Skojigt/Galet

Roliga anekdoter, citat etc!

189 inlägg 121369 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

röjjare  
#118705 "Fisk är fisk och kött är mat"
Visdomsord från islänning.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Elias  
#118868 "Slår man hål i båten får man ro fort som fan"

"Det man inte vet har man ingen aning om"

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

masterchief  
#118903 Det man inte vet om, det har man inte ont av......

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Skogshuggarninorr35  
#119622 Lönen är som mens den kommer en gång i månaden och räcker i 5 dagar.
Och kommer den inte ligger man risigt till... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

halvproffs  
#119629 Lyckliga äro dom som icke begrip!

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

masterchief  
#119637 "Lyckligt ovetande" kallar man en grupp människor som inte kan rå för att de är som de är....
Vill dock inte skriva ut det för då kan man trampa en del på tårna :???:

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

ananders  
#119907 Har en kollega på jobbet som var pryo i en sportaffär mitt emot en bilverkstad. En dag fick han en plastpåse av en av de anstälda som bad honom att gå över till verkstaden för att låna lite tryckluft så att de kunde pumpa några fotbollar.

Var ute och åkte bil med en till mig väldigt närståend person varvid jag frågade: Heter det en eller ett rak kurva?
Hon svarade snabbt: En rak kurva.
Jag: Jag har aldrig sett en rak kurva.
Jag är forfarande tacksam för att jag inte blev utslängd på stället. #:-s

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

flisshejk  
#120062 Far och son arbetade på ett bygge son pryade och naturligtvis så var det någon som skulle driva med denna ungdom så dom bad honom gå till fadern för att låna en planksträckare därför att det var en plank som var lite för kort, han vandrade iväg och frågade fadern, som gav honom en mörk blick över axeln och utbrast på Pulingbondska Do jär som in planksträckar.

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

flisshejk  
#120208 En till på samma tema, den här gången vid ett vägbygge, alla vet väl vad en pinnpojke är? han blev skickad till en arbetsledare för att hämta släntskor så att det skulle bli bekvämare att gå när man skulle gå sätta ut pinnar i dikesslänterna.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Skogshuggarninorr35  
#120218 Va det någon av er som hörde på radion i mitten av januari och killen som hade lagt ut en annons på blocket att snö bortskänkes.
Han hade fått många svar bla en som frågade om han kunde komma och hämta snön till midsommar...

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Skogshuggarninorr35  
#120219
trislc skrev:
flisshejk skrev:En till på samma tema, den här gången vid ett vägbygge, alla vet väl vad en pinnpojke är? han blev skickad till en arbetsledare för att hämta släntskor så att det skulle bli bekvämare att gå när man skulle gå sätta ut pinnar i dikesslänterna.


Annons i "Blandaren" för länge sedan: Låghalt sökes för släntarbete.


Det var ett gäng som hade en kille till hjälp som var lite efter (ursäkta uttrycket) som gick och rättade till i slänter efter grävmaskinen.
Och efter första dagen klagade han på att han hade ont i fotlederna.
En av arbetarna var ju mycket hjälpsam och hade "fixat" ett par släntskor åt killen, det var helt enkelt träskor som han sågat snett och fixat till en sula.
Dom hade ju tänkt sig att det skulle ju bli veckan skämt men killen blev jätteglad och gick hela dagarna med sina släntskor.
Normalt sett hade man ju vrickat bägge fötterna ur led men han var själaglad. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

ananders  
#120260 När jag gick 40-veckors grundkurs jordbruk så bestod klassen av 2 killar (inkl. mig) och sju tjejer. Alla tjejer hade en väldigt begränsade erfarenheter av traktorer och dieselmotorer.

Så när vi skulle serva en traktor så bad jag och den andra killen tjejerna att de skulle byta tändstiften. Vi tyckte att det var en trevlig lektion fram tills det att lärare upplyste tjejerna om sanningen.

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

zeetorg  
#120264 Kommer att tänka på när en kompis till farsan vart ombedd att hämta en höbunt på väg hem från jobbet.

Han hämtar en höbunt i grannbyn. Men han vill inte lägga bunten i bilen, så han slänger upp den på taket och kör iväg.
Efter ett tag så dyker det upp en polisbil som lägger sig bakanför.
Fastspänningen av bunten är väl ganska minimal, så när han kör i ett gupp så bär det sig inte bättre än att bunten flyger av och landar på motorhuven till polisbilen.
Detta leder givetvis till att han blir stoppad.
När han kliver ut och ser hötussarna på huven och backspeglarna på polisbilen så utbrister han:
-Jasså, ni är också ute och kör hö ser jag?

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Kjell S  
#120334 Hört om en granne som är en rolig prick...

Han och några till åkte på lunch och innan de gick in såg han några
hjälmprydda kostymnissar stå runt en avspärrad grop i gatan.
Efter att ha lunchat såg han att de fortfarande stod och hängde runt gropen.
Då han är den han är, gick han fram och ställde sig med dom och tittade ner i gropen.
Männen började undra vad han var för nå´n och efter en stund frågar han dem.
- Va´e´kärringen nånstans?
De stirrar på honom och innan de hinner säga något tillägger han.
- Ja, de´måste va´en kärring som får ett gäng gubbar att stå o hänga över en grop i timmar.
Sen går han bara sin väg...

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Coffab  
#184321 "Skjut dej själv å skit i andra"

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).