Skojigt/Galet

små saker du stör dig på!

2888 inlägg 349164 visningar 138 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Palakangas  
#501628
MilanJo skrev:
hfab skrev:Mörkrädda fordonsförare!
Dom som bländar av sent vid möte och slår på helljuset 10m framför mig


Instämmer, samt de som så gärna kör ifatt mig i hög hastighet och ligger där och nosar 10 m bakom, men sedan inte kan/törs köra om trots att det går km efter km med fina omkörningsmöjligheter.


Eller kör om på ett vansinnigt sätt bara för att efter tvåhundra meter bromsa in och svänga av vägen.

Elmia
Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Blivande snickare  
#501637
hfab skrev:Mörkrädda fordonsförare!
Dom som bländar av sent vid möte och slår på helljuset 10m framför mig

Så lär dom ju ut i bilskolan. Galet iallafall.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501651
MilanJo skrev:
hfab skrev:Mörkrädda fordonsförare!
Dom som bländar av sent vid möte och slår på helljuset 10m framför mig


Instämmer, samt de som så gärna kör ifatt mig i hög hastighet och ligger där och nosar 10 m bakom, men sedan inte kan/törs köra om trots att det går km efter km med fina omkörningsmöjligheter.


Å när dom inte fattar vinken när man blinkar med bromslysena.

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

Jis  
#501653 Skördarförare som kan allt, om allt, vet allt först och bäst, och behöver "lära" folk ställa in och köra maskin trots mindre kunnande och erfarenheter,.. Fast vi är ju alla olika, tur det :roll:

Användarvisningsbild

Re: små saker du stör dig på!

svampbob  
#501726
Jis skrev:Skördarförare som kan allt, om allt, vet allt först och bäst, och behöver "lära" folk ställa in och köra maskin trots mindre kunnande och erfarenheter,.. Fast vi är ju alla olika, tur det :roll:


Att skördarföraren är dum i huvudet ligger garanterat på medaljplats när det gäller anledningar till att skotarförare säger upp sig.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#501799
Blivande snickare skrev:
hfab skrev:Mörkrädda fordonsförare!
Dom som bländar av sent vid möte och slår på helljuset 10m framför mig

Så lär dom ju ut i bilskolan. Galet iallafall.

Vet att vissa förespråkar köra med helljus längre, men att slå på helljus precis innan man passerat är bara ren o skär idioti.

Kan förstå att man vill se vad som döljer sig bakom mötande, men om både gör så, så kommer man ha två stycken bländade förare, som riskerar köra av vägen.. Grattis!

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

lubo68  
#501804 Kanske finns nåt inlägg
Men det som stör mig mest på
1 Är dom lata stollarna som parkerar mitt för ingång tex till en bensinstation så dom behöver ta bara 1 steg så är dom inne i butiken, medans vi normala får gå runt bilen o knixa sig in i butiken.

2 när man sätter ut en annons med fast pris på div media och ska sälja något och man skriver prutat o klart, så får man ett meddelande vad sista priset är. (ni vet vilka jag menar)
i det fallet så brukar jag ibland skriva dubbla priset vad jag har satt i annonsen.

3 på en del annonser t.ex. FB så skriver annonsören bud, och så skriver dom att annonsen finns på andra mediasidor.
då har man ju ingen koll eller kan lita på vilket bud som gäller,

tack o hej från mig

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

HogeN  
#501981 1) folk som stannar trillar ivägen överallt...
2)folk som ställer frågar fast det finns allt in i minsta detalj på pappret dom ser på
3)folk som börjar blinka när dom svänger av och inte i godtid innan så man står och väntar

finns mera men fick bara skriva 3 :grin:

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

lubo68  
#502033 Kom på ytterligare en sak vad som stör mig.
Är alla damer o gubbar som ställer sina varuvagnar mitt i gången i affärerna och går iväg för att hämta nått etc.
brukar trycka till deras vagn rejält så dom fattar det.

Men en episod som var negativ o vände till det positiva.
Det var för flera år sedan som jag var i en större affärskedja jag var lite små irriterad och sur för det hade krånglat på jobbet.
så jag var där affären o handlade, då en dam ställde vagnen mitt i gången och gick iväg.
Vilket jag tog min vagn och stötte till hennes vagn så den rullade iväg ner för en liten backe, det slutade att vagnen rundade 2 varugånger längre bort
Då började jag skratta lite för mig själv, och kunde inte låta bli att stanna var och se hur damen reagera när hon kom tillbaka.
När hon kom så såg jag hennes men och hon såg förvånad och hon börja leta efter vagnen i närheten.
Och jag skrattade inombords ganska mycket.efter några minuter så var jag tvungen att gå handla det jag skulle.
Om hon hitta vagnen förtäljer inte historien.
Men jag gick in i affären sur o kom ut i affären glad. :-bd

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

Hema  
#502066 Det var kvalitativ kommunikation på hög nivå. Men hur tänkte du att folk ska fatta vinken, om de inte får en chans att förstå problemet?

Enklare kanske det vore att hojta till:
Vagnen hade rullat ut i gången och förhindrade trafiken, så jag ställde din vagn intill kanten.


Min erfarenhet är att det är väldigt svårt att nå fram med fakta, om man på minsta sätt anklagar den andre personen. Då den andra med stor risk bara går in i försvarsläge. Då har all sunt förnuft för länge sedan flygit iväg.

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502237 Folk som parkera bilen precis jämter så det inte går att öppna dörrarna vettigt trots att resten av parkeringen är tom/finns gott om plats.
Är detta månne ett storstadssyndrom där det finns ett behov av trångboddhet?

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

tallen100  
#502242
ocke skrev:Folk som parkera bilen precis jämter så det inte går att öppna dörrarna vettigt trots att resten av parkeringen är tom/finns gott om plats.
Är detta månne ett storstadssyndrom där det finns ett behov av trångboddhet?

Lika illa är det när en del tar upp nästan två p platser :x

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

ocke  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502291
tallen100 skrev:
ocke skrev:Folk som parkera bilen precis jämter så det inte går att öppna dörrarna vettigt trots att resten av parkeringen är tom/finns gott om plats.
Är detta månne ett storstadssyndrom där det finns ett behov av trångboddhet?

Lika illa är det när en del tar upp nästan två p platser :x

Du får tipsa Q-park nästa gång. De verkar ju lappa allt som har 4 hjul och vindrutetorkare. ;-)

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

alias  
#502303
ocke skrev:
tallen100 skrev:
ocke skrev:Folk som parkera bilen precis jämter så det inte går att öppna dörrarna vettigt trots att resten av parkeringen är tom/finns gott om plats.
Är detta månne ett storstadssyndrom där det finns ett behov av trångboddhet?

Lika illa är det när en del tar upp nästan två p platser :x

Du får tipsa Q-park nästa gång. De verkar ju lappa allt som har 4 hjul och vindrutetorkare. ;-)


Jo, jag hörde på radion idag att någon av Q-parks parkeringsvakter (vet inte om de har egna eller hyr in) hade lappat en ambulans på utryckning (personalen uppe hos patienten enl. uppgift).

Vad händer om man tar bort vindrutetorkarna och lägger i kupén när man parkerar, kan de lappa bilen ändå?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: små saker du stör dig på!

jannee  
#502309 Prova får du se :grin:
Annars är de utrustade med snören och binder fast boten på backspegeln
Har fått en p bot fastbunden på dragstången på ett lastbilssläp :mrgreen: .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).