Skojigt/Galet

Roliga bilder

1348 inlägg 380007 visningar 79 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#658482
Göt skrev:
ananders skrev:Det fanns tydligen lite detaljstyrning förr också. :lol:


Man hade fettbrist efter 2 världskriget och ransonering därav reglerna kring semlor

Ännu en liten notis från förr, det var inte lätt alla gånger 😳

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#658483 Blicken när man vill vara mjuk o gullig men har en stor jädra k*k i ansiktet

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

isteskog  
#658493
JörgenO skrev:
Göt skrev:
ananders skrev:Det fanns tydligen lite detaljstyrning förr också. :lol:


Man hade fettbrist efter 2 världskriget och ransonering därav reglerna kring semlor

Ännu en liten notis från förr, det var inte lätt alla gånger 😳

En bitter eftersmak med andra ord! 😮

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Avslutat-02  
#658495 🤣 🤣 🤣 Tog en stund innan jag fattade... 🤣

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#661645 Var på Jureskogs hamburgerhak i Värnamo idag.
Att hela huset är ett bygge i trä är bra. Men denna var riktigt kul!😊

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

HannuRöj  
#661736 😁 En ny chans som toapapper..
Men sågtimmern får vara nöjd att de blev en ny träbyggnad 👍 .

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

johan eriksson  
#671506
1601921902_1444cfba-e266-43bd-8030-e4f79320ad83.jpeg

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#674726 Inte bara en utan tre bilder
I gengäld är de kanske mer tragiska än roliga
Om ett land kan mätas på hur dumt ledning/befolkning är så kanske vi är större än vi tror 🙃

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Piraboin  
#675155 Guy in the chainsaw shop said my saw would never cut wood again, I proved that idiot wrong

tagit bilen från facebook : Forestmachinemagazine

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#679803 Fotografi från dagens SvD

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Avslutat-02  
#679805 Åh en sådan vill jag ha.. 🤣 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

JörgenO  
#683108 Vet inte om ni uppmärksammat det men vänstermedia (Expressen o DN) driver just nu en kampanj för att sänka KDs partiledare Ebba Busch.
Vapnet de använder är en äldre man som sålt huset till henne men ångrat sig. För att få oss läsare att hata Ebba och tycka synd om den äldre mannen så exploateras han väldigt hårt av framförallt Expressen (lite på gränsen kan jag tycka även om syftet är vänstervällovligt)
Nu har han anmält (eller övertalats att anmäla) Ebba för olovlig avverkning. Och det är här den roliga bilden kommer in. Vet inte om tidningen bara photoshoppat in herren i bilden till vänster men den ser lite rolig ut, särskilt när man betraktar det avverkade trädet i närbild i bilden till höger... något jag nog skulle kunna klippa med min batteritrimmer. Undrar var domstolen drar gränsen mellan att bryta en kvist och avverka ett träd? 😀

Avatar Fallback

Re: Roliga bilder

Avslutat-02  
#683125 Kan ju vara bra om man fått köpebrevet ifrån fd ägare innan man börjar röja på fastigheten...

Eftersom fd ägare inte dök upp till förhandlingen där köpebrevet skulle överlämnas och kontraktet skrivas under... Så är jag lite frågande...

Har pengar bytt ägare men inte fd ägare skrivit på?
Har fd ägare skrivit på, men ångrat sig trots betalning och allt i sin ordning?

Fanns visst något avtal om att gården inte fick säljas, utan enbart gå i arv. Är det då en senil dement man på 81 år med arvingar som gamar över detta kanske?....

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#683184 10% handpenning var visst betalt av Ebba Busch, om jag förstod saken rätt. Men köpebrev var inte påskrivet, varför Ebba Busch inte fick någon lagfart. Rätten lär få få avgöra, då bägge parter har stämt varandra.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Roliga bilder

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#683196 Nu har jag inte följt detta, men rätt märkligt att EB inte backar ur affären, även om hon har helt rätt så kommer hon att framstå som en buffel vad som än händer.
Kommer ju att bli en katastrof för alla popularitetssiffror för henne, och som politiker så är det ju rätt viktigt...

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).