Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998723 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504976 En liten tjej frågade sin mor om hur barn egentligen kommer in i mammornas mage. Det ville förstås inte mamman berätta sådär rakt ut, och därför kom hon på en ide.

- Ikväll när din syster kommer hem med sin nya pojkvän, ska du gömma dig under hennes säng och höra på vad som händer. Då får du veta hur det går till.
Inte världens bästa idé, men det bästa hon kunde komma på i hastigheten. Dagen efter gick hon in till sin yngsta dotter och frågade hur det hade gått till, och hon var rätt nervös.

- Jag förstår inte, sa tjejen. De kom hem, och sedan började killen ta av syrran kläderna. Sen tog han av sig själv, och då skrek syrran att det var den största hon hade sett. Jag begriper ingenting, men hon sprang och hämtade ett måttband och började mäta något. Jag vet inte vad det var, men det hade i alla fall en omkrets på 20 cm och var nästan 30 lång. Vad var det, mamma?

Mamman hade inte räknat med det här, och hon sa bara därför att det var något som dottern skulle förstå när hon blev äldre. Hon fick också dottern att lova att inte berätta något om vad hon hade hört för någon annan. Nästa dag kom den äldre systern hem, röd i ansiktet av gråt, kastade sig i famnen på sin pappa och skrek:
- Mamma har rymt med min nya kille!

Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504980 En kille vaknar plötsligt upp ur koman och ser sig omkring. Framför honom står en läkare i den typiska utstyrseln.
- Hej. Var är jag någonstans? säger patienten.
- Du är på lasarettet och har legat i koma en tid. Du har tyvärr varit med om en trafikolycka men det ska nog bli bra det här.
- Vad hemskt men jag är glad att jag lever.
- Jo det ska du vara glad för. Tyvärr har jag två nyheter, en bra och en dålig.
- Jaha, ta den dåliga först då.
- Du blev tyvärr så illa skadad att vi var tvugna att amputera bägge dina ben.
- Jaha, vad kan det finns för goda nyheter efter en sån här hemsk nyhet då?
- Tjaaa, killen i sängen bredvid vill köpa dina tofflor...

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504982 I skolan räcker lille Pelle upp handen.
-Fröken, kan Lisa få barn?
-Nee, det kan hon inte, svarar fröken litenervöst...
Efter en stund räcker Pelle upp handen igen.
-Fröken, kan Lisa få barn??
-Nej, Pelle... Du förstår, Lisa är ju bara ett barn själv.
Då vänder sig Pelle om till Lisa och säger:
-Där hör du, din fegis!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505006 Här följer en "historia" som är sämre än dålig = något Totte verkligen gillar. :mrgreen:

Jag skall inte dra den i novellform. Lovar!
Det var en mörk kväll och en ensam bilist färdades genom skogen mot sitt hem. Han körde höger vänster höger vänster höger vänster och backe upp och backe ner backe upp och backe ner sen höger vänster men fick en så kraftig sladd att han åkte i diket. Han var omtumlad men oskadd och när han tittade upp fick han se ett ljus långt inne i skogen. Han bestämde sig för att gå dit och han gick höger vänster osv. backe upp och backe ner osv. till slut kom han fram till en gård. Han knackade på och möttes av en stor man med bössan i hand. Mannen frågade vad han ville. Bilföraren redogjorde för händelsen.
- Du får ligga på övervåningen och jag hjälper dig imorgon, men om du rör min vackra dotter som också ligger däruppe då skjuter jag dig, sade den mannen
Bilföraren tassade uppför trappan och fick syn på den vackraste varelse som han någonsin skådat. Hon böjde sig framåt för att dra av sig blusen, men bilföraren vågade inte stanna utan gick och la sig.
Detta skall nu upprepas med 9 bilförare med exakt samma bil- och gångväg och konversation. För att hålla liv i historien så tar flickan av sig ett plagg i taget ett för varje förare tills hon står där som gud skapade henne.
Nu har jag kortat ned historien för annars hade de tagit ungefär 40 minuter, hoppas ni hänger med.
På morgonen då kommer den store mannen in tillsammans med sin vackra dotter.
- Vad vill ni ha till frukost, te och mackor, kaffe och mackor eller filmjölk och flingor, frågade flickan.
Den första sade te och mackor, de övriga valde filmjölk och flingor.
Vad kan vi nu lära av denna långa historia? Jo, att sex fångar uppmärksamhet och att nio av tio äter filmjölk och flingor till frukost. :lol:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505039 De var alldeles ensamma i rummet, hon vara bara sjutton och han minst femtio. Hon visste att hon inte kunde komma undan. Han böjde sig fram över henne. Hon sa med darr på rösten:
– Kommer det att göra ont?
– Men snälla du, försök att koppla av, du vet ju att det måste ske.
Hon stönade till — men då hade tandläkaren redan dragit ut den....................

