Skojigt/Galet

Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

11 inlägg 19120 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

Kse  
#384912 Saxade följande från BRP's hemsida :shock:

"Nu kan du återigen njuta av att köra en svensk snöskoter när Ockelbo kliver in på snöskotermarknaden via BRP.
Modellerna Fighter 900, Quadman och 1200 Turbo kommer att presenteras under våren och finns tillgängliga i handeln under 2017.
Modellerna Fighter och 1200 Turbo baseras på förra generationens XU respektive XR chassi, dubbelbandaren Quadman kommer dock med ett helt nytillverkat chassi och erbjuds med både 900 cc och 1200 cc fyrtaktsmotor
Det går redan nu att förhandsboka maskiner via BRP agenturen och kan man inte vänta tills nästa år så går det att köpa våra demomaskiner.

Passa på att boka din Ockelbo redan idag så får du ett matchande skotersett med på köpet."

image.jpeg




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

åberg  
#384915 Snyggt! :-BD

Men handen på hjärtat, finns mer än en demomaskin? :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

Palakangas  
#384925 Vilket datum är det i dag? Första april kanske?

Avatar Fallback

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

Tosca  
#384926 Nja, vi har ju redan fått följa med på produktionssidan, så vi är nog fler som kan intyga att skotern på bild finns i verkligheten.

Användarvisningsbild

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

Erre  
#384931 Nja.
Jag tror det är Kse's egna bygge. :wink:

Avatar Fallback

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

åberg  
#384935 Och såvitt vi vet har han bara lackat upp en "demomaskin". Eller vart det fler i samma vända?

Avatar Fallback

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

husqvarna_med_sthil  
#384960 Ett plötsligt lyckorus gjorde sig gällande, sakta stigande som fjärilar ut i armarna... sedan föll allt platt, aprilus aprilus. Varför hade inte detta kunnat få vara sant ?

Användarvisningsbild

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#385004 Fränt

Avatar Fallback

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkning

opekka  
#385123 Som båt har Ockelbo-märket återuppstått som en aluminiumplåtis... Originalet var i glasfiberarmerad plast.

Användarvisningsbild

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

Kse  
#385181
husqvarna_med_sthil skrev:Ett plötsligt lyckorus gjorde sig gällande, sakta stigande som fjärilar ut i armarna... sedan föll allt platt, aprilus aprilus. Varför hade inte detta kunnat få vara sant ?

Ja jag kan inte mer än hålla med, fick samma känsla för några år sedan.
http://www.teamockelbo.se/articles/view ... teruppstar

   TS
Avatar Fallback

Re: Ockelbo återupptar snöskotertillverkningen

husqvarna_med_sthil  
#385186 Ockelbo är jag uppväxt med trots att vi inte hade någon själv, pappa köpte en lynx 535 ?... gammal begagnad maskin så vi skulle ha något att åka på när vi var i fjälls under påsklovet, men även hemmavid. I övrigt förutom vår Lynx stod det en Ockelbo på var och varannan gård. Jag började köra den när jag var i sjuårsåldern och sedan dess har det blivit några mil på matta. Blev äldre och testade både backtävling och ett uthållighetslopp men det var inget för mig.
I lumpen fick jag en Ockelbo 5000 fighter att hålla reda på och fan vilken maskin att ta sig fram. De andra ordonnanserna fick allt som ofta gräva fram deras 600ór efter att de tappat balansen medans jag åkte överallt :grin: Nu vet jag nog allt att 600 också var en bättre maskin än vad dessa sörlänningar gjorde gällande i Sollefteåskogen men den krävde mera av sin förare.

... Ockelbo återuppstånden, nä det hör dagboken till, tyvärr :|

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).