Skojigt/Galet

bästa historien

3631 inlägg 998694 visningar 154 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Elmia
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#503686 En blond kvinna som kör för fort blir stoppad av polisen.
Polisen: Ni körde för fort!
Kvinnan: Oh, jag förstår.
Polisen: Kan jag få se körkortet!
Kvinnan: Jag skulle gärna visa er det, men jag har inget.
Polisen: Har ni inget körkort?
Kvinnan: Nej, jag har förlorat det fyra gånger för rattfylla.
Polisen: Kan jag få se registreringsbeviset?
Kvinnan: Tyvärr inte.
Polisen: Varför inte?
Kvinnan: Jag har stulit bilen.
Polisen: stulit den?
Kvinnan: Ja, och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar.
Polisen: Vad har ni gjort sa ni?
Kvinnan: Delarna av honom ligger i plastpåsar i bagageutrymmet, ifall ni vill kolla.

Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och ringer efter förstärkning. Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar, och en annan polis närmar sig med dragen pistol.
Polis 2: Kan ni kliva ur bilen?
Kvinnan: Är det något problem?
Polisen 2: Min kollega har berättat att ni har stulit den här bilen och mördat ägaren.
Kvinnan: Mördat ägaren?
Polis 2: Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan! Kvinnan öppnar luckan,men där finns inget.
Polis 2: Är det här er bil?
Kvinnan: Naturligtvis, här är registreringsbeviset.
Polis 2: Min kollega säger också att ni inte har något körkort. Kvinnan gräver i handväskan , tar upp sin plånbok och räcker sedan över körkortet.
Polis 2: Jag måste medge att jag är konfunderad. Min kollega har berättat att ni inte har något körkort, inget registreringsbevis, att ni har stulit bilen och mördat ägaren!
Kvinnan: Jaha, och snart påstår han väl att jag körde för fort också?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#503863 Här kommer en till som Totte tänker dölja :grin:


Japp! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

Tosca  
#503893 Å jag som trodde att du hade lärt dig lägga in spoilervarningen själv jannee?

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#503960 Nedan är endast avsett för yngre förmågor :mrgreen:

Hur man förklarar blommor och bin för en 20-talist...

Den unga sonen frågar sin far: "Pappa, hur kom jag egentligen till världen?"
Fadern svarar: "Min kära son, det är väl dags för mig att berätta hur det gick till.
Lyssna nu noga: Pappa träffade mamma i ett "Chattroom".
Senare träffades pappa och mamma i ett "Cyber-café" och på WC ville mamma göra ett par "downloads" från pappas "joystick".
När pappa var färdig att "uploada" märkte vi plötsligt att vi inte hade satt upp någon "brandvägg". Då var det tyvärr för sent att trycka "Cancel" eller "Escape" och meddelandet "Är du säker på att du vill ladda ner" hade vi stängt av i "Inställningar".
Mammas "virusskanner" hade inte blivit uppdaterad på länge, så den kände inte igen pappas "Blaster-mask-virus". Så vi tryckte på "Enter" och mamma fick meddelandet: "Uppskattad nedladdningstid 9 månader!"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504006 Doktorn hade just avslutat undersökningen av den fantastiska rödhåriga skönheten.
- Unga dam, började läkaren, det är några råd jag måste ge er. För det första måste ni sluta att ränna runt, för det andra måste ni skära ned på både sprit och rökning, och för det tredje måste ni börja äta förståndigt och gå och lägga er tidigt om kvällarna.
Doktorn tillägger:
- Varför inte äta middag med mig i kväll? Jag skall se till att ni får rätt mat och att ni ligger i sängen före klockan 9!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504007 En man har gått för att rådfråga familjens doktor.
- Doktorn, jag tror att min fru håller på att bli döv.
- Okej. Jag har ett förslag på hur du kan testa hennes hörsel. Ställ dej en bit ifrån henne och ställ en fråga. Svarar hon inte så går du lite närmare och ställer samma fråga igen. Upprepa detta tills hon svarar. Då kommer du att få veta hur dåligt hon hör, säger doktorn.