TRASIGA tanden :grin:


Totte har för övrigt ibland en ganska snuskig fantasi :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505040 Det hela begav sig för drygt 2000 år sedan när en viss Maria varit otrogen men förklarade det hela för pojkvännen Josef i ungefär de här ordalagen:
– En skum grej hände här om kvällen. Det kom en man till mig, men sexet var inte alls som jag tänkt mig. Men alltihopa var gudomligt och han var som en ängel från ovan. Han var ingen vanlig människa, utan mer som en uppenbarelse. Detta är sanning, jag lovar!
Och Josef som inte ens fått ligga med Maria än svarade:
– Jag tror dig som fan. Å vad sannolikt. Jag hallucinerade också och såg en ängel i min dröm som sa att min brud skulle föda en utomäktenskaplig son och att det bara var för mig att gilla läget.
– Bra. Låt oss ge honom en bra start här i livet genom att tvinga honom att bo hemma hos oss tills han är 32 år gammal. Det borde göra susen!
– Ja, och sex av mig kommer du aldrig att få nu. Fokusera istället allt på vår son och skit i mig.
– Tack snälla, Josef, för att du är så förstående och inte alls ironisk, cynisk eller bitter.
– Ja, vår kultur och religion tar ju väldigt lätt på det här med otrohet, oärlighet och utomäktenskapliga barn. Det kommer säkert att bli normalt och bra allting.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505041 Första gången


Det var 15-årige Olle som nu skulle få bli av med oskulden. Han och hans flickvän hade bestämt för att det var dags i kväll – och han hade tagit på sig att gå till det lokala apoteket i Mjölby för att köpa kondomer.
Det här var för en tid sedan och att ungdomar som han skulle köpa något som helt uppenbart skulle användas till sex var lite tabu. Olle tyckte i alla fall det kändes pinsamt.
Han stod utanför apoteket och väntade tills det var tomt på folk och gick då in. I och med att hans pappa länge varit busschaufför i staden kände nästan alla till vem han var.
Nåväl, 15-åringen in och möttes av några år äldre expediten Amanda.
– Jag skulle vilja köpa ett … paket sådana här … kondomer, stammade han fram.
Expediten märkte hur nervös Olle var, hon log lite för sig själv och la fram ett paket på disken.
– Vet du hur man använder en? frågade hon.
– Nja, inte riktigt, blev svaret.
De var ensammaAmanda tog då fram en kondom och trädde den över sin tumme.
– Se bara till att den sitter på ordentligt och att det är tätt runt om. Förstår du nu?
– Hmm … nja, kanske, sa Olle generat.
Expediten tittade sig runt i butiken, såg att de var ensamma och bad då Olle följa med henne bak en snabbis på lagret.
– Kom så ska jag visa dig, sa hon.
När de kom bak så att absolut ingen kunde se knäppte Amanda upp sin blus och tog av sig sin BH.
– Får de här dig att känna någonting? sa hon och pekade mot sina bröst.
Olle blev helt ställd, stod bara helt tyst och stirrade.
– Okej, nu är det dags att trä på kondomen, sa expediten.
”Har inte mycket tid”Medan grabben gjorde som han blivit instruerad knäppte Amanda upp sin kjol, drog av sina trosor och la sig på en av bänkarna.
– Okej, passa på nu! Vi har inte mycket tid, viskade hon.
Olle kunde inte sansa sig, utan han ”klev på” och efter bara några juckande rörelser så kunde han inte längre hålla tillbaka. Det hela var alltså över på knappt 30 sekunder.
Amanda tittade ner mot Olle med en skeptisk min.
– Du satte på kondomen, va?
– Jadå, svarade Olle stolt och visade upp sin kondombeprydda tumme…

