades porten och Sankte Per kom ut:
- Nu har jag kollat om ni kan gifta er i himlen och det ska gå bra.
- Vad bra, utbrast Joakim. Men vi har en fråga till:
- Om vi nu inte trivs ihop, fortsatte Birgitta, har vi i så fall någon möjlighet att ta ut skilsmässa?
Sankte Per kastade ner sin loggbok på marken och sa en del ord som man inte tror att han kan säga.
- Oj då. Vad tar det åt dig? undrade Joakim.
- Alltså, det tog mig tre veckor att hitta en präst. Hur lång tid tror ni det skulle ta för mig att få tag i en advokat?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-02  
#564481 =)) =)) Satan tar de flesta..... =)) :-bd

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#566364 Kunde varit en Norgehistoria, men :mrgreen:
- Hur gick det här till? Doktorn frågade den medelålders drängen när han kom in på akuten med ett brutet ben.
- Joo, doktorn, för 25 år sedan ...
- Strunt det förflutna! Berätta hur du bröt benet i morse.
- Som jag sa ... för 25 år sedan, när jag först började arbeta på gården, den första natten, direkt efter jag gått och lagt mig, kom bondens vackra dotter in i mitt rum och hon frågade mig om det var något jag ville ha.
- Jag sa, Nej, allt är bra.
- Är du säker? frågade hon.
- Jag är säker, sade jag.
- Är inte det något jag kan göra för dig??? ville hon veta.
- Jag tror inte det, svarade jag.
- Ursäkta mig, sade doktorn, Vad fan har denna historia att göra med ditt trasiga ben?!?!?
- Nåväl, i morse, förklarade drängen, när det gick upp för mig vad hon menade, det var då jag föll ner från taket!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#566367 Heite ikkje Norgehistorie men derimot svenskevits :)

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#566376
can skrev:Heite ikkje Norgehistorie men derimot svenskevits :)

Ja, den blei jo fortalt på Svensk, så da må det være sånn :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#566475 Uppfattar jag JensSkog rätt ska man skriva på norsk när man berättar om något som sker eller skett i Norge :?: :grin:

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JensSkoog  
#566505
jannee skrev:Uppfattar jag JensSkog rätt ska man skriva på norsk när man berättar om något som sker eller skett i Norge :?: :grin:

Absolut - så om du berättar om Norrbaggar på Svenska, så är
det "de facto" om dig själv och andra Svenskar :mrgreen: :mrgreen:

Funkar tyvärr andra vägen ochså :((

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

JohannesG  
#566757 Vet du hvordan du ser at et fly er svensk på vinteren? Det har kjettinger på propellene!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#566814 Hørt om svensken som reiste på isfiske? Han kom heim med 50 kg is !

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).