Skojigt/Galet

Man ska ha husvagn...

7 inlägg 4281 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Man ska ha husvagn...

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Man ska ha husvagn...

Hema  
#335804 Det där var väl ingen veterantraktor?

Användarvisningsbild

Re: Man ska ha husvagn...

totte  
#335815
Hema skrev:Det där var väl ingen veterantraktor?


Jo för en Aftonbladsreporter. Allt som är äldre än några år är ju stenålder i Stockholmspressen.

Användarvisningsbild

Re: Man ska ha husvagn...

stegmaster  
#335821
totte skrev:
Hema skrev:Det där var väl ingen veterantraktor?


Jo för en Aftonbladsreporter. Allt som är äldre än några år är ju stenålder i Stockholmspressen.


Det er säkert korrekt.
Nu har jag inte så bra koll på Fendt, men den på bilden er vel inte så langt ifrån att vara en 1985 modell(och i så fall veteran), eller?
30 år gammalt brukar räknas som veteran här i Norge. 8)

Användarvisningsbild

Re: Man ska ha husvagn...

totte  
#335840 30 år är det här i Sverige också.

Avatar Fallback

Re: Man ska ha husvagn...

Hema  
#335846 Ja jag kanske förhastade mig, men i mina ögon är Grålle&Co veteraner, inte 80-talare.Särskilt inte när det gäller traktorer. :)

Användarvisningsbild

Re: Man ska ha husvagn...

totte  
#335861 Det är så, det är lite svårt att ta till sig att de fordon som varit vanliga i bruk medan man själv varit aktiv faktiskt är veteraner nu. Veteraner tycker i alla fall jag är det som föräldrar körde i sin ungdom och far/morföräldra-generationens fordon. Har t o m lite svårt att tänka på SAAB V4 som veteran, de bilar man ägt verkar inte så avlägsna i tid. T o m min 1983 års SAAB 900 skulle ju vara veteran nu, har jag ingen känsla av alls, fast det är ett faktum. Den var ju så himla modern :mrgreen:

Men det är häftigt med en rödmålad stuga som husvagn, veterandragen eller ej.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).