Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2889 inlägg 349675 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

totte  
#546103
Niking skrev:Vadå stensågad kedja? Det gnistrade ju bara i några få sekunder! :grin:
/Niklas


Ja och bara på undersidan :d

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Nybörjare1  
#546105 Det här kan man störa sig på en del :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Danskar´n  
#546140
Nybörjare1 skrev:Det här kan man störa sig på en del :lol: :lol:


Njoh… gäller väl för alla, oavsett parti-färg... dom tänker bara på det som är bäst för dom själva o strunter i allt annat...det kan verkligen störa mig! :x

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JohannesG  
#547114 Hur Ahlsell förpackar EN order. Beställde totalt sex relativt små produkter. Fick fem paket av varierande storlek. Allt förutom lysrören hade gått ner i en låda steget större än denna. Kanske bra för massavedpriset, men fruktansvärt rörigt och irriterande med flera packet. Lätt att missa när man hämtar, och så tar det onödigt mycket plats.
1548329239_img_20190124_121806309.jpg

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547150 Har hört svordomar från mekanikerna med om just detta

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Nybörjare1  
#549705
Danskar´n skrev:
Nybörjare1 skrev:Det här kan man störa sig på en del :lol: :lol:


Njoh… gäller väl för alla, oavsett parti-färg... dom tänker bara på det som är bäst för dom själva o strunter i allt annat...det kan verkligen störa mig! :x


Nja, fast Annie Lööf är helt klart den som är mest falsk.
Finns nog knappt några bönder eller folk som bor på landet kvar som röstar på henne.
Centern va ju ett fantastiskt parti en gång i tiden.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Danskar´n  
#549728 Samma ruttna surdeg hela gänget... 😤

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#549772 Löfven, lööf, Björklund,lövin. Småfolk man stör sig på. :d

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

isteskog  
#549774 Stör du dig på så mycket löv ...... 😀 Om tre månader får du börja röja löv igen ...... 🙃

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Palakangas  
#549775
isteskog skrev:Stör du dig på så mycket löv ...... 😀 Om tre månader får du börja röja löv igen ...... 🙃


"Lövstör" var ett sortiment Kubal köpte när de hade de gamla ugnarna.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

isteskog  
#549779 Ringde och hörde mig för angående "lövstör" en gång. Ett bra sortiment om man kunde fylla lastbil med släp. Men det gick nog några tusen störar för att fylla en bil..... 🌲

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#549800 Nja ja håller på att jaga både björk och lövsly i en underväxt. Sen om de heter Jan eller Annie det återstår att se :d

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Palakangas  
#549802
isteskog skrev:Ringde och hörde mig för angående "lövstör" en gång. Ett bra sortiment om man kunde fylla lastbil med släp. Men det gick nog några tusen störar för att fylla en bil..... 🌲

30 år sedan kände jag ett original som punktligt levererade lövstör till Gränges Aliminium. Han hade en fungerande taxameter i traktorn. Körde med huggarvagnen några mil enkel resa.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

isteskog  
#549803 Jobbet kanske underlättas om du tänker på att du röjer bort "löv" ..... 😉

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Avslutat-02  
#549806 Ja eller Löfven, alla Löfven,,,,,,, =))

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).