Skojigt/Galet

Roliga filmklipp

2042 inlägg 576580 visningar 104 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

Bosse1  
#546369
Hema skrev:Centern och Liberalerna gör visst inte som de säger.. Gissa vilka partier som kommer få sämre resultat i nästa val?

Men tills dess njut av denna:
https://video-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t42 ... e=5C465120


He he bästa hittills :d

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546962 Det här var en häftig maskin.

Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

Hema  
#547000 Tror jag har sett något liknande för något år sedan, men det verkar som de fortsatt utvecklingen. Kul 👍

Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547003 Finns det inte något liknande på Husqvarnamuseet? Fast med bensinmotor?
Tanken var att dra en skidåkare, tror aldrig det kom längre än till prototypen...

Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

Palakangas  
#547010
Zixten skrev:Finns det inte något liknande på Husqvarnamuseet? Fast med bensinmotor?
Tanken var att dra en skidåkare, tror aldrig det kom längre än till prototypen...

Fanns en som kallades Tolken. Såg ut som en gräsklippare.

Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

totte  
#547016 En av de första snöskotrarna var något liknande, en apparat med en hel matta som gick runt om alltihop och så en släde som drogs av ett par "skacklar" efter. Har ett svagt minne att den kallades "Härk" eller "Härken".

Googlade lite och hittade en PDF där den beskrivs tillverkad av Snömaskinstillverkarna i Arjeplog, http://nurrholm.se/onewebmedia/Snomaski ... jeplog.pdf

"Härken" hette den. "Maskinen fick god bärighet, eftersom konstruktören valt att fästa samman och parallellställa de två mattorna. En nyhet i tiden var också att motorn placerades inne i mattorna."

Hittar ingen bild, men en video av efterföljaren "Sputnik" som har två separata band.


Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

svampbob  
#550573 En 1.40 in så visar dom hur man gör sig av med sin gamla lastbil.


Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

MDin  
#550594
svampbob skrev:En 1.40 in så visar dom hur man gör sig av med sin gamla lastbil.

Ingen återvinning där inte[emoji35]

Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#551187 :grin:

Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

filijox  
#551255
anersimyra skrev:http://www.youtube.com/watch?v=egEsqz_MmZE. Fastfällt var det här.. =))


WTF

Kolla 0:39 minuter in och framåt, på himlen ovanför arboristens huvud. Vad är det som flyger förbi???

Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552710 Hipsters. :lol:

Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552745 Udda Polsk skapelse 😀

Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

JensSkoog  
#552751
Flisaren skrev:Udda Polsk skapelse 😀

Udda, men vilken duktig kille :-bd

Användarvisningsbild

Re: Roliga filmklipp

totte  
#552772 Mycket bra gjort jobb. :-bd

Borrtillsatser till motorsågar har funnits en hel del genom åren av lite olika modeller.

1550781277_xl-12drillback_zps35e56ed7.jpg
1550781277_246372927_5db88431-7ecf-4a3b-8f65-76f792606b7c.jpg
1550781278_003.jpg

Avatar Fallback

Re: Roliga filmklipp

Magnuc  
#552775 Hej! Försökt hitta i tråden, men hittar inte filmen jag söker, kanske någon av er kan hjälpa mig?
Jag söker den filmen där en kille rent ut av kastar av virket av utköraren just bara för att göra det snabbt. Videon var alla fall gjord i Sverige och va ja minns grävde han sig i röven i början av filmen 😅.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).