Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343514 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520002
totte skrev:Och dom som inte tittar på stolpen och ser när det blir grönt. Har i stället blicken fixerad på bilen framför. Först när den rör sig så trampas kopplingen ned, växeln läggs i och efter en extra koll att bilen framför verkligen hunnit minst tio meter iväg så startar man, försiktigt. Det blir inte många som hinner över på det gröna när kön består av såna.

Gör ett studiebesök i Italien, där startar de 10 första bilarna i kön samtidigt och så fortsätter man köra en liten stund efter det blivit rött :grin: Då hinner ganska många över.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520005
th skrev:
Vedmaskin skrev:Den dåliga kvalitén på papperskassar. 😡

När man inte har med sig flergångskassarna. O man har gott om plastkassar liggandes hemma.

Så tänker man att man ska ta papperskassar. Det behövs inte mycket som trycker för att det blir en reva. Då är dom ändå inte tungt lastade.

Förr var det att tyngden rev bort handtaget. :smile:

Medtag silvertejp vi shoppandet. Snart är hela kassen täckt av silvertejp och håller i evighet :grin:


Mm. Annars har jag sett slöjdalster. Där man gjort kassar av gamla kaffepaket i plast. :grin:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520006 Aspskott 😡 . Även om gräset är brunbränt växer de eländiga skotten hur bra som helst. Körde över med gräsröjaren för cirka 4 veckor sedan och skotten bara fortsätter komma.
1533302164_img_1228_(1024x768).jpg
1533302151_img_1227_(1024x524).jpg

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520007 Maskrosorna håller sig gröna i torkan. ;)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#520018
BloM 230 skrev:Folk som inte kan stå stilla vid rödljus.
Man kommer fan inte fortare fram om man flyttar 20cm i gången 10 ggr medan man väntar på grönt...

Jag förstår inte problemet, drabbar det någon annan än dem själva som får ev. koppla, gasa, bromsa osv? Förstår mig inte heller på folk som blir skogstokiga på motorcyklister som kan köra mellan bilarna vid köer osv. De är så smidiga i trafiken att de inte kommer påverka min plats i kön. Ser det mer som kall att ta mc-kort, vilken frihetskänsla.

Däremot folk i vänsterfoten vanligtvis som vid trafikolyckor (det går från 2 till 1-fil) inte känner sin plats och med kugghjul principen tar sin plats. Neeee de ska köra hela vägen fram till skylten och sedan trycka sig in, så alla i högerfilen som gjort som man ska, får bromsa vilket skapar än mer ineffektivitet i trafiken.

Sedan har vi alla som inte har framförhållning in i rondellrarna. Planera innan o du behöver knappt inte bromsa. Har varit med om folk som stannar före en rondell för att sedan kolla o köra ut (rondellen har då varit tom). Eller de som ska vänster i en rondell (tredje utfarten, ligger konsekvent i högerfilen, trots skyltning.

Instämmer även med totte ang. ouppmärksamheten vid trafikljusen, det kan va lite surt.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#520023
Hema skrev:
BloM 230 skrev:Folk som inte kan stå stilla vid rödljus.
Man kommer fan inte fortare fram om man flyttar 20cm i gången 10 ggr medan man väntar på grönt...

Jag förstår inte problemet, drabbar det någon annan än dem själva som får ev. koppla, gasa, bromsa osv?

Nä, man behöver ju inte härma bilarna framför :???:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520027 Tråkiga bilhandlare som inte går med på min väl underbyggda prutning.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

