Skojigt/Galet

Roliga anekdoter, citat etc!

189 inlägg 122932 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#751810
Fredrik Reuter skrev:Varken anekdot eller citat men:

Vad är Granlöf för efternamn egentligen? Var det någon lustigkurre för länge sedan som tog detta och sedan har det bara blivit kvar?


Samma sak med t.ex. Bergdahl, Stenberg....
/Niklas

Elmia
Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

tallen100  
#751872 Och Ljunglöf,
Men riktigt gott snus uppfann han🤤🤤

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

HannuRöj  
#751882
Fredrik Reuter skrev:Varken anekdot eller citat men:

Vad är Granlöf för efternamn egentligen? Var det någon lustigkurre för länge sedan som tog detta och sedan har det bara blivit kvar?

Lärk är på finska lehtikuusi som kan översättas som lövgran. 😀 🌳 +🌲
På någon dialekt kanske kallas lärkbarr granlöf.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#751887 En lite skoj grej ang finska ortnamn är en by i grannkommunen som heter Kuusilaki, som betyder Granbacke.
Helt okej och stämmer med hur det ser ut där, dock vill många kalla det Kussilakki som betyder Pissmössa.
Bara lite annan betoning så får man ett leende, så enkel är jag.
En annan rolig grej var idag när mina tyska gäster såg min 1,5kbm espegårds notsäck på gården med de typiska lyftöglorna
och frågade då rakt ut: - Levereras veden med helikopter?
Jag svarade då helt sanningsenligt att -Nä, inte ännu men kanske framöver.
Lite skoj iaf att koppla den sortens säck direkt med helikopter osv istf traktor men så kan man tydligen tänka.

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#751895
Fredrik Reuter skrev:Varken anekdot eller citat men:

Vad är Granlöf för efternamn egentligen? Var det någon lustigkurre för länge sedan som tog detta och sedan har det bara blivit kvar?

Hörde om en som tog sig det namnet eller något liknande. Sen fick han heta Blandved.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#837688 Ny Teknik har ett debattinlägg om uppfinnare och innovatörer https://www.nyteknik.se/debatt/om-uppfinnarna-forsvinner-tappar-vi-halva-innovationskraften/4245898 där det bl.a. tas som exempel att den första motoriserade flygturen genomfördes av två enskilda uppfinnarbröder, inte något stort teknikföretag.

En av läsarnas kommentarer är grymt bra:
I dagens samhällsklimat skulle nyheten om första flygförsöket fått rubriken "Bröderna Wright tvingas nödlanda redan efter 37 meter".

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

Tralsmo  
#837699 I samhället ja brukade handla där ja bodde för länge sen va de en busschaufför som heter Rudenlöv.

De gällde å hålla tungan rätt i mun när man nämnde han.

Användarvisningsbild

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

anersimyra  
#837719
Tralsmo skrev:I samhället ja brukade handla där ja bodde för länge sen va de en busschaufför som heter Rudenlöv.

De gällde å hålla tungan rätt i mun när man nämnde han.

🤣🤣🤣🤣 ludenröv. 🤣🤣🤣🤣

Avatar Fallback

Re: Roliga anekdoter, citat etc!

jsn  
#838206 Hade en kompis i tonåren som inte hade läst så noga på burken utan på fullt allvar beställde en "Fanta erotiska frukter".

En bekant skulle vara snäll och talade om för en invandrare att denne hade felparkerat varvid felparkeraten irriterat utbrister "Du, sköt dig själv och skit på mig"

Förra veckan fick jag ett jobbmail med en suspekt inledning, det skulle nog stå "kul att du är intresserad av " och så info om produkten vi kontaktat företagt för.
Som bekant ligger k och l bredvid varandra på tangentbordet och det var inget l i första ordet...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).