Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998084 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#535771 Den lille gossen var ute och krattade löv med sin morfar. Plötsligt får han syn på en jättestor daggmask som kommit ut ur ett litet trångt hål i marken. Då säger han till morfar:
- Jag kan slå vad om att jag kan få ner masken i hålet igen.
Morfar tittar på masken sedan på hålet och säger:
- Du får ta mig tusan 50 kronor om du lyckas peta ner den sladdriga masken i det hålet.
Gossen rusar in och hämtar en hårsprayflaska när han kommer ut sprayar han masken tills den blir stel och trycker ner masken i hålet. Morfar Ger honom 50 kronor och tar hår sprayen och går in. Efter en halv timme kommer morfar ut igen och ger gossen en 50 lapp.
- Men jag har ju fått 50 kronor redan. Säger gossen.
- Den där var från mormor....................

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#536126 Är nog "stor" risk att denna är för frän :oops:
Matteläraren ställer lilla Lisa en fråga.
- Lisa, om jag ger dej två kaniner och sedan ytterligare två kaniner - hur många kaniner har du då?
- Fem! säger Lisa glatt.
- Nej. Lyssna noga nu. Om jag ger dej två kaniner, sedan ytterligare två kaniner - hur många kaniner har du då?
- Fem! svarar Lisa igen.
- Vi försöker på ett annat sätt. Om jag ger dej två äpplen och sedan ytterligare två äpplen. Hur många äpplen har du då?
- Fyra.
- Bra! Och jag nu ger dej två kaniner och sedan ytterligare två kaniner - hur många kaniner har du då?
- Fem!
Lärarens tålamod är slut.
- Hur sjutton får du ihop att två omgångar med två kaniner blir fem stycken? säger han högröd i ansiktet.
- Därför att det blir fyra kaniner plus den jag redan har hemma!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

MDin  
#536732 Hustrun sysslar med Julbaken, jag med Bakjulen[emoji23]

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536737 Stor-bak?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

MDin  
#536762
Flisaren skrev:Stor-bak?
[emoji23]

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

totte  
#536775 Rena bakslaget :roll:

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536783 Bara man inte hamnar i bak-takt. :-ss :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

MDin  
#536866
Vedmaskin skrev:Bara man inte hamnar i bak-takt. :-ss :mrgreen:
Eller i bak-sätet

Användarvisningsbild

Re: bästa historien

Vardon  
#536874 Och recepten har man i bakhuvudet

Avatar Fallback

Re: bästa historien

TimmberJack  
#536892 Eller i bak-suget.😁

Avatar Fallback

Re: bästa historien

MDin  
#536899 Man kan ju vara lite Bak-om oxå[emoji37]

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#536923 Igår var det många som tog fram staken..

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#537115 Jag hade inte haft något sex på sex månader fram till i går kväll när min ex-flickvän som bor i en annan del av stan ringde och sa att hon längtade efter ett nyp.
Nu säger jag inte att jag var angelägen om att komma dit innan hon ändrade sig, men jag lyckades få blixtar från två hastighetskameror på vägen till hennes hus.

Vilket är ganska imponerande med tanke på att jag var till fots. :!:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#537127 =))
Inte bra att komma för snabbt..

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#537387 Ett verkligt framtidsscenario

"Hej, det här är Google Pizza"
"Åh, förlåt, jag skulle till Gordons Pizza, måste ha ringt fel"
"Nej inte alls, Google köpte Gordons förra veckan"
"OK, då vill jag beställa en pizza"
"Vill du ha din gamla vanliga"
"Min vanliga..? Känner du mig?"
"Nej men enligt ditt uppringnings-ID så har du de senaste 12 gångerna beställt en extra stor pizza med 3 sorters ost, korv, pepperoni och köttbullar på extratjock botten"
"Jaha, men då tar jag den"
"Får jag föreslå att du denna gång beställer en vegetarisk pizza med ricotta, soltorkade tomater och oliver på en tunn botten?"
"Va..! Jag hatar grönsaker ! "
"Ditt kolesterolvärde är inte bra, dessvärre"
"Hur f...n vet du det ?"
"Vi har länkat ditt telefonnummer med ditt medicinska cv och kan se dina blodprover för de senaste 7 åren"
"Ok, men jag vill inte ha er äckliga vegetariska pizza! Jag äter medicin mot kolesterolet"
"Jo men ursäkta, du har slarvat med medicinen, enligt vår databas har du bara hämtat en förpackning på 30 tabletter för 4 månader sedan"
"Jag köpte mer från ett annan leverantör"
"Det syns inte på dina kreditkortsköp"
"Jag betalade kontant"
"Men enligt ditt kontoutdrag har du inte tagit ut tillräckligt med kontanter för det"
"Jag har andra resurser att ta ifrån"
"Det syns inte på din senaste inkomstdeklaration, såvida du inte köpte för obeskattade medel, det är olagligt"
"Vad i helv....te ! "
"Vi ber om ursäkt men vi använder endast denna information i syfte att hjälpa dig"
"Nu får det vara nog! Jag är dödstrött på Google, Facebook, Twitter, WhatsApp ock allt annat skräp! Jag ska flytta till en ö utan Internet eller kabel-TV och utan mobilnät och där ingen kan spionera på mig! "
"Jag förstår, men du måste förnya ditt pass först i så fall, det gick ut för 6 veckor sedan"

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).