Skojigt/Galet

Roliga bilder

1348 inlägg 379579 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

svampbob  
#718735
JörgenO skrev:Vi fortsätter på covid temat
Ni har säkert sett kampanjen ”kavla upp”
Nåja, 2 av 3 är inte så dåligt o kanske förklarar varför ”vissa områden” är mindre vaccinerade än andra 🧐


Det där är helt klart "dog whistling"

Elmia
Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

r93  
#718739
JörgenO skrev:Vi fortsätter på covid temat
Ni har säkert sett kampanjen ”kavla upp”
Nåja, 2 av 3 är inte så dåligt o kanske förklarar varför ”vissa områden” är mindre vaccinerade än andra 🧐


Kanon att ha en kampanj som bygger på att kavla upp ärmarna, och sedan inte kavla upp ärmen 🤣

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

svampbob  
#718740
r93 skrev:
JörgenO skrev:Vi fortsätter på covid temat
Ni har säkert sett kampanjen ”kavla upp”
Nåja, 2 av 3 är inte så dåligt o kanske förklarar varför ”vissa områden” är mindre vaccinerade än andra 🧐


Kanon att ha en kampanj som bygger på att kavla upp ärmarna, och sedan inte kavla upp ärmen 🤣


Det var det jag menade det är en hemlig signal till dom som tvivlar på säkerheten hos vaccinet.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

svampbob  
#719389 Obegåvade klimatforskare är ingen nyhet.

https://twitter.com/i/status/1415188970556645377

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#719540 Ju bättre fest, desto jävligare är det att vakna upp dagen efter 🤣

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

johan eriksson  
#719854 Dom har ju fått knacka upp en skorsten på stadshotellet i växjö en gång får en liknande grej…

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

johan eriksson  
#719855
1626546833_4b25c3f7-f1ff-4316-9e16-e665bf82ac06.jpeg

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

hfab  
#719857 Wankelmotor med ventilras

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Williamm  
#719881
JörgenO skrev:Ju bättre fest, desto jävligare är det att vakna upp dagen efter 🤣
johan eriksson skrev:Dom har ju fått knacka upp en skorsten på stadshotellet i växjö en gång får en liknande grej…

Nu kanske det är något opassande jag inta fattar i gen. Men har kommer man in mellan två väggar? Man är väl nästan alltid mellan fyra.

Användarvisningsbild

Re: Roliga Bilderberggruppen är en annan dam som haft en hel

JörgenO  
#719886 Här är en annan dam som haft en helkväll. 😁

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JensSkoog  
#720060
williamm skrev:
JörgenO skrev:Ju bättre fest, desto jävligare är det att vakna upp dagen efter 🤣
johan eriksson skrev:Dom har ju fått knacka upp en skorsten på stadshotellet i växjö en gång får en liknande grej…

Nu kanske det är något opassande jag inta fattar i gen. Men har kommer man in mellan två väggar? Man är väl nästan alltid mellan fyra.

Det har faktisk skett ett antal gånger., @williamm, Några hus, isär i varmare länder, byggdes utan isolation med ett bra rum mellan ytvägg och innervägg med öppning upp mot vinden. Där kunne man falla ner om man hade otur och inte var for tjock. Finns berättningar om saknade personar som har hittas i en sådan vägg efter många år.
Besökte min svagerska i Sixpenny Handley utanför Salisbury på nittiotalet. Där var radhuserna byggd precis så av tegelsten med 6 - 7" i mellan, men de hade blåst stenull in i holrummet eftersom en sådan vägg isolerade mycket dårligt emot kylan, men innan det gjordes fick inte barnen gå upp på vinden :wink:

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Williamm  
#720064
JensSkoog skrev:
williamm skrev:
JörgenO skrev:Ju bättre fest, desto jävligare är det att vakna upp dagen efter 🤣
johan eriksson skrev:Dom har ju fått knacka upp en skorsten på stadshotellet i växjö en gång får en liknande grej…

Nu kanske det är något opassande jag inta fattar i gen. Men har kommer man in mellan två väggar? Man är väl nästan alltid mellan fyra.

Det har faktisk skett ett antal gånger., @williamm, Några hus, isär i varmare länder, byggdes utan isolation med ett bra rum mellan ytvägg och innervägg med öppning upp mot vinden. Där kunne man falla ner om man hade otur och inte var for tjock. Finns berättningar om saknade personar som har hittas i en sådan vägg efter många år.
Besökte min svagerska i Sixpenny Handley utanför Salisbury på nittiotalet. Där var radhuserna byggd precis så av tegelsten med 6 - 7" i mellan, men de hade blåst stenull in i holrummet eftersom en sådan vägg isolerade mycket dårligt emot kylan, men innan det gjordes fick inte barnen gå upp på vinden :wink:

Aha! Tack det var som jag gissade.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#720531 Denna passar bra här på forumet.... och var lite kul...

1626965019_20210715_110851.jpg

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#721767 Det här förklarar en hel del

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

svampbob  
#721882 Också en bra förklaring

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).