Mannen går hem för att försöka. Han kliver in genom ytterdörren och säger:
- Älskling, vad blir det till middag?
Han hör inget svar, så han går lite närmare.
- Älskling, vad ska vi ha till middag?
Fortfarande inget svar.
Han fortsätter att ställa samma fråga flera gånger medan han går allt närmare och till slut står alldeles intill henne. Då kommer svaret:
- För femtielfte gången - vi ska ha KÖTTFÄRSLIMPA till middag din döve fan 😈 !

Avatar Fallback

Re: bästa historien

zeetorg  
#504030 Ha ha ha, den var bra!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504119 En man hjälper sin fru med ett lösenord till datorn.Han knappar in:"MIN SNOPP" . Frun faller ihop av skratt när datorn poppar upp felmeddelandet "ERROR: NOT LONG ENOUGH"

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504120 USA's flotta insåg att man hade för många officerare och beslöt sig för att locka med en avgångsbonus på $1000 för varje tum som man kunde mäta i en rät linje mellan två olika kroppsdelar. Punkterna fick man välja själv.
Den första officern som anmälde sig frivilligt ville bli mätt från huvudet till tåspetsen. Han mätte 6 fot och fick således ut $72000 i bonus.
Nästa officerare var lite smartare och ville bli mätt från hans utsträckta hand till tårna. Han fick därmed ihop $96000.
Tredje officeraren som för övrigt var en stadig bit, fick samma fråga som de andra:
- Från vilka två kroppsdelar vill du bli mätt?
- Från toppen på snoppen till mina testiklar, svarade han.
- Det kanske inte är så smart förklarade man och berättade vilka summor dom tidigare officerarna fått och hur dom hade blivit mätta - men han stod på sig och ville inte ändra sig.
- OK, klä av dig och släpp fram paketet för mätning" blev han då beordrad.
Läkaren placerade därefter måttbandet längst fram och började dra det bakåt. Plötsligt stannade han.
- Herregud, utbrast han. Var är dina testiklar???!
Svaret kom blixtsnabbt:

- I Vietnam! :grin:

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504484 Klara och Anna, 2 nära vänner, sitter och pratar på ett café. Anna säger:
– Den där trevliga Erik Andersson frågade mig om vi kunde gå på dejt och jag vet att du var ute med honom förra veckan, så jag tänkte bara höra med dig hur det var innan jag svarar honom.

– Ja, det ska jag säga dig, svarar Klara. Han kom precis på slaget sju till min lägenhet, klädd i ursnygg kostym med sidenslips och näsduk i bröstfickan och en otroligt fin bukett blommor. Vi gick ut på gatan och där stod en taxi-limo och väntade på oss. Chauffören hade till och med uniform, säger hon och fortsätter:

– Vi åkte till en jättemysig restaurang och åt hummer och drack champagne, en jättegod varmrätt, dessert, drink efter maten – ja, hela paketet. Sedan gick vi och såg en trevlig teaterföreställning. Jag ska säga dig, Anna, att det var den roligaste och trevligaste och mest fantastiska kväll jag varit med om på 30 år!

Klara berättare vidare:

– När vi sedan kom tillbaka till min lägenhet skulle vi ta en kopp kaffe, men väl där blir han helt förbytt som ett vilddjur. Han slet av mig min finaste klänning, mina underkläder och han bar mig sedan in till sovrummet och lade mig ner på sängen. Han satte på mig, och inte bara en gång, utan två gånger – med den största lem jag någonsin sett. Helt otroligt och totalt vansinnigt, jag blev helt mörbultad. Otroligt!

– Åh herreguuuuud, suktar Anna. Det är inte sant? Det menar du inte?! Så du tycker inte att jag ska gå ut med honom då?!

– Nej, nej, svarar Klara. Det är klart att du ska gå ut med honom! Jag menade bara att du ska ta på dig en gammal klänning!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

tallen100  
#504489 Vart i värden finns det mest potatis?


Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504693 Två äldre, lätt lomhörda damer satt i sin lägenhet och lyssnade på radion. Plötsligt ringer det på dörren och Astrid går för att öppna dörren.
Utanför stär en ung man och presenterar sig:
- God dag, jag heter Sven och jag delar ut recept på salt sill i lake!
- Va’ sa han unge herrn! frågar Astrid
- Jag heter Sven och jag delar ut recept på salt sill i lake!
- En gång till unge man, jag hör lite dåligt.
- JO, JAG HETER SVEN OCH JAG DELAR UT RECEPT PÅ SALT SILL I LAKE!
- Emma, Emma, ropar Astrid in till sin väninna, det står en ung man här som heter Sven och han vill absolut vill visa sin stake!!

Avatar Fallback

Re: bästa historien

jannee  
#504695 Bäste Herr Direktör

Jag har just fått Ert upphetsande brev angående räkningen jag är skyldig Er, där ni påstår att Ni kunde förorsaka problem för mig, eftersom Ni tycker att räkningen skulle betalas för länge sedan, och Ni kunde inte förstå varför det inte var gjort.
När ni talar om problem, låt mig få upplysa Er lite. 1990 köpte jag ett sågverk på amortering, 1991 en oxkärra och timmervagn, två hästar, en bössa, en traktor, en roddbåt och två dräktiga kor.
1992 brann sågen och lämnade inte en förbannad sak, utom en hög aska. En av hästarna dog, den andra lånade jag ut till en oäkting, som lät den svälta ihjäl. Sedan gick jag med i Pingstkyrkan. 1993 dog min far, och min bror hängde sig i taklampan. Polisen tog lampan i beslag då det var mordredskap, sedan dess är vardagsrummet mörklagt. En tullare gjorde min dotter på smällen, och jag var tvungen att betala en doktor 800 kronor för att hindra att bastarden blev min släkting.
1994 fick en av mina pojkar påssjuka, som gick ner på honom, och han var tvungen att kastreras för att rädda hans liv. En dag for jag ut och fiskade, båten gick runt och jag förlorade den största gädda jag någonsin sett, och två av mina pojkar drunknade, ingen av dem var den som var kastrerad.
1996 stack min fru med en neger, men hon lämnade ett par svarta tvillingar som souvenir, så jag gifte mig med pigan, för att hålla kostnaden nere. Hon var som en kall potatis, och jag hade problem att få det att gå för henne, så jag gick till doktorn igen och han rådde mig att skapa spänning när det började bli dags för henne, så jag tog bössan med mig i sängen och när jag tyckte tiden var mogen så stack jag bössan ut genom fönstret och tryckte av. Nå, för att göra en lång historia kort, min fru sket i sängen, jag blev avbruten, och jag sköt den bästa ko jag någonsin ägt.
1998 brann resten av mina byggnader och jag började dricka. Jag upphörde inte med den vanan förrän jag inte hade annat kvar än en vattentät klocka och njurproblem. En tid gjorde jag inte annat än drog min klocka och sprang och pinkade. Nästa år tog jag mitt förnuft till fånga och beslöt att göra ett nytt försök, så jag köpte en självbindare, en tröska och en gödselspridare, men en cyklon drog förbi och blåste alltihop in i nästa socken. Min fru slog ihop sig med en dammsugs försäljare, min son torkade sig i ändan med en majskolv som var indränkt med råttgift, och någon bastard sköt testiklarna av min avelstjur. Nu är jag så fattig, att om det kostade ett öre att skita, så skulle jag vara tvungen att spy.
Att försöka få ut pengar av mig vore som att försöka stoppa upp smält smör i ändan på en vildkatt med en strumpsticka, och nu säger Ni att Ni kan förorsaka mig problem. Det enda jag kan säga Er min Herre. Ni är hjärtligt välkommen att försöka.

Hälsningar med önskan om mer och större kredit.

Sven Bodén
Fd hemmansägare

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).