Skojigt/Galet

Roliga bilder

1348 inlägg 377198 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

ananders  
#628287 Det fanns tydligen lite detaljstyrning förr också. :lol:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#628289 Nä, krokiga påhitt är ju dessvärre ett ständigt återkommande tema från myndighetshåll.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

jörgent  
#637779 [img][/img

Lite svårt att förstå.... om man inte är vegetarian förstås... #:-s
1586883251_20200414_065637.jpg

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#642359 Skånsk väghumor

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Williamm  
#655298
JohannesG skrev:Hann aldrig ta bild på det, hade för mycket att göra som ledare. Men var nyss på scoutläger och där fanns med jämna mellanrum IBC-behållare med vatten för brandsläckning om olyckan skulle vara framme.

På en stod det med stora bokstäver överst "BRANDVATTEN" under sitter ADR skylten kvar, på den står det "33 1243" det betyder Metylformiat, snacka om brandvatten!


När jag väl listat ut vad Metylformiat är så blev det väldigt kul. Särskilt då det står brandvatten.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#655838
JörgenO skrev:Skånsk väghumor

Kor brukar ha juver och stängsel runt sin hage :geek:

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Avslutat-02  
#655849 Nu ska vi inte tjur-a....

Stut-sa runt i hagen, hela dagen kan göra att man får ont i magen...

Får då gå till Per i hagen...
🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

machonisti  
#655850 Ont i löpmagen menar du väl...

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JohannesG  
#658256
williamm skrev:
JohannesG skrev:Hann aldrig ta bild på det, hade för mycket att göra som ledare. Men var nyss på scoutläger och där fanns med jämna mellanrum IBC-behållare med vatten för brandsläckning om olyckan skulle vara framme.

På en stod det med stora bokstäver överst "BRANDVATTEN" under sitter ADR skylten kvar, på den står det "33 1243" det betyder Metylformiat, snacka om brandvatten!


När jag väl listat ut vad Metylformiat är så blev det väldigt kul. Särskilt då det står brandvatten.


Vill inte påstå att jag är speciellt bekant med Metylformiat heller. Men övre raden på ADR-skylten anger farlighetsnumret, i detta fallet 33 som även är samma som bland anant bensin, så redan där blir det lite komiskt.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#658427 För er som behöver komplettera maskinparken 😉

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#658428
th skrev:
JörgenO skrev:Skånsk väghumor

Kor brukar ha juver och stängsel runt sin hage :geek:

Inte den här inte, det är en frigående pojk-kossa 👍 🙃

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

jannee  
#658443 1243 står det väl på myrsyredunken

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JohannesG  
#658444
jannee skrev:1243 står det väl på myrsyredunken

83 - 1779 står det om jag googlar på myrsyra. Använder det inte själv så har ingen dunk att dubbelkolla med.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Williamm  
#658467
JohannesG skrev:
williamm skrev:
JohannesG skrev:Hann aldrig ta bild på det, hade för mycket att göra som ledare. Men var nyss på scoutläger och där fanns med jämna mellanrum IBC-behållare med vatten för brandsläckning om olyckan skulle vara framme.

På en stod det med stora bokstäver överst "BRANDVATTEN" under sitter ADR skylten kvar, på den står det "33 1243" det betyder Metylformiat, snacka om brandvatten!


När jag väl listat ut vad Metylformiat är så blev det väldigt kul. Särskilt då det står brandvatten.


Vill inte påstå att jag är speciellt bekant med Metylformiat heller. Men övre raden på ADR-skylten anger farlighetsnumret, i detta fallet 33 som även är samma som bland anant bensin, så redan där blir det lite komiskt.


Ja.

Metylformiat är nog värre än bensin.
För när jag sökte på metylformiat stod det att det självantänder vid rumstemperatur och därmed var nästan omöjligt att släcka.

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Göt  
#658469
ananders skrev:Det fanns tydligen lite detaljstyrning förr också. :lol:


Man hade fettbrist efter 2 världskriget och ransonering därav reglerna kring semlor

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).