molnia  
#520511
molnia skrev:Besiktade frugans bil.
Fick några punkter som åtgärdades gaanska enkelt o bra mmen så låg bromsen på bak.
Tog isär det en kväll o konstaterade att lederna i bromstrumman hade tjärvat ihop. Var osäker på om jag skulle göra jobbet då jag inte gjort jobbet innan. Men när det var isär var det inte ide att skruva ihop det. Beställdde delar o bytte ALLT utom trummor bak. Förstod inte hur ja skulle justera bromsarna.. fick nerslag på det på ombesiktning nr1. Täbkte då att jag låter någon göra detta. Ber lokala verkstan justera bromsar bak. Japp de "gör" de.
Frun gör ombesiktning nr2. Får nerslag på bromsarna bak men i dokumentet står axel nr 1. Jag förstår inget o ber henne köra bilen till tidigare verkstad. De säger att bromsarna fram är ojämna o vill byta dem. Jag säger felet är bak, de säger att det inte är där.
Ok byt fram då, förstår inte varför besiktningen har tittat på framaxeln men vill bli av med problemet.
Jag gör ombesiktning nr 3 som nu blivit en fullständig besiktning för bilen har hunnit få körförbud.
FÅR NERSLAG på bromsar bak igen och besikningskillen säger att felet alltid varit där. Men varför står det axel 1 på protokollet förra gången. Killen säger ;När jag provar en axel vid ombesiktning så finns bara en axel i "datorn"...
Jag blir sur o killen hänvisar till kedjans kundservice..
Upptäckte efter jag åkt därifrån
Att vid ombesiktning nr1 så står det axel nr 2 har dåliga bromsar. Så hans argument att datorn bara kan skriva axel nr i vid ombesiktning av en axel stämmer inte.
Jagar verkstaden o får tag på dem o får komma i morgon med bilen.
Ringer kundservice för besikta o klagar och får någon att lyssna på mig o ta mig på allvar att deras formuleringar i protokollet gjort att jag fått merutgifter i form av byte bromsar fram på verkstad. Inväntar besked från dem än.
😡 😡

Inte ens när jag låter andra göra jobbet går det smärtfritt... 😡



Åkte till besiktningen en gång till efter detta då vekstaden inte hittade felet o gjort vad de kunnat sa de. Nerslag på broms höger bak igen. Hörde med märkesvärkstaden o de kunde åta sig jobbet, hade utrustning men en månad framåt i tiden. Tog då åter tag i det själv. Fick hjälp av kunnig vän o bytte nippeln på bromsröret som fäste i kolven, ny kolv och nya trummor. Tror felet var att gängan tog fel i nippeln mot kolven, första gången jag bytte. o då blev konan stukan o släpte inte genom olja. Men detta tycker jag verkstan borde sett. Hittade rost i infästningen av stötdämpare bak mitt i bromsjobbet. Fick lägga 2 dagar på svetsning slipning och målning innan jag besiktigade idag. Och fick blankt papper idag. :-bd :ymparty: dagens glädjeämne. :grin:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#520520 Grannen som inte städar efter sig.

1533674829_nabons_rester_07_08_18_(3).jpg


Nu blåser små bitar av presenning och säcknot avgårde och över till oss 😡

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#520524 Bjuda han på en kopp kaffe och kanske få han på bättre tankar?

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Bosse1  
#520526 När man tydligt märker att internet är politiskt censurerat ,lite små :roll: stört tycker jag.
Informationskriget är i gång :ymparty: PK åt alla.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#521993 Att det i vår tid med en dator i bilen som läser av och varnar
för allt, ska vara så oerhörd svårt att hitta felet när det
varnas specifikt om bromsorna 😡
1534712932_p8080917.jpg

1534712932_p8080916.jpg

Blev fem turar på verkstan med min "nya" bil.
Först bytte dom en sensor för bromsorna, senn bara sökte
och gissade dom och till slut fann dom ut att här var det ett
hjullager som var dårligt, och när det blev bytt, var
varningarna borta :surp:

Bra jag är pensionär, annars skulle det ha kostat mig
lite för mycket även om allt gick på garanti :wink:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#521995 Du får serva bilen som du servar motorsågarna. :) Själv ogillar jag småfjädrar som rostar sönder, så kolen i en elmotor inte längre når stratorn.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522069 Att SNF infiltrerar regeringskansliet. http://www.landskogsbruk.se/skog/naturs ... skansliet/
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#522142 Mig själv. Jag vill ha en förändring men att ta sista klivet är så förbaskat svårt.
Måste nog tänka lite mer egoistiskt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).