Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2883 inlägg 343401 visningar 137 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#502310 Hehe

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502311
alias skrev:
ocke skrev:
tallen100 skrev:[quote="ocke"]Folk som parkera bilen precis jämter så det inte går att öppna dörrarna vettigt trots att resten av parkeringen är tom/finns gott om plats.
Är detta månne ett storstadssyndrom där det finns ett behov av trångboddhet?

Lika illa är det när en del tar upp nästan två p platser :x

Du får tipsa Q-park nästa gång. De verkar ju lappa allt som har 4 hjul och vindrutetorkare. ;-)


Jo, jag hörde på radion idag att någon av Q-parks parkeringsvakter (vet inte om de har egna eller hyr in) hade lappat en ambulans på utryckning (personalen uppe hos patienten enl. uppgift).

Vad händer om man tar bort vindrutetorkarna och lägger i kupén när man parkerar, kan de lappa bilen ändå?

MVH
Alias[/quote]

Det mest korkade jag hört var ju att Q-park gick ut och försvarade agerandet.

"- Det är en erfaren parkeringsvakt som skrev ut boten. Problemet var att ambulansen stod på en vanlig avgiftsbelagd parkering och står man på en sådan så ska man betala avgift. Det var omöjligt för vakten att veta att ambulanspersonalen var på en utryckning, säger Peder Ståhlberg."

Vet ej om det är en skröna men det sägs att böteslappen måste sitta fastklämd med vindrutetorkare för att den ska gälla.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#502820
1520777376_p_z_3100094.jpg


Var här jag några år tillbaka med ett gäng skolungar
och planterade gran, ungefär ett hektar.

Anar mig att ägaren inte har fått köpt
sig den röjsågen han skulle köpa :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

boxer68  
#502825 Tänkte trycka på gilla.
Men kom på att man måste beklaga

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

JensSkoog  
#502833
boxer68 skrev:Tänkte trycka på gilla.
Men kom på att man måste beklaga


Just det, ja - svårt att gilla när någon bara skiter i det som skulle bli skog.

Senn stör det ju lite att skogägaren självklart fick sitt stöd till återplantering
från sitt skogskonto efter att vi gjorde jobbet aldels gratis för han :-o

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502841
JensSkoog skrev:
boxer68 skrev:Tänkte trycka på gilla.
Men kom på att man måste beklaga


Just det, ja - svårt att gilla när någon bara skiter i det som skulle bli skog.

Senn stör det ju lite att skogägaren självklart fick sitt stöd till återplantering
från sitt skogskonto efter att vi gjorde jobbet aldels gratis för han :-o


Det hade ju varigt roligt för barnen om dom kunde se sina planterade granar få växa upp. :sad:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jörgent  
#502866
Hema skrev:
Blivande snickare skrev:
hfab skrev:Mörkrädda fordonsförare!
Dom som bländar av sent vid möte och slår på helljuset 10m framför mig

Så lär dom ju ut i bilskolan. Galet iallafall.

Vet att vissa förespråkar köra med helljus längre, men att slå på helljus precis innan man passerat är bara ren o skär idioti.

Kan förstå att man vill se vad som döljer sig bakom mötande, men om både gör så, så kommer man ha två stycken bländade förare, som riskerar köra av vägen.. Grattis!


eller kan det vara så att du kör med halvljus OCH dimljus samtidigt vilket dels är olagligt dels bländar mötande trafik, inte minst en del SUVar och de flesta pickup'ar har ljusen så högt att det stör mycket...
Själv har jag för vana att slå på helljuset i god tid när jag får möte med dylika idioter som sannolikt kör med den kombinationen för att de tycker att de är tuffa :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o :-o

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#502883 Jag kör inte med den kombinationen, jag har dock blivit stannad en gång i mina yngre dagar, då jag körde med positionsljus och dimljus. Fick till mig att det var otillräcklig ljussättning, kul ändå att polismannen gick ut i gatan o stannade mig om jag syntes så dåligt. Böter på 800:- hösten 2000 tror jag det va.

Du frågar om jag eller någon annan som kommenterade frågan kör med bländande ljus och så säger du att du med flit bländar mötande fordon strax före passering?? Det kan väl om något inte direkt vara lagligt.

Om man tycker att mötande fordon bländar, så "blinkar" man väl till med helljuset för att upplysa mötande trafikant om dennes ljussättning?

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

kalhuggo  
#502893 Det är rek. från körskolan att tända helljuset 2-3 billängder före möte.
Inga problem om man ägnar sig åt sin egen körning och inte stirrar rakt mot mötande bil :smile:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

svampbob  
#502895 Men det verkar vara många som har problem med att veta hur lång bil dom har.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#502899
kalhuggo skrev:Det är rek. från körskolan att tända helljuset 2-3 billängder före möte.
Inga problem om man ägnar sig åt sin egen körning och inte stirrar rakt mot mötande bil :smile:

Är det något nytt? Även om jag inte stirrar på mötande bilars lycktor så uppskattar jag det inte.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

kalhuggo  
#502904 Nä det är jättegammalt, men precis som swampbob skriver så är det många som tänjer det för långt.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

alias  
#502909
Hema skrev:
kalhuggo skrev:Det är rek. från körskolan att tända helljuset 2-3 billängder före möte.
Inga problem om man ägnar sig åt sin egen körning och inte stirrar rakt mot mötande bil :smile:

Är det något nytt? Även om jag inte stirrar på mötande bilars lycktor så uppskattar jag det inte.


När jag tog körkort så fick jag lära mig att tanken/signalen om att slå på helljuset skall komma strax mötet med trafikant i andra riktningen för att signalen skall ha gått från hjärnan och ner till handen lagom till man är jämsides. Att faktiskt slå på på helljuset strax innan man möts är ju totalt idiotiskt - då är det ju mindre störande om den man möter skiter i att blända av helt.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#502934 Folk skulle inte ha så förbannat mycket extraljus, då skulle dom kunna klara att köra på halvljuset tio meter längre vid möte, samt blända av i tid :x

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

ananders  
#502962 Att kaminen aldrig blir lagad i skogskojan. De läcker vatten så fylls det inte på vatten på fredagen så är det kallt i kojan på måndagsmorgonen.
Idag var det åtminstone plusgrader.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).