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505043 Detta utspelade sig nån gång under sekelskiftet i Värmland. Bonden Thomas åkte till Oxhäljamarken i Filipstad och gick där omkring och strosade. Efter en stund kom han fram till ett loppmarknadsstånd som var fullt med grejer.
Mitt på bordet låg det en spegel. Bonden Thomas hade aldrig i hela sitt 60-åriga liv sett en spegel, så han frågade försäljaren vad det var för något. Försäljaren skojade till det lite och sa:
- Ser du inte det, det är ju ett fotografi av bror din!
Thomas tog upp spegeln, tittade i den och utbrast:
-Ja, titta det är ju brorsan! Den måste jag ha.
Sagt och gjort, han köpte "fotografiet" och körde sen hem med sin lilla häst. När han kom hem frågade frun om han hade hittat nåt på marknaden.
-Ja, sa Thomas, kan du tänka dig, jag hittade ett fotografi av bror min!

-Nämen, få se, sa frun. Hon vecklade upp paketet, tittade i spegeln, sen började hon gapflabba.
-Vad fasen skrattar du åt? frågade Thomas.

-Men herregud, sa frun, du har ju blitt lurad.
-Det här är ju int´ bror din, det här är ju ett gammalt luder från Lesjöfors!!!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Avslutat-01  
#505101 Den var bra Jannee

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505521 Det var en gång en väldigt stygg pojke som bara busade. Familjens dass stod i närheten av en flod. En dag knuffade pojken ner dasset i floden. Dagen efter kom hans pappa och frågade honom om det var han som hade knuffat ner dasset men pojken skakade på huvudet. Men hans pappa trodde honom inte.
– Nu ska jag berätta en historia, sa pappan. En gång sågade presidentens son ner deras äppelträd. Presidenten blev arg, men ändå gav sonen pengar eftersom att han var ärlig och sa att det var han som sågat ner trädet.
Då sa pojken att han faktiskt hade knuffat ner dasset i floden. Men pappan började smiska honom. Pojken blev förvånad och frågade:
– Varför får inte JAG pengar nu då?!
Pappan:
– Presidenten satt inte i äppelträdet!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505523 Det var en gången bonde som skulle ta bort en stor sten från sin åker. När han höll på kom det fram en liten vätte som sa:
– Vad gör? Varför förstör du mitt hus?
Bonden svarade inte.
– Om du slutar ska du få tre önskningar, men din granne ska få det dubbla av det du önskar.
Det sved, för bonden och hans granne var inte så bra vänner.
– Jag vill ha fem miljoner, sa bonden och en vacker hustru.
Sen tänkte han ett tag och frågade sedan:
– Tror du att det gör ont att ta bort ena testikeln?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505567 Modern går med sin son till läkaren eftersom hon är oroad över hans outvecklade penis.
- Den ska ni inte bekymra er om, ge honom bara rikligt med bröd.
Nästa dag vid frukostbordet:
- Mamma, jag orkar inte äta 22 brödskivor.
- Ät bara de två översta, resten är till din far.

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505569 Den unga vackra flicka skall få en tand utdragen, och tandläkaren kör med den vanliga rutinen:
- Det här kommer inte alls att göra ont!, säger han.
Innan han lutar sig över henne med tången i näven. Plötsligt rycker han till och försöker dra sig tillbaka.
- Fröken, säger han med behärskad stämma, ni har grabbat tag i mina testiklar!
- Javisst, jag vet, säger flickan, och inte kommer vi väl att göra varandra något som gör ont, eller hur?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#505570 De möttes de båda väninnorna på stan och Britta kom med en tydligt putande mage.
- Jösses, skrek Gullan, är du med barn..?
- Ja, sa Britta rodnande.
- Jag blir avundsjuk. Jag vill också ha barn, men det tycks vara omöjligt..!
- Så var det för oss också innan jag gick till doktor Berg.
- Jaså, men till honom har faktiskt jag och min man också varit!
- Din man! Det hjälper inte! Du ska gå dit ENSAM !!!

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).